Είδες η ΔΕΗ;

| Kafeneio™ |
Πώς ένας (ακόμα) κρατικός οργανισμός, εξυπηρετώντας μια δήθεν κοινωνική πολιτική, μπορεί να συντρίψει ψυχολογικά, και όχι μόνο, έναν πολίτη, απειλώντας τον ότι θα του διακόψουν το ρεύμα λόγω ενός ανεξόφλητου λογαριασμού που έχει πληρωθεί μετά αποδείξεων! 
Ηταν τέτοιες ημέρες, συγκεκριμένα 19 Φεβρουαρίου, πριν από 18 χρόνια, που καταργήθηκε το μονοπώλιο της ΔΕΗ για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος...
. Δυστυχώς, δεν καταργήθηκαν η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και η απίστευτη γραφειοκρατία που επί τόσες δεκαετίες έχουν στραγγαλίσει τους πελάτες, τους μεγάλους χορηγούς της.

«Ακούστε» λοιπόν τώρα μια τέτοια ιστορία κρατικής τρέλας , από έναν παθόντα, που είναι βέβαιος όμως πως δεν είναι ο μόνος όσον αφορά αυτό το εξωφρενικό «περιστατικό».

Ο προτελευταίος* λογαριασμός μου, εμφανίζει Συνολικό Ποσό Πληρωμής €483, και Προηγούμενο Ανεξόφλητο Ποσό €331 (με την ένδειξη, με μικρά γράμματα από κάτω: «Αγνοείστε το εάν έχει πληρωθεί»).

Αυτό, λοιπόν, το ποσό με στοιχειώνει από τον 6ο μήνα του 2018 όταν πρωτοεμφανίστηκε στον λογαριασμό μου (Εκκαθαριστικός), που εκδόθηκε στις 19/06/2018.

Oπως πάντα, πήγα αμέσως και το εξόφλησα στο κοντινό μου κατάστημα των ΕΛΤΑ στις 04/07/2018. Εμπρόθεσμα ώστε, όπως μου υπέδειξε η σύζυγος, να πάρουμε και την διαφημιζόμενη από την ΔΕΗ ως «έκπτωση συνέπειας» του 15% – εγώ, για να είμαι ειλικρινής, δεν τα προσέχω ποτέ αυτά.

Στον επόμενο, όμως, λογαριασμό, τον Eναντι, που εκδόθηκε στις 16/08/2018, το Ποσό Πληρωμής είναι €494, διότι ακόμα εμφανίζεται ως Ανεξόφλητο το €331 του προηγούμενου λογαριασμού, πού είχε πληρωθεί. Αγνόησα, λοιπόν, την ένδειξη, και πλήρωσα πάλι στα ΕΛΤΑ την διαφορά, που ήταν €163. (Εχω και για αυτό, όπως για όλα τα υπόλοιπα, και τις αποδείξεις).

Στις 17/10/2018 εκδίδεται ο επόμενος λογαριασμός (Έναντι), για €500 που πάλι συμπεριλαμβάνει το «Ανεξόφλητο» €331. Κατέβαλα ξανά στα ΕΛΤΑ (με τα οποία η ΔΕΗ συνεργάζεται), εμπρόθεσμα, τη διαφορά των €169.

Τότε ξύπνησα!

Πήρα τηλέφωνο στην ΔΕΗ και, αφού πέρασα από τα γνωστά χίλια κύματα ώσπου να φτάσεις να μιλήσεις με τον «αρμόδιο», (α) μου ζήτησαν να επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου διότι ο Αρ. Ταυτότητας που τους ανέφερα ήταν διαφορετικός από την πολύ παλαιότερη την οποία είχα αλλάξει, και (β), όσον αφορά το θέμα μου, μου είπαν επί λέξει «ναι, έχετε δίκιο, έχουμε πρόβλημα με τα ΕΛΤΑ διότι αργούν να μας ενημερώσουν για τις πληρωμές»!

«Και τι πρέπει να κάνω;», ρώτησα.

«Αγνοείστε το, αλλά μην ξαναπληρώσετε στα ΕΛΤΑ», απάντησε.

«Μα εγώ θέλω να διαγράψετε από τους λογαριασμούς μου την οφειλή αυτή των 331 ευρώ», επέμενα.

Με διαβεβαίωσαν ότι θα γίνει. Και αφού τους είπα ότι αντί να ενθαρρύνουν κόσμο να μην πληρώνει έναν οργανισμό (ΕΛΤΑ) που εκείνοι έχουν υποδείξει, να φροντίσουν οι ίδιοι να λύσουν αυτό το πρόβλημα ή να τον καταργήσουν – τον πελάτη ΕΛΤΑ – τους έστειλα και τα επικαιροποιημένα στοιχεία μου.

Πριν λίγες ημέρες, μου ήρθε επιστολή από την κυρία Eφη Σαλακά, Δικηγόρο ΔΕΗ ΑΕ, στην οποία μου γνωστοποιείται ότι υπάρχει μεγάλη ληξιπρόθεσμη οφειλή, αυτή των €483 που σας είπα στην αρχή, και η οποία, ναι-ναι, εμπεριέχει ακόμα το μαγικό 331!

Την ίδια μέρα με πήραν τηλέφωνο από δικηγορικό γραφείο, που εκπροσωπεί λέει τη ΔΕΗ, και μου είπαν ότι εάν δεν ξοφλήσω αμέσως τα 483 θα μου κόψουν το ρεύμα. Τους είπα ότι θα πληρώσω, όπως πάντα, τη διαφορά αυτού από το 331, δηλαδή τα 152 ευρώ, κάτι που έκανα αμέσως, και εξήγησα και σε αυτούς το βάσανό μου.

Αφού με παρακάλεσαν και αυτοί να μην ξαναπληρώσω στα ΕΛΤΑ, με συμβούλευσαν να πληρώσω όλο το ποσό των 483, για να απαλλαγώ (λέει) από τον βραχνά των 331!

Κάπου εδώ, ενώ στήθηκα τρεις ώρες στην ουρά στο Μαρούσι και δεν πρόλαβα να εξυπηρετηθώ, και ενώ έχει ήδη εκδοθεί και ο επόμενος λογαριασμός που πάλι συμπεριλαμβάνει το σατανικό νούμερο, έχει εξαντληθεί η υπομονή μου, αποφάσισα όπως τους είπα «να πάω στα μέσα ενημέρωσης».

Και επειδή το ‘χω και εύκολο, αφού αποτελώ μέρος τους, αυτό κάνω τώρα. Επισημαίνοντας επιπρόσθετα και δύο «μικρές» λεπτομέρειες που μου υπέδειξαν φίλοι:

1. Ότι με όλα αυτά, εφ όσον θεωρούμαι κακός πελάτης αφού δεν πληρώνω εμπρόθεσμα (κατ’ αυτούς), δεν δικαιούμαι την έκπτωση του 15%. Και,

2. Πιθανώς το ποσό των 331 που εμφανίζεται ότι χρωστάω να τοκίζεται κιόλας. Υπέρ της ΔΕΗ.

Το πρώτο, μάλλον δεν ισχύει, αφού η ίδια η ΔΕΗ, στον ιστότοπό της, λέει στον κόσμο ότι εάν έχετε τακτοποιήσει τις οφειλές σας έγκαιρα θα λάβετε την έκπτωση. Το δεύτερο, δεν το γνωρίζω. Και το τρίτο, που το λέω τώρα, είναι ότι η ΔΕΗ, στο site της, αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα με τα ΕΛΤΑ και ενθαρρύνει τον κόσμο να μην τα χρησιμοποιεί.

Πέρα από τη πλάκα: ένας πολίτης που ήταν και είναι πάντα συνεπής, κινδυνεύει με διακοπή ρεύματος από ένα γραφειοκρατικό τέρας, το οποίο και πληρώνει επιπλέον των… ανεξόφλητων λογαριασμών του!

Και ο οποίος, το μόνο που επιθυμεί τώρα, είναι να ξεμπερδέψει με όλα αυτά ώστε να μπορέσει να αποχαιρετίσει τον κρατικό οργανισμό ήσυχος ότι δεν αφήνει πίσω του εκκρεμότητες.

protagon.gr