Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017

Μεγάλη η «χασούρα» των Ευρωπαίων καταναλωτών ενόψει Brexit - Δείτε μερικές επιπτώσεις

Με την επικείμενη ημερομηνία του Brexit να πλησιάζει ολοένα και ταχύτερα δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη μέριμνα προστασίας κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.
Μερικά προνόμια όπως οι χρεώσεις περιαγωγής, οι αεροπορικές αποζημιώσεις, οι on line πωλήσεις είναι ελάχιστα από τα κεκτημένα των καταναλωτών σε ΕΕ και Βρετανία που θα χαθούν....

Οι Ευρωπαϊκές Ενώσεις Καταναλωτών τονίζουν πως τα συμφέροντα των καταναλωτών της Ευρώπης και του Ηνωμένου Βασιλείου θα πρέπει να προστατευτούν και ζητούν όλες οι αποφάσεις, που σχετίζονται με το Brexit να αξιολογηθούν και με βάση τις επιπτώσεις τους στους καταναλαλωτές.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών επισημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή πολιτική των καταναλωτών έχει ωφελήσει, σημαντικά τους πολίτες της Ε.Ε. και αναφέρει χαρακτηριστικά τις αποζημιώσεις αυστηρής νομοθεσίας, για τις χημικές ουσίες, το δικαίωμα υπαναχωρήσεως, από τις online πωλήσεις και τα υψηλά πρότυπα για την ασφάλεια των τροφίμων.
Οι βρετανοί επιβάτες των αεροπορικών εταιριών του Ηνωμένου Βασιλείου, που αναχωρούν από το Η.Β, πλέον, δε θα δικαιούνται αποζημίωση, σε περίπτωση ματαίωσης/καθυστέρησης της πτήσης, οι Βρετανοί καταναλωτές, ίσως αντιμετωπίσουν επιπλέον χρεώσεις, όταν πληρώνουν, με χρεωστική κάρτα, στο εξωτερικό. Οι καταναλωτές της Ε.Ε., πιθανώς, να βρεθούν εκτεθειμένοι και σε υψηλές χρεώσεις περιαγωγής,  κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, στο Η.Β.

Η κ. Μονίκ Γκόγιενς, Γενική Διευθύντρια Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών, (BEUC) σχολιάζει: «Το Brexit θα επηρεάσει τόσο τους καταναλωτές της Ε.Ε. όσο και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Γι’ αυτό, λοιπόν, τα θέματα των καταναλωτών θα πρέπει να βρίσκονται, στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων. Αυτές οι συνομιλίες, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν, ανοιχτά, έτσι ώστε οι εκπρόσωποι των καταναλωτών να μπορούν να παρέχουν στοιχεία, για το πώς οι καταναλωτές θα επηρεαστούν από το Brexit, και να εξασφαλίσουν μια καλή συμφωνία για τους καταναλωτές.
Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν επωφεληθεί αρκετά, από την πολιτική καταναλωτών που παράγει η Ε.Ε,  για πάνω από 40 χρόνια.  Έτσι, πολλά από αυτά τα δικαιώματα, οι καταναλωτές τα θεωρούμε δεδομένα. Ζητάμε, από τους διαπραγματευτές της Ε.Ε και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, να έχουν στο μυαλό τους, τα επιτεύγματα αυτά, όταν ξεκινήσουν, οι συνομιλίες για το Brexit.»

Η BEUC ζητάει τα παρακάτω αιτήματα, των καταναλωτών να υλοποιηθούν, κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης:
  • Nα συμπεριληφθεί μια ειδική ανάλυση, όπου θα αναγράφονται οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν, σχετικά με τις τιμές λιανικής πώλησης, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες, ή τα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας. Σε αυτή την ανάλυση θα πρέπει να περιγράφονται λεπτομερώς οι επιπτώσεις στις διαφορετικές ομάδες καταναλωτών, ιδιαίτερα στις ευάλωτες, τόσο του Ηνωμένου Βασιλείου, όσο και της Ε.Ε.
  • Να συμμετάσχουν οι εκπρόσωποι των καταναλωτών, σε όλες τις συμβουλευτικές ομάδες, που θα δημιουργηθούν γύρω από τις διαπραγματεύσεις, εξασφαλίζοντας, έτσι, μια ισότιμη εκπροσώπηση Nα εφαρμοστούν ισχυρά κριτήρια διαφάνειας, που θα σχετίζονται με τη πρόσβαση, στις διαπραγματευτικές απόψεις και θέσεις.

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.