Παραδοσιακοί Εκθεμελιωτές της Παιδείας



Κώστα  Δημ. Χρονόπουλου
(Αρθρογράφου –Σχολιογράφου)

Η εκθεμελίωση της Παιδείας συνεχίζεται μέσω ... απορρυθμιστικών, διαχρονικών, μεταρρυθμίσεων!
Τον τελευταίο μισό αιώνα είχαμε περίπου - μία κάθε χρόνο (!!!) για τον τρόπο εισαγωγής στα  ΑΕΙ.
Τώρα προτείνεται άλλη μια σύμφωνα με την οποία καταργούνται οι Πανελλήνιες Εισαγωγικές Εξετάσεις. (Σ.Σ Δεν νομίζω πως θα αντιδράσουν έντονα οι καθηγητές της Μ. Εκπαίδευσης).
Στο παρελθόν , τόσο στον έντυπο , όσο και τον ηλεκτρονικό Τύπο κατ’ επανάληψη, ασχολήθηκα με το ζήτημα.
Θεωρώ μάλλον άσκοπη μία ακόμη ανάλυση εξαιτίας της τωρινής πρότασης.
Επιπρόσθετα, δεν νομίζω ότι (πέραν από την προσφορά ενός ακόμη κειμένου μου)  θα αλλάξει κάτι, δεδομένου ότι η Παιδεία είναι  άκριτα εντεταγμένη στους άθλιους ανταγωνισμούς των κομμάτων,  τα  οποία  ξεθεμελιώνουν  – παραδοσιακά – την Παιδεία (;).
Εδώ και δεκαετίες διαπράττεται ένα   δ ι α ρ κ έ ς   έ γ κ λ η μ α   κ α τ ά                       τ η ς  Π α ι δ ε ί α ς.
Υποσκάπτονται –συνειδητά ή παρασυνείδητα, προγραμματισμένα ή .....
επιπόλαια  τα θεμέλιά της.
Τεράστιας  εθνικής  σημασίας και αξίας αυτή η εκπαιδευτική εκθεμελίωση για το μέλλον του Τόπου.
Δυστυχώς οι …  «καθ’ ύλην αρμόδιοι» (ή μήπως οι «κατά κακή μας τύχη ακατάλληλοι κομματικοί ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΑΡΜΟΔΙΟΙ;) είτε δεν αντιλαμβάνονται ή στερούνται οι ίδιοι Παιδείας /Καλλιέργειας, ή (το πιθανότερο) προτάσσουν το προσωπικό και κομματικό συμφέρον του Εθνικού !....)
Πρόταση Επαναφέρω ό,τι είχα προτείνει και στο παρελθόν (Ως πλέον επίκαιρη και αναγκαία):
Κάντε κύριοι κάτι πολύ, πολύ απλό. Μελετείστε  2,3,5  επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα ξένων χωρών. Επιλέξτε  δ ι α κ ο μ μ α τ ι κ ά  – (με τη συμμετοχή Ακαδημαϊκών  πνευματικών ανθρώπων,  παιδαγωγών και εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων) αυτό που νομίζετε πως είναι το καλύτερο.




(Σ.Σ Προτιμητέα ή μη εμπλοκή /συμμετοχή των κομμάτων ). Εφαρμόστε το                 α υ τ ο ύ σ ι ο! Χωρίς καμιά απολύτως αλλαγή /τροποποίηση.
Δεν υπάρχει άλλη επιλογή . Λυπούμαι αλλά οι χρόνιες προσπάθειες σας έχουν οικτρά αποτύχει – μερικών περισσότερο, άλλων λιγότερο).
Ηθελημένα ή αθέλητα, αδιάφορο, καταστρέφετε  την Πατρίδα, τα Ελληνόπουλα. Δεν έχετε τέτοιο δικαίωμα.
Η Παιδεία δεν προσφέρεται ως πεδίο κομματικών διαπληκτισμών και αλληλοεξόντωσης. Ούτε είναι  εφαλτήριο για προβολή/εκτόξευση δοξομανών μετριοτήτων ή ασημαντοτήτων


ΥΓ Φαίνεται πως οι συνέλληνες έχουν άλλα ενδιαφέροντα. Προτεραιότητες.     Οι πνευματικοί άνθρωποι μοιάζουν αμέτοχοι, απολαυάνοντας τον νιρβάνα της ενδοακαδημαικής – αφ’ υψηλού και εξ αποστάσεως –κριτικής.
      Κοινοί  ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΕΣ  εν απραξία διατελούντες  και ουδέν προσφέροντες.
      Η Παιδεία αφήνεται – διαχρονικά – στο έλεος των ανελέητων βιαστών της.
      Ποιος θα γλυτώσει, ελεήσει, σπλαχνιστεί το ταλαίπωρο ανυπόληπτο  Εκπαιδευτικό μας Σύστημα ;
Ο "από μηχανής  Θεός" ή ο .... "ιστορικός   παλιατζής" ;