Όλα στο βωμό του ιδιωτικού μονοπωλίου Aegean-Olympic Air! Πώς βαφτίζουν συνεργαζόμενη εταιρεία ως «ανταγωνίστρια»!

4
Από τον Λάμπρο Κριαρά

Το άσπρο μαύρο επιχειρείται να παρουσιασθεί από τους έχοντες συμφέρον, προκειμένου να νομιμοποιηθεί επιτέλους το ιδιωτικό μονοπώλιο στις αερομεταφορές!
Μεταξύ άλλων επιχειρημάτων, προσπαθούν να πείσουν ότι η εξαγορά της Olympic Airways από την Aegean δεν δημιουργεί προβλήματα στον ανταγωνισμό – αντιθέτως τον........
ενισχύουν - καθώς στην αγορά εσωτερικού δραστηριοποιείται πλέον και η Cyprus Airways.
Το επιχείρημα επιδέχεται καγχασμό διότι, ως γνωστόν, επισήμως η Cyprus Airways έχει συνάψει, ήδη από τον Μάρτιο 2011, στρατηγική συνεργασία με την οποία η Olympic Air! Συνεργάζονται πλέον σε πτήσεις κοινού κωδικού σε όλα τα τακτικά δρομολόγια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και Ρόδου, καθώς και επέκταση της συμφωνίας πτήσεων κοινού κωδικού σε 15 προορισμούς εσωτερικού του δικτύου της  Olympic Air.
Το ερώτημα ρητορικό, η απάντηση προφανής: Όχι μόνο δεν ενισχύεται ο ανταγωνισμός, αλλά πλέον, εάν υλοποιηθεί η «εξαγορά» της Olympic Airways από την Aegean, θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο «συνεργαζόμενων» και όχι ανταγωνιστριών εταιρειών μεταξύ Olympic Airways-AegeanCyprus Airways.
Η αλληλουχία, άλλωστε, τον ημερομηνιών δεν αφήνει κανένα περιθώριο περί του αντιθέτου:
-         19 Σεπτεμβρίου 2012, η εταιρεία Cyprus Airways ανακοινώνει επισήμως την επέκτασή της στα εσωτερικά δρομολόγια της Ελλάδας.
-         25 Οκτωβρίου, και αφού ανακοινώθηκε επισήμως η πρόθεση εξαγοράς της Ολυμπιακής από την Aegean, σε συνέντευξη τύπου ο ιδιοκτήτης της Aegean δηλώνει ότι «πλέον το οικονομικό περιβάλλον έχει αλλάξει…στο εσωτερικό της χώρας δραστηριοποιούνται τόσο η Cyprus Airways όσο και οι εταιρείες Sky και Astra».
-         5 Νοεμβρίου 2012, κατά τη διάρκεια της επίσημης έναρξης δρομολόγησης της Cyprus Airways σε νέους προορισμούς στην Ελλάδα, ο επικεφαλής της υπογραμμίζει ότι «οι Κυπριακές Αερογραμμές ήλθαν στην Ελλάδα, όχι περιστασιακά, αλλά για να παραμείνουν, διευρύνοντας την παρουσία».
-         29 Οκτωβρίου, ο ιδιοκτήτης της Aegean σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στη Μυτιλήνη, είπε, μεταξύ άλλων για να δικαιολογήσει το ιδιωτικό μονοπώλιο, ότι «στην Ελλάδα δεν χωρά δεύτερος αερομεταφορέας παρά μόνος ένας». Δηλαδή, αυτοαναιρέθηκε όταν πριν λίγες μέρες μας έλεγε ότι η Cyprus Airways «διασφαλίζει» τον υγιή ανταγωνισμός.
Και ο πλέον αφελής αντιλαμβάνεται ότι οι «ραγδαίες» αυτές εξελίξεις στις αερομεταφορές, με νέες εταιρείες που «χειμωνιάτικα» εξαγγέλουν ότι θ’ ανοίξουν τα φτερά τους στα πέρατα της Ελλάδας, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μέρος ενός σχεδίου προκειμένου να εγκριθεί  από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού η νομιμοποίηση ενός εν ισχύ ήδη μονοπωλίου στις αερομεταφορές. Γνωρίζουμε όμως τι θα συμβεί στη συνέχεια, όπως άθελά του ομολόγησε ο κ. Βασιλάκης, που είπε ότι «δεν χωράει δεύτερος αεροματεφορέας στην Ελληνική αγορά», φανταστείτε να υπάρξει και τρίτος…
Το επιχείρημα περί δήθεν «ενίσχυσης του ανταγωνισμού» λόγω δραστηριοποίησης της Cyprus Airways πάσχει βέβαια και από άλλες πλευρές. Όπως είναι γνωστό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει το 2011 τη συγχώνευση Ολυμπιακής-Aegean, διότι θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπωλιακή κατάσταση όχι γενικά και αόριστα, αλλά σε συγκεκριμένα δρομολόγια, δηλαδή σε αυτά μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και μεταξύ Αθηνών και οκτώ νησιωτικών αερολιμένων (Ηρακλείου, Χανίων, Ρόδου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Χίου, Κω και Σάμου). Η Cyprus Airways, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, δραστηριοποιείται μόνο στα δρομολόγια Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και Αθηνών – Θεσσαλονίκης με Ηράκλειο και Ρόδο. Με άλλα λόγια, στα δρομολόγια, για τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέβλεψε οιονεί μονοπώλιο, η Cyprus Airways δεν έχει δρομολόγια!
Αλλά είπαμε, η Cyprus Airways επέλεξε «χειμωνιάτικα», και εντελώς «τυχαία» να πετάξει στα πέρατα της Ελλάδος….
Τέλος, οι προσεκτικοί παρατήρησαν μια αλλαγή στάσης την τελευταία στιγμή! Ενώ Aegean και Ολυμπιακή διαβεβαίωναν και διέρρεαν ότι η νέα πρόταση εξαγοράς είναι «εγχωρίου» ενδιαφέροντος και δεν πρόκειται να αναμειχθούν οι Βρυξέλες, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού – αντιλαμβανόμενη ευφυώς το σάλο που θα ξεσπούσε από μία «εγχώρια» απόφαση ραμμένη στα μέτρα των ενδιαφερομένων εταιρειών-  παρέπεμψε τελικά την υπόθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή…

Δημοσίευση σχολίου

4Σχόλια
  1. Ο Στάθης Παναγούλης έχει μύρια δίκιο. Αν κάποιος που σκοτώνει έναν άνθρωπο, δικάζεται και καταδικάζεται, τι πρέπει να γίνει με εκείνους τους πολιτικούς που εδώ και 3 χρόνια οδήγησαν 3000 σε αυτοκτονία και πολλές χιλιάδες σε πρόωρο θάνατο ; Δεν χρειάζονται ειδικά δικαστήρια για να μάθουμε ποιοι μας αλυσόδεσαν στο ΔΝΤ ; Δεν χρειάζεται, επιτέλους, να λογοδοτήσουν όσοι ηια 30 χρόνια λεηλάτησαν την Ελλάδα και την οδήγησαν σε χρεοκοπία ; Δεν χρειάζεται να λογοδοτήσουν αυτοί που προκαλούν τη μεγαλύτερη εθνοκάθαρση του Ελληνισμού μέσα στον 21ο αιώνα ; Είναι υπεράνω νόμων ; Η οργή των σάπιων κομμάτων της άθλιας τρικομματικής κυβέρνησης εξοργίζει τους απλούς πολίτες και στρέφει ακόμα περισσότερους προς τη Χρυσή Αυγή ! Εκτός κι αν αυτό θέλουν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η δημοσκόπηση του Βήματος είναι αποκαλυπτική. Πριν ακόμα εφαρμοστούν τα πρωτοφανή,τρισχειρότερα μέτρα της τριετίας ( και μετά τη γελοιοποίηση των 3 κομμάτων, αφού η δόση αναβάλλεται και θαρθεί, αν έρθει, σε δόσεις ), η ΝΔ έχει χάσει το 1/ των ψηφοφόρων της ( το καταλαβαίνει αυτό κανείς ακούγοντας εξοργισμένους Νεοδημοκράτες που βρίζουν και καταριούνται το κόμμα και τους βουλευτές του ), το ΠΑΣΟΚ σχεδόν τη μισή του δύναμη ( από το 12 στο 7,5%, το ίδιο συνέβη και στις εκλογές των εκπαιδευτικών που η ΠΑΣΚΕ έχασε σχεδόν τη μισή της δύναμη ), και η ΔΗΜΑΡ πλησιάζει ραγδαία προς το 3% ( ειδικά αν ψηφίσει τον προϋπολογισμό και μετά το σόου Ψαριανού και Β. Οικονόμου ). Ο Σύριζα είναι στο 23% και θα απορροφήσει και άλλους αριστερούς ψηφοφόρους, το ίδιο και οι ΑΝΕΛ που είναι σταθερά στο ποσοστό τους και θα ανέβουν,με την εφαρμογή των μέτρων. Η Χρυσή Αυγή είναι στο 10,4% που είναι πλασματικό, γιατί οι εν δυνάμει ψηφοφόροι της ( που δεν έχουν σχέση με την Χ.Α αλλά της δίνουν τιμωρητική για το σύστημα ψήφο ) δεν φανερώνουν στα τηλεφωνικά γκάλοπ ότι θα την ψηφίσουν, άρα το ποσοστό της μπορεί να είναι περισσότερο.

    Τα μέτρα που στρέφουν τους ψηφοφόρους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ προς τη Χρυσή Αυγή και τους ΑΝΕΛ είναι
    1) Η κατάργηση του αφορολόγητου για τα παιδιά
    2) Η κατάργηση των φοροαπαλλαγών
    3) Οι συνεχείς φόροι και χαράτσια στην ακίνητη περιουσία ( σπίτια, μαγαζιά, ενοίκια, αγροτεμάχια, βοσκοτόπια, οικόπεδα )
    4) Η κατάργηση των τριτεκνικών και πολυτεκνικών επιδομάτων, παρά τις ρητές διαβεβαιώσεις του κ. Σαμαρά προεκλογικά
    5) Η κατάργηση των δώρων σε όλο το δημόσιο
    6 ) Οι άθλιες συνθήκες του ΕΟΠΠΥ, με τις μεγάλες ελλείψεις σε γιατρούς,φάρμακα, εξετάσεις και τη μεγάλη αναμονή στα δημόσια νοσοκομεία
    7) Η απειλή κατασχέσεων καταθέσεων και ακινήτων για μικροποσά, ληξιπρόθεσμα χρέη, κάτω των 3000 ευρώ, όταν οι πολιτικοί είναι στο απυρόβλητο και καταχράσεις χρημάτων τις τελευταίες 3 δεκαετίες !

    Η οργή των πολιτών είναι πρωτοφανής και θυμίζει τις παραμονές της πτώσης του κ. Παπανδρέου ! Και αυτό το ξέρουν οι ξένοι, μάλλον, και γι' αυτό δεν δίνουν τη δόση, εκθέτοντας τη κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών που ψεύδονταν ότι θα χρεοκοπούσαμε στις 16 Νοεμβρίου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κι όμως... η μη 100% συνεργασία των δύο, συμφέρει μόνο την Λουφτχάνσα. Η ζημιά έγινε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους ακρίτες και νησιώτες έσκουζαν ότι έπρεπε να γίνει ιδιωτική η ΟΑ. Μακάρι να έχουν τιμές όπως: Αθήνα Αλεξανδρούπολη 3000 ευρώ, Αθήνα Λήμνος 8599 ευρώ, Αθήνα Σάμος 4500000000000999 ευρώ. Οι ευρωπαίοι που έβαζαν πρόστιμα όταν η ΟΑ ήταν κρατική για λόγους ανταγωνισμού πάθαν αμνησία. Χώρια που οι ιδιωτικές παίρνουν επιδοτήσεις με το τσουβάλι από το μπουρδέλο δήθεν για άγονες γραμμές όπως και οι φιλοπάτριδες εφοπλιστές. Σύνθημα μας: ΠΟΥΤΣ@ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΗΣ Μ@Ν@Σ ΤΩΝ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου