Αδύνατη «Πλοήγηση»



Δημήτρης Κακογιάννης

Οι επενδύσεις και η ανάπτυξη είναι το δίπολο που επικαλείται κάθε κυβέρνηση θέτοντας το σαν στόχο για την πρόοδο της οικονομίας, στην προσπάθεια της να πείσει κατ αρχή τους ψηφοφόρους της αλλά και ολόκληρο τον λαό φυτεύοντας σ αυτόν ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον.
Δυστυχώς όμως  οι όποιες εξαγγελίες όχι μόνο παραμένουν στη σφαίρα της φαντασίας και του απραγματοποίητου, αλλά –ακόμα χειρότερα- τα όποια μέτρα πραγματοποιούνται έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα που καταντά καταστροφικό.
Ας έρθουμε τώρα στο προκείμενο:
Είναι κοινή πεποίθηση σ όλους ότι ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε.
Λογικό λοιπόν και επιβαλλόμενο θα.......
ήταν, αφού ο τομέας αυτός είναι ήδη ενεργός και αποδίδει, να τύχει μεγαλύτερης κρατικής φροντίδας και στήριξης ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και να γίνει περισσότερο ελκυστικός.
Αντ αυτού βλέπουμε ότι και εδώ ακολουθείται η πεπατημένη από τους κυβερνητικούς και λοιπούς «αρμόδιους» φορείς, ξέρετε, αυτούς που θρονιασμένοι σε αναπαυτικές πολυθρόνες εξουσίας έχουν παραμελήσει τα καθήκοντα τους και το έχουν ρίξει στην παλαβή, αναλώνοντας το παραγωγικό τους ωράριο στο να ρίχνουν πασιέντζες, ενώ με το ένα τους μάτι μονίμως κολλημένο στο ημερολόγιο περιμένουν την ημέρα που θα καταβληθεί ο μισθός τους.
Διαβάζουμε σήμερα στην εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» (25/5/2017) ότι την περασμένη Κυριακή, κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά κρουαζιερόπλοιο μεγάλης ξένης εταιρείας με 3.055 επιβάτες για 12ωρη επίσκεψη.
Από το δωδεκάωρο αυτό της επίσκεψης, δύο (2) ώρες αναλώθηκαν έξω απ το λιμάνι, στην αναμονή λέει «πλοηγού» για να οδηγήσει το πλοίο σε προβλήτα.
Όταν λοιπόν από τις δώδεκα ώρες επίσκεψης οι δύο αναλώνονται σε αναμονή για την εξυπηρέτηση της πρόσδεσης του σκάφους σε προβλήτα, αυτό μαρτυρά την ανευθυνότητα των αρμοδίων, από τους υπαλλήλους μέχρι και την πολιτική ηγεσία που ουδέποτε κατάλαβε τι είναι το σωστό και το πρέπον.
Τέτοιες καταστάσεις όχι μόνο δημιουργούν προβλήματα στις ναυτιλιακές εταιρείες που ασχολούνται με την κρουαζιέρα και διαγράφουν απ τα λιμάνια προορισμού τα «προβληματικά», αλλά ακόμα και στους ίδιους τους τουρίστες δημιουργούν αντιπάθειες και αρνητικές εντυπώσεις για τουριστικές υπηρεσίες που θα απολαύσουν με την επίσκεψη τους στη χώρα μας.
Το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας που έχει την εποπτεία και την ευθύνη της πλοηγικής υπηρεσίας θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας αυτής σύμφωνα με τις απαιτήσεις των καιρών και να μην αρκείται ο σημερινός Υπουργός να επιρρίπτει ευθύνες στους «προηγούμενους» όπως κάνει και όπως  συνηθίζεται.
Να πάψουν πλέον να ρίχνουν νερό στον μύλο των ανταγωνιστών που καραδοκούν να εκμεταλλευτούν τις όποιες αδυναμίες των δικών μας υπηρεσιών βελτιώνοντας αντίστοιχα τις δικές τους και προσελκύοντας τα κρουαζιερόπλοια, που όπως και να το κάνουμε αφορούν σε αυτό που χαρακτηρίζουμε «Υψηλό τουρισμό».
Να σταματήσει επί τέλους ο αγώνας των αρμοδίων να αναλώνεται στην προσπάθεια διατήρησης της «καρέκλας» και της αυτοπροβολής τους μέσα απ τα κανάλια μπουρδολογώντας και θυμιατίζοντας τους από πάνω τους για να κερδίζουν την εύνοια τους.
Ο τουρισμός υπάρχει, είναι ενεργός, αποδίδει αλλά θέλει υποστήριξη.
Αν η κυβέρνηση είναι ανίκανη να στηρίξει κάποιες αναγκαίες προσπάθειες, ας παραχωρήσει τις υπηρεσίες αυτές σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που θα έχουν τη δυνατότητα, το ενδιαφέρον και την αποτελεσματικότητα να τις λειτουργήσουν με αξιοπρέπεια και εποικοδομητικά για τη χώρα και τον τουρισμό της.
Έλεος πια με τους ανεύθυνους παρτάκηδες χαραμοφάηδες που με τις ενέργειες τους καταστρέφουν το μέλλον της χώρας.