Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

Λιτότητα: Οι 8 στους 10 καταναλωτές «κυνηγούν» τις προσφορές!

Ενδιαφεροντα στοιχεία που δείχνουν ότι οι συνεχείς περικοπές μισθών και συνταξεων και η αυξημενη φορολογια που επιβάλουν τα Μνημόνια, έχουν επιδρασει αρνητικά στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, που αναζητουν τρόπους για πιο οικονομικες λύσεις.

Συμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας....
έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ στην Ελλάδα, μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών - κουπονιών - δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010, εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι μία σταθερή συσχέτιση της εξοικονόμησης μέσω προσφορών και εκπτώσεων στο σουπερμάρκετ με την εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ.

Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι όσο αυξάνεται η εξοικονόμηση μέσω προσφορών και εκπτώσεων, τόσο αυξάνεται η δαπάνη στο σουπερμάρκετ, όσο και η εξοικονόμηση μέσω των προσφορών και εκπτώσεων.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, πρόκειται για ένα αναμενόμενο εύρημα, καθώς είναι λογικό ότι οι καταναλωτές που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και άρα υψηλότερη δαπάνη (π.χ. οικογένειες με παιδιά), κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία. Αντίθετα καταναλωτές με μικρότερη δαπάνη, όπως π.χ. εργένηδες,φοιτητές κλπ είναι πιο αδιάφοροι προς τις προσφορές και αρκετά βιαστικοί στις αγορές τους.

Όσον αφορά στις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών, πλέον 2 στις 5 επισκέψεις στο s/m έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που με δεδομένο ότι ο μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, πρακτικά σημαίνει ότι περίπου δύο φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά (ή και κυνήγι) προσφορών.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων πριν επισκεφθεί το κατάστημα.



Πηγή:dailyfax
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.