Απολογισμός του έργου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.


Γράφει ο Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος

«Από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα, με σειρά αλλαγών και σχεδιασμό, δημιουργήσαμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε με ελάχιστους πόρους να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.» Υπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε Συνέντευξη Τύπου στις 18 Αυγούστου 2011.

Από το Νοέμβριο του 2010 έως και τον Αύγουστο του 2011, ήτοι δέκα (10) ολόκληρους μήνες κατά τα λεχθέντα της Υπουργού, οι του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εργάσθηκαν μεθοδικά, για να πετύχουν το άριστο.
Δηλαδή το άριστο για αυτές/ούς που διοικούν το Υπουργείο ήταν επί παραδείγματι:
  • Η μεγάλη χρονικά καθυστέρηση για πρώτη φορά της...... ανακοινώσεως των μεταθέσεων
  • Η έναρξη των Πανελληνίων Εξετάσεων τόσο νωρίς, χωρίς να προηγηθεί ενημέρωση και προγραμματισμός.
  • Η αλλαγή της διαδικασίας των μετεγγραφών των φοιτητών με αποτέλεσμα το ανεπανάληπτο φαινόμενο η ανακοίνωση των εισακτέων να γίνεται στις 29Αυγούστου.
  • Εγκύκλιος σχετικά με την μοριοδότηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Γιατί άραγε η μοριοδότηση αυτή δεν έγινε νόμος;
  • Εγκύκλιος για αποσπάσεις σε φορείς με ορισμένα κριτήρια που δυστυχώς και αυτά δεν ελήφθησαν υπόψη
  • Η αποστολή είκοσι ενός (21) «διευκρινιστικών» εγκυκλίων για τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια της επιλογής. Διευκρινιστικές εγκύκλιοι για ένα νόμο που ψηφίστηκε μόλις το 2010 (Ν. 3848/2010).
  • Η αποστολή πέντε (5) εγκυκλίων για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας εντός δέκα ημερών όπου η μία αναιρούσε την άλλη.
  • Η δημοσιοποίηση σε ΦΕΚ των σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται τον Μάρτιο, τον Ιούλιο νέο ΦΕΚ που καταργεί μέρος του προηγούμενου ΦΕΚ, και τέλος δύο εικοσιτετράωρα προ του αγιασμού εγκύκλιος να ανοίγει σχολική μονάδα που είχε συγχωνευθεί.
  • Η ανακοίνωση της α΄ φάσης των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ στις 30 Αυγούστου ενώ οι καθηγητές πρέπει να παρουσιαστούν στις σχολικές μονάδες την 1η Σεπτεμβρίου.
  • Ο Ν.3879/2010 (Δημοσιεύθηκε 21 Σεπτεμβρίου 2010) καταργεί τον ΟΕΕΚ και δημιουργεί τον ΕΟΠΠ. Και εντός ενός προτείνεται η συγχώνευση του ΕΟΠΠ.
  • Αυτή τη στιγμή (27 Σεπτεμβρίου 2011) να μην υπάρχουν σχολικά βιβλία ενώ η υπουργός στην ίδια συνέντευξη τύπου ανέφερε: «ότι είναι σε εξέλιξη η εκτύπωση, με στόχο στις 12 Σεπτεμβρίου, που θα ανοίξουν τα σχολεία, να έχουν παραδοθεί όλα τα βασικά βιβλία και το επόμενο 20ήμερο να παραδοθούν τα υπόλοιπα τεύχη, που δεν είναι αναγκαία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.»
Ακολούθησαν ανακοινώσεις Υπουργού και Αντιπροέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το ποιος είναι υπεύθυνος για την καθυστέρηση στην τύπωση των βιβλίων όπου όλοι ήταν και είναι υπεύθυνοι πλην του Υπουργείου.
Τούτη τη χρονική περίοδο την τόσο δύσκολη από οικονομικής απόψεως για τους απλούς, μισθοσυντηρούμενους  Έλληνες Φορολογούμενους το Ελληνικό Δημόσιο ξοδεύει χρήματα (εάν είναι σωστό το νούμερο 220.000 euro) για τη δημιουργία DVD που περιέχει σε ψηφιακή μορφή τα σχολικά βιβλία και τη διανομή αυτών στους μαθητές.
Διαβάσαμε επίσης ότι το Εθνικό Τυπογραφείο ξεκίνησε την εκτύπωση μέρους των βιβλίων. Εάν δεν κάνω λάθος και αυτή η εκτύπωση κοστίζει δεν είναι δωρεάν. Και βεβαίως επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.
Ταυτόχρονα σε κάθε σχολική μονάδα ο καθηγητής έχει αποκτήσει και νέα ειδικότητα εκείνης της παραγωγής φωτοτυπιών (μάλλον το Υπουργείο σκέφθηκε να εφαρμόσει τη λαϊκή ρήση μάθε τέχνη κι ας τηνε κι αν πεινάσεις πιάστηνε) για να μοιράσει στους μαθητές του και να συνεχίσει την μαθησιακή διδασκαλία ούτως ώστε το moto «πρώτα ο μαθητής» να υλοποιηθεί. Εξάλλου η πολιτική ηγεσία ζήτησε συγγνώμη για το πρόβλημα αυτό από γονείς, μαθητές αλλά όχι βεβαίως από τους εκπαιδευτικούς. Γιατί άραγε; (Ρητορικό θα μου πείτε το ερώτημα. Δεν αποκλείεται).
Δηλαδή αυτή τη στιγμή βιβλία δεν έχουμε αλλά έχουν ξοδευθεί και συνεχίζονται να ξοδεύονται χρήματα, για μπαλώματα, αναφορικά με τα σχολικά βιβλία.
Για όσους κωφεύουν και θέλουν να είναι βασιλικότεροι του βασιλέως για το θέμα αυτό: Σε Β τάξη Γυμνασίου ενενήντα μαθητών για δέκα σελίδες σε δύο μαθήματα (Φυσική Χημείας) μόνον για την πρώτη εβδομάδα απαιτούνται εννιακόσιες φωτοτυπίες. Ξέρει κάποιος από αυτούς που δίνουν τέτοιου είδους εντολές πόσο κοστίζει για μια εβδομάδα η αναπαραγωγή όλων των μαθημάτων γυμνασίου τριακοσίων μαθητών; Το χαρτί που απαιτείται, ο χρόνος που ξοδεύεται, το κόστος του toner, η φθορά των μηχανημάτων, η κατανάλωση ρεύματος;
Αυτού του είδους πράσινη ανάπτυξη στοχεύει και πρεσβεύει η παρούσα πολιτική κατάσταση;
Το μόνον σίγουρο είναι ότι:
«Καθένας κρίνεται για το πώς μέσα σε συνθήκες μεγάλης δυσκολίας επιτυγχάνει το καλύτερο αποτέλεσμα. Οι καπετάνιοι φαίνονται στις φουρτούνες». Υπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σε Συνέντευξη Τύπου στις 18 Αυγούστου 2011.
Πράγματι κα Υπουργέ η φουρτούνα έπνιξε κυριολεκτικά την εκπαίδευση. Οι καπετάνιοι πού άραγε να βρίσκονται;

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Χημικός MEd