Σχεδόν ευρωπαϊκή χώρα, μαθαίνει με το δύσκολο τρόπο, τη διαφορά ανάμεσα στο λογισμικό ανοιχτού και κλειστού κώδικα

Το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ, που ενημερώνει το επιβατικό κοινό για το χρόνο διέλευσης των λεωφορείων, είναι στα όρια της κατάρρευσης, αφού εδώ και βδομάδες υπολειτουργεί. Οι “έξυπνες” στάσεις τίθενται εκτός λειτουργίας και τα λεωφορεία είναι “αόρατα” από το σύστημα.

Η σύμβαση για τις έξυπνες στάσεις έληξε τον Ιούλιο του 2017 και η σύμβαση για τον εξοπλισμό των λεωφορείων...
, τον Οκτώβριο του 2017. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ όμως, δεν προχώρησε σε διαγωνισμούς για τη συντήρησή τους μέχρι τον Απρίλιο και ακόμα και τότε, νικητής του διαγωνισμού, ανακηρύχθηκε μια εταιρεία σεκιούριτι…

Σαν να μην έφτανε αυτό, συντήρηση η εταιρεία σεκιούριτι, δε μπορεί να κάνει στο πρόγραμμα της τηλεματικής, γιατί δεν έχει στη διάθεσή της τον πηγαίο κώδικα του λογισμικού. Ακόμα χειρότερα, ποτέ δε φρόντισε να συμπεριλάβει αυτό τον όρο στη διακήρυξη του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με το voria.gr, η διοίκηση του ΟΑΣΘ επικοινώνησε με τις εταιρείες που εγκατέστησαν τα συστήματα και οι οποίες απάντησαν πως δεν είναι υποχρεωμένες να παράσχουν τον πηγαίο κώδικα, καθώς αποτελεί περιουσία τους και δεν είχε αγοραστεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία σεκιούριτι, κέρδισε τους δύο διαγωνισμούς, καταβάλλοντας προσφορές 30.000 και 35.000 ευρώ αντίστοιχα.

Και κάπως έτσι, αρχίζει να μαθαίνει σιγά σιγά η Ελλάδα, τη διαφορά ανάμεσα στο λογισμικό ανοιχτού κώδικα και στο λογισμικό κλειστού κώδικα.

spasmenoparathyro.me