Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2017

Εκατοντάδες «πλοία - φαντάσματα» κλείνουν τα GPS όταν μπαίνουν στην Ευρώπη για να μεταφέρουν μετανάστες και όπλα

Εκατοντάδες «πλοία - φαντάσματα» κλείνουν τις συσκευές εντοπισμού τους όταν πλησιάζουν «επικίνδυνες ζώνες» και λίγο πριν εισέλθουν σε ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, όπως αποκαλύπτει μεγάλη έρευνα των Times του Λονδίνου. 

Τεράστια φορτηγά πλοία μπαίνοντας στην Ευρώπη απενεργοποιούν τις συσκευές εντοπισμού, τα GPS...
, ώστε να εξαφανίζονται από τα μόνιτορ παρακολούθησης, αφού κάνουν «περίεργες» στάσεις κοντά σε περιοχές που θεωρούνται «τρομοκρατικές ζώνες». Οι υποψίες των αρχών στρέφονται στο ενδεχόμενο να διακινούν λαθραία ανθρώπους και όπλα στην Ευρώπη, ειδικά στην διαδρομή από την Λιβύη στην  Ελλάδα.

Όπως δείχνουν τα δεδομένα από την Windward, μια ναυτιλιακή εταιρεία αναλύσεων που εδρεύει στο Ισραήλ, συνολικά 2.850 πλοία «εξαφανίστηκαν» απενεργοποιώντας τις συσκευές εντοπισμού τους από την τοποθεσία τους, ακριβώς προτού εισέλθουν στα ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, μόνο τους δύο πρώτους μήνες του 2017! Τα στοιχεία της ίδιας εταιρείας δείχνουν ότι 40 από τα πλοία που έκαναν αυτό το «κόλπο», μπήκαν στην Ευρώπη από την Λιβύη και άλλα 20, αφού προηγουμένως έκαναν «ύποπτες» στάσεις σε χωρικά ύδατα κοντά στην Συρία ή το Λίβανο.

Όπως επισημαίνει η έρευνα των Times, ένα πλοίο είναι υποχρεωμένο να έχει πάντα ενεργοποιημένη την συσκευή εντοπισμού του, όταν βρίσκεται εκτός λιμανιού και εάν αυτή κλείσει, τότε θα πρέπει να καταγραφεί στο ημερολόγιο καταστρώματος.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση αυτού του πλοίου που αναφέρει η έρευνα: Στο χάρτη φαίνεται η διαδρομή ενός ιταλικού τάνκερ πετρελαίου, από την Λιβύη στην Ελλάδα. Στην διάρκειά της κάνει δύο στάσεις, μία κοντά στην Κρήτη και μία κοντά στην κυρίως Ελλάδα, όπου έγινε «πλοίο φάντασμα» κοντά σε περιοχές ύποπτες για λαθρεμπόριο ανθρώπων.

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.