Οι τηλεθεατές γυρίζουν την πλάτη στη δορυφορική τηλεόραση

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται τον τελευταίο καιρό καλωδιακή και δορυφορική τηλεόραση με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του νέου έτους να αποτελούν τα χειρότερα όλων των εποχών από άποψη αποχώρησης συνδρομητών. Η ανησυχία του κλάδου πως η απότομη κοπή των δεσμών θα επιταχύνει την συρρίκνωση των αποθεμάτων των μέσων ενημέρωσης είναι μεγάλη....


Οι Charter Communications Inc., Dish Network Corp., AT&T Inc.’s DirecTV και Verizon Communications Inc. έχασαν συνδυαστικά μισό εκατομμύριο συνδρομητές αυτή την περίοδο, καθώς οι περισσότεροι συνδρομητές απέρριψαν το κόστος και στράφηκαν από τα συνδρομητικά πακέτα της παραδοσιακής τηλεόρασης σε εναλλακτικούς online παρόχους.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές στρέφονται πλέον πολύ περισσότερο στους on demand παρόχους streaming περιεχομένου όπως το Netflix και η Amazon οι οποίοι αυξάνουν όλο και περισσότερο το περιεχόμενο τους και μάλιστα πως αυτή η τάση θα μπορούσε να συνεχιστεί κι όλο το υπόλοιπο του 2017. Οι βασικοί τηλεοπτικοί πάροχοι έχασαν 1,4 εκατ. συνδρομητές τον περασμένο χρόνο σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence. Αξίζει να υπενθυμίσουμε την περίπτωση της Walt Disney, οι μετοχές της οποία άρχισαν να πέφτουν κατακόρυφα το 2015 όταν η ναυαρχίδα του δικτύου της, ESPN sports, έχανε συνδρομητές καθώς οι τηλεθεατές προτίμησαν την χαμηλότερη τιμή που προσέφεραν οι κλασσικοί τηλεοπτικοί πάροχοι. Έκτοτε βέβαια η μετοχή ανέκαμψε.

Οι καταναλωτές πάντως ενημερώνονται όλο και περισσότερο σχετικά με τις υπηρεσίες για την online live-TV. Τουλάχιστον έξι εταιρείες, όπως οι Hulu, AT&T, Dish, Sony Corp. και το YouTube της Google είναι πεπεισμένες ότι μπορούν να κερδίσουν τους καταναλωτές προσφέροντας μια μικρότερη επιλογή καναλιών σε καλύτερη τιμή την ίδια στιγμή που σύσσωμοι οι παραδοσιακοί τηλεοπτικοί πάροχοι προσπαθούν μέσω συνεργασιών να βελτιώσουν τα on demand προγράμματά τους.

Στην Charter, η οποία τον τελευταίο καιρό ασχολείται με την ενσωμάτωση των τελευταίων αποκτημάτων της, Time Warner Cable και Bright House Networks, θεωρούν πως τον τελευταίο καιρό είναι εμφανής μια μετατόπιση του μεριδίου αγοράς από τους παρόχους δορυφορικών υπηρεσιών στους παρόχους καλωδιακών υπηρεσιών.

Η Comcast, η μεγαλύτερη εταιρεία καλωδιακής τηλεόρασης των Η.Π.Α., προσέθεσε ακόμα περισσότερους πελάτες τα τελευταία έξι τρίμηνα στους συνδρομητές της, πιθανώς σε βάρος της βιομηχανίας της δορυφορικής τηλεόρασης.

Αντιστοίχως ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος καλωδιακών υπηρεσιών, η Charter, έχασε 100.000 συνδρομητές μέσα στο τρίμηνο, επειδή πολλοί εξ αυτών υπήρχαν λόγω των προσφορών της εταιρείας κι όταν αυτές τελείωσαν οι συνδρομητές αποχώρησαν.

«Παρατηρείται μια γενική συρρίκνωση της αγοράς η οποία είναι ως επί το πλείστον προσανατολισμένη στις τιμές και νομίζω ότι η συγκεκριμένη τάση είναι απίθανο να αλλάξει βραχυπρόθεσμα αλλά και δεν θα αυξηθεί ιδιαίτερα» ανέφερε ο Rutledge σε τηλεδιάσκεψη την Τρίτη. Οι μετοχές της Charter υποχώρησαν 3,2% στα 333,20 δολάρια στη Νέα Υόρκη την Τρίτη, τη μεγαλύτερη ενδοημερήσια πτώση των τελευταίων τριών μηνών. Η εταιρεία που εδρεύει στο Stamford, στο Κονέκτικατ, υποστηριζόμενη από τον δισεκατομμυριούχο John Malone, αναμένεται να ανακάμψει καθώς οι πελάτες εγγράφονται στα νέα πακέτα με νέες τιμές. Ο Rutledge δήλωσε μάλιστα πως είναι σίγουρος ότι η Charter  μπορεί να διαφοροποιήσει τις προσφορές των υπηρεσιών της από τους κορυφαίους παρόχους βίντεο οι οποίοι γνωρίζουν όλο και μεγαλύτερη δημοφιλία μεταξύ των καταναλωτών.

«Κανένας από αυτούς δεν έχει προϊόν καλύτερο από το δικό μας από όσο ερευνούμε την αγορά», δήλωσε ηCharter.«Έτσι, αναμένουμε ανάκαμψη μέσα στους επόμενους μήνες». Ένα φωτεινό σημείο για την Charter κατά το πρώτο τρίμηνο ήταν η επέκταση των διαδικτυακών υπηρεσιών της. Η εταιρεία μάλιστα σχεδιάζει να ενσωματώσει στην υπηρεσία της το Netflix Inc. ενώ  βρίσκεται σε συνομιλίες και με το YouTube για τον ίδιο λόγο όπως έκανε πρόσφατα η Comcast. Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία προσέφερε 428.000 οικιακούς συνδρομητές στο διαδίκτυο σε τριμηνιαία βάση, σε σύγκριση με 520.000 το προηγούμενο έτος.