Airbnb και Τουρκία πλήττουν τον ελληνικό τουρισμό

0
Παρόλο που το υπουργείο Τουρισμού διατυμπανίζει την αύξηση-ρεκόρ των διεθνών αφίξεων και την άνοδο στις τουριστικές εισπράξεις, οι ξενοδόχοι καταγράφουν μία διαφορετική πραγματικότητα.

Οι ξενοδόχοι σχολιάζουν την πτώση της κίνησης στο πιο κρίσιμο δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου, που αντιπροσωπεύει και το 40%-45% επί του συνόλου των τουριστικών εισπράξεων της χρονιάς...
(το 61% των συνολικών εσόδων πραγματοποιείται το γ’ τρίμηνο), την έκρηξη των βραχυχρόνιων τουριστικών μισθώσεων τύπου Airbnb, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα χαμένα εκατομμύρια των φορολογικών εσόδων, τους Βορειοευρωπαίους που λόγω της παρατεταμένης καλοκαιρίας στις χώρες τους προτιμούν να περάσουν φέτος τις διακοπές τους εντός των τειχών και φυσικά την πολυσυζητημένη επάνοδο της Τουρκίας, η οποία ενισχύεται πλέον περαιτέρω λόγω και των οικονομικών της εξελίξεων.

«Εχουμε αύξηση των αεροπορικών αφίξεων, την οποία δεν βλέπουμε στις διανυκτερεύσεις», «έχουμε χάσει τον λογαριασμό με τις γκρίζες μισθώσεις», «η χρονιά ξεκίνησε με υπεραισιοδοξία και φόρα από το 2017, αλλά η θερινή σεζόν είναι κάτω των προσδοκιών», «ο ανταγωνισμός από την Τουρκία είναι εδώ και θα επηρεάσει ακόμη περισσότερο την Ελλάδα» είναι μερικά μόνο από τα σχόλια των εκπροσώπων των τουριστικών φορέων ανά την Ελλάδα,

Η Τουρκία

Όσον αφορά την Τουρκία, ενδεικτικά, με βάση τα στοιχεία του τουρκικού υπουργείου Τουρισμού και Πολιτισμού, στο α’ εξάμηνο του 2018 οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 30% με συνολικά 16 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες, ενώ τα τουριστικά έσοδα έχουν ενισχυθεί κατά 31% κατά το ίδιο διάστημα φτάνοντας στα 11,5 δισ. δολάρια.

«Λόγω και των τελευταίων οικονομικών εξελίξεων, το τουριστικό προϊόν στη γείτονα, το οποίο, ούτως ή άλλως, είναι πιο φθηνό σε σύγκριση με άλλες μεσογειακές αγορές, καθίσταται ακόμη πιο ανταγωνιστικό, με τα επιπλέον δεδομένα ότι η τουρκική λίρα έχει υποστεί μεγάλες απώλειες από τις αρχές του έτους και η υπογραφή των συμβολαίων με τους τουριστικούς πράκτορες γίνεται σε ξένο νόμισμα», αναφέρει  ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος.

«Για το αντίστοιχο ελληνικό τουριστικό προϊόν και με τα δεδομένα της υπερφορολόγησης σε όλα τα επίπεδα, υπάρχει περιορισμένη ευελιξία για πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική, γεγονός που δημιουργεί ένα κλίμα απόλυτου ανταγωνισμού σε μια περίοδο κατά την οποία ξεκινούν οι προκρατήσεις για το 2019, αρχικά από τη Μεγάλη Βρετανία ήδη από τον Αύγουστο και εν συνεχεία από τη Γερμανία μέσα στο φθινόπωρο».


Σημειώνεται εδώ ότι οι Γερμανοί και οι Βρετανοί είναι οι δύο πρώτες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, με μερίδιο 13% και 12% αντίστοιχα επί των συνολικών αφίξεων πέρυσι (3,2 και 2,9 εκατομμύρια) και προβλέψεις για μεγαλύτερη άνοδο φέτος, όπως προκύπτει από τα επίσημα νούμερα της Τραπέζης της Ελλάδος για το πεντάμηνο, τις αεροπορικές αφίξεις του επταμήνου στα ελληνικά αεροδρόμια και τον προγραμματισμό για το υπόλοιπο της σεζόν σε αεροπορικές θέσεις. Μόνο στα περιφερειακά αεροδρόμια, οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις από Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο για τη φετινή θερινή περίοδο Μαρτίου - Οκτωβρίου είναι αυξημένες σε ποσοστό 25,1% για τη Γερμανία, φτάνοντας συνολικά στα 3,49 εκατομμύρια, και 7,2% για το Ηνωμένο Βασίλειο, στα 3,46 εκατομμύρια.

«Επίσης, ένα ακόμη στοιχείο που έχει να κάνει με την Τουρκία αποτελεί και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν επενδυθεί στα παράλια, στην Αττάλεια και το Μπόντρουμ εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από ξένους ομίλους, είτε πρόκειται για μεγάλους tour operators, είτε για μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων και ξένα funds που έχοντας υποστεί τη ζημία από την πτώση των προηγούμενων ετών λόγω των θεμάτων ασφάλειας στη χώρα έχουν τώρα την ευκαιρία να ανακτήσουν τις απώλειες», αναφέρει ο κ. Τάσιος.

Και πράγματι, η Τουρκία είχε φιλοξενήσει 36,8 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες το 2014 και 36,3 εκατομμύρια το 2015, για να πέσουν εντυπωσιακά στα 25,3 εκατομμύρια το 2016 και να αυξηθούν εκ νέου στα 32,4 εκατομμύρια το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τουρκικού Ινστιτούτου Στατιστικής (ΤUIK). Τώρα, μεγάλοι Γερμανοί tour operators όπως οι ΤUI, Der Touristik, FTI ή η Thomas Cook, που διακινεί μεγάλο αριθμό Βρετανών τουριστών, αλυσίδες όπως οι Marriott, Wyndham, Hilton, Ιntercontinental ή μεγάλα επενδυτικά ονόματα που έχουν επενδύσει σε γήπεδα γκολφ στο Μπόντρουμ έχουν το πλεονέκτημα να προσελκύουν περισσότερους τουρίστες από την Ευρώπη και όχι μόνο λόγω τιμής.

Η Τουρκία, λοιπόν, έχει επανέλθει φέτος στην τουριστική αγορά ,οι Ρώσοι οι οποίοι αξιοποιώντας τα φθηνά πακέτα στη γείτονα προβλέπεται να φτάσουν φέτος στα 6 εκατομμύρια (4,5 εκατ. πέρυσι), την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα μετά την κρίση των σχέσεων και τις επιθετικές συμπεριφορές τα νούμερα από Ρωσία είναι πτωτικά και θα φτάσουν φέτος τις 800.000 από 900.000 πέρυσι.

Οσον αφορά την πορεία της θερινής σεζόν στην Ελλάδα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων διαχωρίζει τις αφίξεις -για τις οποίες η άνοδος φέτος είναι δεδομένη- από τις διανυκτερεύσεις, όπου οι γκρίζες μισθώσεις έχουν εκτοξευτεί: «Συνολικά ανά την Ελλάδα φαίνεται ότι βγαίνουμε σωστοί στην πρόβλεψή μας, ότι δηλαδή η υψηλή περίοδος παρουσιάζει φέτος υστέρηση, εξ ου και πολλοί που αναζήτησαν δωμάτιο μέσα στον Αύγουστο μπόρεσαν να καλυφθούν από την προσφορά. Αντίστοιχα, και τον Σεπτέμβριο η μέση πληρότητα δεν ξεπερνά φέτος αυτή την περίοδο το 75%, όταν πέρυσι ήταν στο 85%, άρα έχουμε υστέρηση σε σύγκριση με το 2017 που αποτέλεσε μια καλή χρονιά».

Μαύρη τρύπα λόγω Airbnb και Τουρκίας

Παρά την αδιαμφισβήτητη αύξηση-ρεκόρ των διεθνών αφίξεων -το υπουργείο έχει βάλει τον πήχη στα 32 εκατομμύρια-, ακόμη και οι πιο ακριβοί και περιζήτητοι προορισμοί όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη αντιμετωπίζουν εντονότερα από πέρυσι το φαινόμενο των βραχυχρόνιων μισθώσεων με χιλιάδες (ακριβές) κλίνες σε προσφορά - Γιατί η Τουρκία έγινε ξανά ανταγωνιστική και επανήλθε φέτος απόλυτα στην τουριστική αγορά

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)