Φάκελος Ναρκωτικά ( 20 )

Συνεχίζουμε κατ’ αποκλειστικότητα από το καφενείο, την τμηματική παρουσίαση του βιβλίου του φίλου μου gianniotis.gr με τίτλο:

ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

"Τα …εκρηκτικά που σκοτώνουν"

Πληροφορούμε τους φίλους μας, ότι όπως μας ενημέρωσε ο συγγραφέας, το παρόν βιβλίο δεν διατίθεται προς πώληση στην ελεύθερη αγορά, καθόσον το υλικό του προορίζεται μόνο για ενήλικες αναγνώστες.

Εκδόθηκε από τον ίδιο για να καλύψει διδακτικές ανάγκες, και περιορισμένος αριθμός αντιτύπων αυτού, έχουν δοθεί σε δημοτικές βιβλιοθήκες, σχολεία, συλλόγους, ιδρύματα, πνευματικά κέντρα κ.λ.π.

L.S.D. ή L.S.D. 25

(Lysergic Acid Diethylamide)

Η επίσημη ονομασία του:

Διαιθυλαμίδιο του λυσεργικού οξέος.

Ένα από τα "ινδάλματα" των παιδιών των λουλουδιών (Beatles) ο Τζον Λένον, για να προσδώσει προσφιλή ονομασία σ’ αυτό το χημικό παρασκεύασμα – τερατούργημα και θέλοντας να το ταυτίσει με ουσίες μαγευτικών και μαγικών διαστάσεων και επειδή έτσι "βόλευε" αυτόν και τους ομοίους του, αλλά και για να είναι …"in" με το πνεύμα της εποχής, το ονόμασε με δικά του αρχικά:

"Lucy in the Sky with Diamonds".

(Η Λούση στον ουρανό με Διαμάντια).

Κανένα άλλο φάρμακο δεν έχει προκαλέσει τόση δημόσια συζήτηση, όσο αυτό.

Όχι άδικα βέβαια, γιατί είναι αποδεδειγμένο, ότι έχει ένα πλήθος παρενεργειών με πλέον εμφανείς αυτές που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του ατόμου γενικώς.

Σε πειραματόζωα, αποδείχθηκε ότι οι ποντικοί βαδίζουν προς τα πίσω, οι γάτες φοβούνται τα ποντίκια, η αράχνη υφαίνει άτακτα τον ιστό της, ενώ τα ψάρια κατά πολύ περίεργο τρόπο, λαμβάνουν μία όρθια θέση και κολυμπούν προς τα πίσω.

Ανακαλύφθηκε τυχαία, μετά από ακούσιο αυτοπειραματισμό, από τον Ελβετό γιατρό – ερευνητή Α. Hoffman το έτος 1943.

Συγκεκριμένα, κατά το χρόνο που αυτός έκανε πειράματα στο εργαστήριό του, παρασκεύασε την παραπάνω ουσία, χωρίς να το γνωρίζει, με αποτέλεσμα να υποστεί δηλητηρίαση και να βρεθεί στον κήπο του σπιτιού του, χωρίς όμως να θυμάται το πώς, το πότε και το γιατί πήγε εκεί.

Γράφει συγκεκριμένα ο παραπάνω ερευνητής:

"…Πρέπει να είχε πέσει μία σταγόνα στα δάκτυλά μου και απορροφήθηκε από το δέρμα. Ξαφνικά αισθάνθηκα μία μέθη. Τα πάντα γύρω μου απόκτησαν ασυνήθιστες διαστάσεις και τα χρώματα έγιναν πιο λαμπερά. Όταν έκλεινα τα μάτια μου, ξεχυνόταν μπροστά μου ένα αδιάκοπο ρυάκι από φανταστικές εικόνες ασυνήθιστης πλαστικότητας και λαμπρότητας που συνοδεύονταν από ένα έντονο παιχνίδισμα χρωμάτων σαν καλειδοσκόπιο. Είχα έντονες εναλλαγές οπτικών παραστάσεων, μερικές από τις οποίες μου προκαλούσαν τρόμο και άλλες ευχαρίστηση. Περνούσαν από μπροστά μου χιλιάδες έγχρωμες εικόνες και δεν μπορούσα να συγκρατήσω ούτε μία. Ένα έντονο μπλε χρώμα είχε καθίσει στο μέτωπό μου το οποίο δεν μπορούσα να διώξω. Επιχείρησα να το πιάσω, αλλά δεν μπόρεσα. Ο χώρος μου φαινόταν υπερβολικά μεγάλος σε σχέση με το μέγεθος του σώματός μου και διαπίστωσα ότι κατοικώ σε άγνωστο πύργο, μη μπορώντας να αναγνωρίσω αν επρόκειτο για το σπίτι μου ή κάτι άλλο…".

Είναι ένα συνθετικό προϊόν, ή καλύτερα κατά το ήμισυ συνθετικό, καθόσον δεν το βρίσκει κανείς αυτούσιο σε καμία φυσική ουσία.

Το λυσεργικό όμως οξύ, που αποτελεί την πρώτη ύλη παρασκευής του, είναι ένα φυσικό προϊόν που βρίσκεται σ' ένα παρασιτικό φυτό και το οποίο προσκολλάται στη σίκαλη.

Είναι μία άχρωμη, άοσμη και άγευστη σκόνη.

Η συνηθισμένη δόση είναι 0,00005 gr.

Από ένα και μόνο γραμμάριο μπορούμε να λάβουμε μέχρι και είκοσι χιλιάδες … !!! (20.000) δόσεις…!!!

Ενέργειες:

Το L.S.D. λαμβάνεται είτε σε υγρή μορφή, είτε σε κάψουλες, είτε σε μορφή λεπτότατων κόκκων.

Σε ελάχιστες δόσεις, προκαλεί διάφορες ζωηρές και πολύχρωμες οπτικές ψευδαισθήσεις και παραισθήσεις, ιδιαίτερα γεωμετρικών σχημάτων.

Γι' αυτό και πολλοί καλλιτέχνες ισχυρίζονται ότι το παίρνουν για να μπορέσουν να αποδώσουν, τις καταπληκτικές γι' αυτούς παραστάσεις, χωρίς όμως να το επιτυγχάνουν, και για τις οποίες όπως οι ίδιοι πιστεύουν, είναι αριστουργήματα.

Προκαλεί επίσης αδιαφορία, έλλειψη βούλησης, διαταραχές της προσωπικότητας, της συνείδησης, της συναισθηματικότητας, καθώς και του σχήματος του σώματος.

Είναι δυνατόν μάλιστα να προκληθεί και παροδική ψύχωση, ίδια με αυτή της σχιζοφρένειας, ή και τάσεις αυτοκτονίας ακόμη.

Μετά τη χρήση του περίοδο, επέρχονται δυσάρεστες καταστάσεις όπως σιελόρροια, δακρύρροια, εμετός, ελάττωση της αρτηριακής πίεσης και βραδυκαρδία.

Σε μικρές δόσεις προκαλείται αύξηση του αριθμού των αναπνοών, ενώ σε μεγαλύτερες παρατηρείται επιβράδυνση των αναπνευστικών κινήσεων.

Το άτομο δηλαδή αντιλαμβάνεται, πλην όμως αδιαφορεί για τα πραγματικά γεγονότα, αισθάνεται δε μία τεράστια σύγχυση, χωρίς όμως να αποκόπτεται από το περιβάλλον.

Ο αείμνηστος ψυχίατρος Θάνος Καυκαλίδης περιέγραψε πολλές ψυχολητικές αφηγήσεις ασθενών του, μέσα από τις οποίες αναβιώθηκαν ενδομήτριες – εμβρυϊκές εμπειρίες.

Αναφέρει συγκεκριμένα για κάποια γυναίκα ευρισκόμενη υπό την επίδραση της παραπάνω ουσίας:

"…Βρίσκομαι μέσα στη μήτρα της μάνας μου και ακούω τη φωνή και την αναπνοή της. Είμαι δεμένη από την κοιλιά και την καρδιά της και νιώθω ότι είμαι ένα κομμάτι της. Το στόμα μου είναι ανοιχτό χωρίς όμως να καταπίνω. Εδώ που βρίσκομαι ο κόσμος είναι άηχος. Νιώθω τα πόδια και τα χέρια μου να είναι υπερβολικά μυώδη. Νιώθω ότι έχω πέος. Έτσι ακριβώς με θέλει η μάνα μου. Να βρίσκομαι στη μήτρα της με ένα τέτοιο όργανο. Νιώθω όμως πολύ άσχημα μέσα στο πετσί μου. Το αισθάνομαι αυτό. Νιώθω μεγάλη αηδία για τον εαυτό μου κι’ αυτή η κατάσταση δημιουργήθηκε μέσα στη μήτρα κι’ αυτό γιατί επειδή η μάνα μου με θέλει αγόρι, ενώ εγώ είμαι ένα ανεπιθύμητο κορίτσι…"

Οι παραισθήσεις και οι ψευδαισθήσεις που συχνά εμφανίζονται μπορεί να οδηγήσουν τους χρήστες σε καταστάσεις πανικού, σε παραληρηματικές ιδέες, ιδέες μεγαλείου, ακόμη και στην πεποίθηση ότι είναι χρισμένοι άγιοι που επικοινωνούν με το θεό, ο οποίος τους δίνει την εντολή να τιμωρήσουν κάποιους για το καλό τους ή για να σώσουν τον κόσμο.

Σ’ αυτές τις τρομακτικές ψυχώσεις από το L.S.D. οφείλονται πολλές φορές και οι ομαδικές αυτοκτονίες, οι σατανιστικές δραστηριότητες, οι καταστροφολογικές διακηρύξεις, οι συνομιλίες με εξωγήινους, οι επαφές με το υπερπέραν κ.λ.π.

Αναφέρονται παρακάτω μερικές χαρακτηριστικές παραισθήσεις και ψευδαισθήσεις, ατόμων που βρίσκονται υπό την επήρεια της παραπάνω ουσίας:

"Αισθάνομαι το κεφάλι μου σαν μία μεγάλη μπάλα".

"Το σώμα μου μίκρυνε".

"Αισθάνομαι ανάλαφρος, έτοιμος να πετάξω".

"Βλέπω την πόρτα του σπιτιού μου τεράστια, και νομίζω ότι πρόκειται για πύλη κάστρου".

"Βλέπω ένα τεράστιο λιβάδι με πεταλούδες".

"Βλέπω τους ανθρώπους γύρω μου να φωσφορίζουν".

"Βλέπω χρώματα να έρχονται κοντά μου και να με ακολουθούν σε όλες μου τις κινήσεις".

"Βλέπω το απέναντι πεζοδρόμιο να βρίσκεται πιο ψηλά από εμένα και σε απόσταση 2 χιλιομέτρων."

Συνηθισμένη είναι άλλωστε και η περίπτωση διασχίσεως του δρόμου, παρά την ύπαρξη μεγάλης κυκλοφορίας αυτοκινήτων, για το λόγο ότι, είτε το άτομο αδιαφορεί για τον τραυματισμό του, ή και για την ίδια του τη ζωή ακόμη, είτε πιστεύει ότι μπορεί να περάσει ανάμεσά τους χωρίς κίνδυνο.

Σ' αυτό συμβάλλει και η παραίσθηση ότι βλέπει τα αυτοκίνητα, αλλά σε πολύ μεγάλη απόσταση από τον εαυτό του.

Έχει πολύ μεγάλη διάδοση μεταξύ των καλλιτεχνών, των φοιτητών και των νέων γενικότερα κι’ αυτό γιατί εκτός των αναφερομένων ενεργειών είναι και ο σχετικά πολύ εύκολος τρόπος κατασκευής και προμήθειάς του, καθώς και η μικρή σχετικά τιμή του, σε σύγκριση με άλλα ναρκωτικά, (ηρωίνη, κοκαϊνη κλπ).

Η τοξικότητά του είναι 100πλάσια της ψιλοχυμβίνης και 7.000 φορές ισχυρότερη από την τοξικότητα της μεσκαλίνης.

Επιδρά κυρίως στο ΚΝΣ και στους νευροφυσιολογικούς γενικά μηχανισμούς οι οποίοι θέτουν σε λειτουργία τα αισθητικά κέντρα.

Τρόποι λήψης:

Από το στόμα.

Με ενδοφλέβια ένεση.

Και στις δύο περιπτώσεις η δόση είναι η ίδια, η δε επίδραση αυτών έρχεται μετά από 1-2 ώρες και διαρκεί 8-10 ώρες, εφόσον δεν μεσολαβήσουν οι ανεπιθύμητες παρενέργειες που θα οδηγήσουν το άτομο σε κωματώδη κατάσταση και τελικά στο θάνατο.

Ιατρική χρήση:

Χρησιμοποιείτο γενικά στην ψυχιατρική έρευνα.

Για διαγνωστικούς σκοπούς χρησιμοποιείτο επί της σχιζοφρένειας και για θεραπευτικούς επί των ψυχονευρώσεων.

Το 1966 απαγορεύτηκε δια νόμου οποιαδήποτε χρήση του, σαν επικίνδυνη ναρκωτική ουσία, ακόμη και σε περιπτώσεις χρησιμοποίησής της για επιστημονικούς λόγους.

Στην Ευρώπη το L.S.D. αντιμετωπίσθηκε με πολύ μεγάλη ψυχραιμία και στο πλαίσιο της γενικότερης αντίληψης του προβλήματος των ναρκωτικών.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην υπάρξει ποτέ ιδιαίτερο πρόβλημα με τη χρήση του.

Το πρόβλημα στην Ευρώπη, ήταν και παραμένει η ηρωίνη.

Αναφέρουμε για την ιστορία ότι το L.S.D. χρησιμοποιήθηκε σε αρκετά ερευνητικά κέντρα ευρωπαϊκών χωρών, παρασκευασμένο από την ελβετική Santoz και μέχρι πρόσφατα, από την φαρμακοβιομηχανία Spofa της Τσεχίας.

Μετά την εμφάνισή του, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι αυτοκτονίες, καθώς και τα τροχαία ατυχήματα.

Είναι πολύ επικίνδυνο για όσους οδηγούν, γιατί είναι πιθανό κατά το χρόνο της οδήγησης, να χάσουν την πραγματική αίσθηση του χώρου και του χρόνου με αποτέλεσμα να σταματήσει το μυαλό τους σε κάποια παράσταση του παρελθόντος, το γνωστό σε όλους μας Flashback.

Συνεχίζεται… Επόμενα θέματα:

Κοκαϊνη, κάνναβη, χάπια, κάπνισμα, αλκοόλ, σχολεία, κοινωνία, προσωπικότητα τοξικομανών, εξομολογήσεις χρηστών, αντιμετώπιση χρηστών από την πολιτεία, μεθαδόνες, προγράμματα (ανοικτά - κλειστά), ιατρικοί ρόλοι, αντιμετώπιση χρηστών από Αστυνομία κ.λ.π. στοιχεία σοκ……………….

Προηγούμενες αναρτήσεις: ( Πρώτη , δεύτερη , τρίτη , τέταρτη , πέμπτη . έκτη, έβδομη , όγδοη , ένατη , δέκατη , ενδέκατη , δωδέκατη , δεκ/τριτη , 14 , 15 , 16 17 , 18, 19)