Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017

Χρυσές δουλειές κάνουν οι ζαχαροπλάστες του Instagram

Πέρα από την εμμονή με το εγώ που εγκαινίασαν με την επιτυχία τους τα μέσα κοινωνική δικτύωσης έγιναν εφαλτήριο και για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αφού δίνουν βήμα στον καθένα από εμάς να κάνει το χόμπι του φωτογραφία ή βίντεο κερδίζοντας το ενδιαφέρον του φιλοθεάμωνος κι αγοραστικού κοινού...
Τρανό παράδειγμα οι ζαχαροπλάστες του instagram οι οποίοι τον τελευταίο καιρό μοιάζουν να ρευστοποιούν την αγάπη της συγκεκριμένης κοινότητας για τα κέικ.

Σε μια στενή κουζίνα του Μανχάταν, η Chelsey White ζυμώνει διακοσμεί και ψήνει ένα περίτεχνο κέικ γοργόνα. Η όλη διαδικασία διαρκεί τέσσερις ώρες και φυσικά βιντεοσκοπείται. Εν συνεχεία το βίντεο επεξεργάζεται, κόβεται, μοντάρεται στο φόργουορντ και με ένα κλικ μοιράζεται στα κοινωνικά δίκτυα. Ο σκοπός έχει επιτευχθεί. Το κέικ μπαίνει σε τάπερ για να βρει την αύριον τον αποδέκτη του στο γραφείο όπου εργάζεται η White. Το κέικ φτιάχνεται για να φτιαχτεί χωρίς συγκεκριμένο αποδέκτη, απλά η White το μοιράζει στους συναδέλφους της στο γραφείο γιατί μισεί την σπατάλη φαγητού.

Με περισσότερους από 250 χιλιάδες ακολούθους και βίντεο που ως επί το πλείστον συγκεντρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες views η White συγκαταλέγεται στις διασημότητες του Internet. Μέχρι πρότινος συνήθιζε να πωλεί κέικ στους οπαδούς της ζαχαροπλαστικής της δεινότητας. Σήμερα όμως κερδίζει τα προς το ζην πουλώντας τις ιδέες για κέικ σε εταιρείες τροφίμων καθώς και στην AwesomenessTV.

Όπως αναφέρει η ίδια βγάζει περισσότερα χρήματα από την δημιουργία περιεχομένου απ' ότι από όταν δεχόταν 8 εβδομαδιαίες για κέικ τα οποία πουλούσε για 100 δολάρια το καθένα.

Η baking κοινότητα του Instagram είναι τόσο διαδεδομένη όσο τα ίδια τα κέικ. To baking chanel στην ενότητα Search της εφαρμογής είναι από τα πιο δημοφιλή κανάλια με βάση το χρόνο που αφιερώνει κανείς εντός του.  Το hashtag «cake» έχει δημιουργήσει περισσότερα από 45 εκατ. δημοσιεύσεις ενώ το «cakestagram» έχει φτάσει τα 1,8 εκατομμύρια.

Κάπως έτσι το Instagram αποτελεί μια μεγάλη επιχειρηματική ευκαιρία για τους μικρούς αρτοποιούς. Την ώρα που οι επαγγελματίες σεφ ζαχαροπλαστικής χρησιμοποιούν το Instagram για να διαφημίσουν τις επιχειρήσεις τους, το Cakestagram κερδίζει όλο και περισσότερους αυτοδίδακτους ζαχαροπλάστες που παρασκευάζουν τα εδέσματα στο σπίτι τους χωρίς να δείχνουν κανένα ενδιαφέρον για να ανοίξουν το δικό τους φυσικό κατάστημα. Αντιθέτως επικεντρώνονται στις ηλεκτρονικές παραγγελίες, στη δημιουργία περιεχομένου όπως βίντεο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και στα workshop μέσω κοινωνικών δικτύων.

Αν και δεν υπάρχουν οδηγίες για το πώς θα γίνει κανείς διάσημος στην εμμονική με τα κέικ κοινότητα οι χρήστες του Instagram συχνά τυχγάνουν επιχειρηματικών ευκαιριών και χορηγιών όταν οι εταιρείες τους εντοπίσουν.

H Andrea Walters, οικολόγος της Wichita, στο Κάνσας, που τρέχει μια ατομική επιχείρηση κέικ κέντρισε το ενδιαφέρον της Roundup Cookie Retreat η οποία την προσκάλεσε ως εισηγήτρια σε δύο workshop παραγωγής κέικ στα οποία οι συμμετέχοντες πληρώνουν 250 δολάρια για ένα Σαββατοκύριακο. Άλλη δημοφιλής ζαχαροπλάστης, η Ksenia Penkina, πραγματοποιεί διαδικτυακά σεμινάρια παραγωγής κέικ για 150 δολάρια το καθένα.

Η Christina, της Christina’s Cupcakes, έχει 181.000 ακολούθους αλλά δεν συνεργάζεται με εταιρίες περιεχομένου ούτε πωλεί τα προϊόντα της. Έχει όμως ξεκινήσει μια αμοιβαία επωφελή σχέση με τις εταιρείες Satin Ice fondant και Fancy Sprinkles οι οποίες την προμηθεύουν με τα υλικά που χρειάζεται για την παραγωγή των εδεσμάτων. Παρά βέβαια τη δημοφιλία τους πολλοί αρτοποιοί επιλέγουν να μην προχωρήσουν την σταδιοδρομία τους ως τοπ ψηφιακοί «κεϊκοπαραγωγοί».

Η Ashley Shotwell, της οποίας τα πολύχρωμα κέικ για την Hella Vegan συγακταλέγονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων της χορτοφαγικής κοινότητας εξετάζει το πώς θα καταφέρει να μετατρέψει τους 30.000 οπαδούς της σε επιχείρηση διαφορετική από το να πουλά κέικ.

Η White, από την άλλη, επιλέγει να διατηρεί την καθημερινή της δουλειά στον χρηματοπιστωτικό τομέα, παρά τα ικανοποιητικά χρήματα που βγάζει από τα βίντεο παραγωγής κέικ. Η Walters, η οποία έχει πάνω από 17.000 οπαδούς, χρειάστηκε χρόνια για να περάσει από την πώληση των cookies στις τάξεις διδασκαλίας. «Φτάνεις σε ένα σημείο όπου τελικά είσαι σίγουρος για το ποιος είσαι ως αρτοποιός και παράλληλα πρόθυμος να κάνεις αυτό το επόμενο βήμα», ανέφερε χαρακτηριστικά για την αλλαγή καριέρας της.

Οι Insta-bakers, οι φουρναρέοι του Instagram σε ελεύθερη απόδοση, είναι ευαίσθητοι στις αλλαγές που πραγματοποιεί οι εφαρμογή κατά διαστήματα. H White για παράδειγμα, τονίζει ότι το μέσο ευνοεί τα βίντεο. Για την Walters, χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να προσδιορίσει ποια hashtags συνέβαλαν στην προώθηση των πωλήσεων κι όχι στο να μαζέψει απλά Like στη σελίδα της.

Για κάθε κέικ που ψήνει, η White δημιουργεί τέσσερα σύντομα βίντεο στο Instagram, ένα βίντεο του ενός λεπτού για το Facebook κι ένα ακόμα μεγαλύτερο για το YouTube. Η επεξεργασία όλων αυτών διαρκεί ώρες. «Η διακόσμηση των κέικ στις κοινωνικές πλατφόρμες έχει εξελιχθεί απίστευτα. Για να κερδίσει μάλιστα κανείς το κοινό του πρέπει να δημιουργεί διαφορετικά περιεχόμενα για κάθε μια πλατφόρμα ξεχωριστά», τονίζει η White.

Λόγω της πολυπλοκότητας και του χρόνου που απαιτεί η πώληση τέτοιου είδους περιεχομένου, ορισμένοι Instagrammers προτιμούν να λαμβάνουν παραγγελίες για κέικ παρότι γενικότερα είναι λιγότερο κερδοφόρες. Οι αρτοποιοί συνήθως βγάζουν το κόστος των υλικών αλλά δεν καταφέρνουν να πληρωθούν καλά για τις εργατοώρες που δαπανούν στην παρασκευή ενός εδέσματος. Αυτή η υποτίμηση του χρόνου που δαπανούν είναι και το δύσκολο κομμάτι της συγκεκριμένης εργασίας όπως διευκρινίζουν πολλοί από αυτούς.

Ορισμένοι αρτοποιοί της Instagram θεωρούν πολύ δύσκολο το να γίνει κανείς από αγαπητός στην κοινότητα των φίλων του social media star. Ακόμα κι όταν το καταφέρουν όμως μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα. Η συγκεκριμένη κοινωνική πλατφόρμα έχει 700 εκατ. χρήστες και οι δημοφιλείς αρτοποιοί έρχονται αντιμέτωποι με πολυάριθμες παραγγελίες τις οποίες αδυνατούν να εκτελέσσουν.

Ως αποτέλεσμα, πολλοί Insta-bakers βάζουν όριο στον αριθμό των παραγγελιών που θα δεχτούν δημιουργώντας μακρές λίστες αναμονής. Η Walters μπορεί να καλύψει έως και 20 παραγγελίες 12 μπισκότων η κάθε μια την εβδομάδα ενώ η Penkina δημιουργεί περιορισμένες ποσότητες σε γλυκά όπως αυγά σοκολάτας.

Εσκεμμένα ή μη, η έλλειψη οδηγεί στη ζήτηση. Ανεξάρτητα από το πώς επιλέγουν να κερδίσουν χρήματα, όλοι αυτοί οι αρτοποιοί του Instagram μοιράζονται την αγάπη τους για τα γλυκά που φουσκώνουν παρόλο που τις περισσότερες φορές αποφεύγουν να τα καταναλώσουν οι ίδιοι...
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: