Κυρώθηκε η Συμφωνία των Πρεσπών - 153 "Ναι", 146 "Όχι", 1 "παρών"

kafeneio sp

Ολοκληρώθηκε μετά από σχεδόν τριήμερη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής η κρίσιμη ψηφοφορία για τη συμφωνία των Πρεσπών...


Η συμφωνία υπερψηφίστηκε τελικά με 153 Ναι, 146 Όχι και 1 "παρών". "Παρών" ψήφισε ο Γρηγόρης Ψαριανός, ενώ Κατερίνα Παπακώστα και Σταύρος Θεοδωράκης ψήφισαν τελικά "ναι" στη συμφωνία. "Όχι" ψήφισε ο Βασίλης Κόκκαλης και ο Γιάννης Σαρίδης ο οποίος σήκωσε και ένα πανό διαμαρτυρίας κατά της συμφωνίας.

Φθηνό σώου με φωνές και απειλές έδωσαν για μια ακόμη φορά οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής.

Για "νίκη της πολιτικής ειρήνης" έκανε λόγο από τη δική του μεριά ο Νίκος Κοτζιάς λίγο πριν την ανακοίνωση του τελικού αποτελέσματος.



"Είναι η Μακεδονία μια και ελληνική; Ο Χαρίλαος Τρικούπης έλεγε ότι μπορεί να διαιρεθεί σε τρία μέρη: Τη μεσημβρινήν, την κεντρικήν και την αρκτικήν" είπε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος στην ομιλία του η οποία έκλεισε τη διαδικασία, πριν την ονομαστική ψηφοφορία.

Η Φώφη Γεννηματά επιτέθηκε εκ νέου το πρωί στον πρωθυπουργό λέγοντας μεταξύ άλλων:

"Η καταψήφιση αυτής της Συμφωνίας είναι πράξη εθνικής ευθύνης γιατί προφανώς δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του τόπου. Χρησιμοποιείτε τη Συμφωνία για να διχάσετε για άλλη μια φορά και να διαλύσετε κόμματα. Κλείνω όπως ξεκίνησα: Go back Mister Tsipra. Τέσσερα χρόνια είναι υπεραρκετά. Αυτό είναι λαϊκή απαίτηση. Με την Κεντροαριστερά δεν θα τα βγάλετε πέρα… γυρίζει εναντίον σας".

Παπαχριστόπουλος: "Έχω έτοιμη την παραίτησή μου"

Ψηφίζω τη Συμφωνία των Πρεσπών και αμέσως μετά παραδίδω την έδρα μου" δήλωσε νωρίτερα στους 88,6 ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος.

Εξαπέλυσε βολές κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη για την κριτική του περί στημένων παιχνιδιών. "Ο Ζουράρις και εγώ δεν παίζουμε παιχνίδια κι ας έχουμε διαφορετική άποψη. Έχω πει την απόφαση μου εδώ και 10 μήνες στο κόμμα και από τότε είμαι ξένο σώμα. Είχα πει ότι δεν θα ρίξω αυτή την κυβέρνηση" είπε χαρακτηριστικά.Επίσης συμπλήρωσε:

"Χρωστάω την έδρα μου στο κόμμα και θα την δώσω. Δεν σας κρύβω ότι την παραίτησή μου την έχω ήδη τυπωμένη με σημερινή ημερομηνία. Είναι πολύ σύντομη. Δύο σειρές. Δεν θέλω να είμαι η αιτία για να διαλυθεί η ΚΟ των ΑΝΕΛ. Αν μπορώ να βοηθήσω για δυο-τρεις μέρες, να μην υποβάλλω την παραίτηση για να βρει μια λύση ο Πάνος Καμμένος και να μη διαλυθεί η ΚΟ θα το κάνω, δεν είμαι αιμοχαρής".

Βορίδης: Η επιχειρηματολογία του ΣΥΡΙΖΑ είναι πιο Σκοπιανή από τους Σκοπιανούς

«"έσσερα από την αποφράδα ημέρα που κοροϊδέψατε τον Ελληνικό λαό και τι τους δίνετε σαν δώρο που σας πίστεψαν; Το ξεπούλημα της Μακεδονίας μας" υπογράμμισε από τη δική του μεριά σε υψηλούς τόνους ο βουλευτής της ΝΔ Μάκης Βορίδης υπενθυμίζοντας την επέτειο από την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.Ο Μ. Βορίδης κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι "δεκάρα δεν δίνετε για το εθνικό ζήτημα, είστε κυβέρνηση εθνικής μειοδοσίας κι η επιχειρηματολογία σας είναι πιο Σκοπιανή από τους Σκοπιανούς". Ο Μ. Βορίδης σχολίασε με ειρωνικό τρόπο την πολιτική του Αλέξη Τσίπρα παρατηρώντας ότι "είναι και με τον Λένιν και με τον Τραμπ".

Σημειώνεται πως νέες απόπειρες επιθέσεων κατά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σημειώθηκαν το βράδυ της Πέμπτης σε Δράμα και Κατερίνη, έπειτα από επεισόδια ανάμεσα σε αστυνομία και διαδηλωτές, που διαμαρτύρονταν κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Στην Κατερίνη, διαδηλωτές που συμμετείχαν νωρίτερα σε κινητοποίηση ενάντια στη Συμφωνία των Πρεσπών, επιχείρησε να κινηθεί προς το σπίτι της βουλευτού Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ, Ελισάβετ Σκούφα. Οι διαδηλωτές συνάντησαν αστυνομικό φραγμό, τον οποίο προσπάθησαν να σπάσουν. Σύμφωνα με την Αστυνομία, κάποιοι πέταξαν αντικείμενα εναντίον των αστυνομικών, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρεις από αυτούς. Έγιναν 11 προσαγωγές, από τις οποίες οι έξι μετατράπηκαν σε συλλήψεις.