Στον αέρα η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων

Διαψεύδει τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας, καθώς αντικρούει το επιχείρημα ότι προχωρούν σε απολύσεις, διότι δεν έχουν παραλάβει ακόμη τη γη, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. «Επειδή ακούω κάποιοι να ισχυρίζονται ότι υπάρχει θέμα απαλλοτριώσεων,ότι δεν υπάρχουν χώροι για να αναπτυχθούν τα εργοτάξια, τονίζω ότι δεν........
υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα. Τα εργοτάξια μπορούν να αναπτυχθούν και να λειτουργήσουν κανονικά. Κάνουν λάθος αυτοί που απολύουν εργαζόμενους, γιατί δυναμιτίζουν ουσιαστικά την προσπάθεια που κάνουν και εκείνοι -όπως λένε, τουλάχιστον- να συνεχιστούν αυτά τα έργα, παρά τα προβλήματα που έχουν» είπε, μιλώντας από τη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών.
Ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι «δεν θα σχεδιάζαμε ίσως να ξεκινήσουν ταυτοχρόνως πέντε αυτοκινητόδρομοι». «Μόνο στη φαντασία κάποιων μπορούσαν να υπάρχουν ή με συμβάσεις που προβλέπεται ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων εντός δώδεκα μηνών ή με ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών εντός τεσσάρων μηνών; Ήταν δυνατόν ποτέ να γίνει αυτό; Το περίμενε κανείς; Για να δώσουμε λαβή τώρα στην άλλη πλευρά να εγείρει αιτήματα και να ζητά αποζημιώσεις;» τόνισε.
Ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι η αρχική πρωτοβουλία μείωσης των διοδίων «κόλλησε» στην κρίση και στα υψηλά επίπεδα των ελληνικών spread, που καθιστούσαν «ασύμφορο για το Δημόσιο να τιτλοποιήσει μελλοντικά έσοδα με αυτό το ύψος επιτοκίων».
Επίσης, επανέλαβε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι ο επανασχεδιασμός των συμβάσεων παραχώρησης, με κατεύθυνση προς τη μείωση των διοδίων σε σημαντικό ποσοστό, ιδίως στους δρόμους που δεν είναι κατασκευασμένοι, ενώ σημείωσε ότι στις προτάσεις του υπουργείου εντάσσεται και η αναλογική χρέωση για τον χρήστη του δρόμου.
«Θα είναι κι αυτό ένα εκ των στοιχείων, τα
 οποία δεν μπορεί παρά να συμπεριλαμβάνονται σε μία νέα συμφωνία, αν προκύψει νέα συμφωνία. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμφωνήσουμε τη συνέχιση αυτού του προγράμματος έναντι οιουδήποτε τιμήματος. Ασφαλώς, όχι. Αλλά όλα αυτά είναι προς συζήτηση» σχολίασε ο υπουργός.
Ο κ. Ρέππας στάθηκε και στο ζήτημα των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, λέγοντας ότι «το να μην πληρώνει κάποιος διόδια σήμερα, είναι σαν να στερεί ένα έσοδο από τον κουμπαρά με τον οποίο θα πληρωθεί η κατασκευή αυτών των δρόμων». «Όταν υπάρχει υστέρηση αυτών των εσόδων, τότε και οι Τράπεζες που το γνωρίζουν και οι άλλοι παράγοντες, θεωρούν ότι τίθεται σε αμφιβολία το εγχείρημα κατασκευής αυτού του προγράμματος, άρα και η βιωσιμότητά του και θέτουν θέματα» κατέληξε.