Αποχαιρετισμός Ομπάμα με δάκρυα και αποθέωση

Δεν συγκράτησε τα δάκρυά του. Με ένα λευκό μαντήλι τα σκούπισε αρκετές φορές. Το αντίο του Μπαράκ Ομπάμα στον αμερικανικό λαό τα είχε όλα: "ευχαριστώ", συγκίνηση, αποθέωση.
Ήταν η τελευταία ομιλία του Μπαράκ Ομπάμα πριν παραδώσει τα "κλειδιά" του Λευκού Οίκου και των ΗΠΑ στον Ντόναλντ Τραμπ στις 20 Ιανουαρίου. Επέλεξε να δώσει την ομιλία του στο Σικάγο....
, την πόλη απ’ όπου ξεκίνησε ως Γερουσιαστής την πορεία του προς την προεδρία των ΗΠΑ. Στο πλευρό του, φυσικά, η σύζυγός του Μισέλ, η κόρη του Μαλία, ο αντιπρόεδρός του Τζο Μπάιντεν με τη γυναίκα του Τζιλ.

«Συμπατριώτες μου, είτε συμφωνήσαμε είτε διαφωνήσαμε, οι συζητήσεις μου μαζί σας με κράτησαν ειλικρινή, με ενέπνευσαν και κάθε μέρα μάθαινα από εσάς. Με κάνατε καλύτερο πρόεδρο και καλύτερο άνθρωπο», είπε ενώ το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί τον αποθέωνε με κάθε ευκαιρία.

Ο Μπαράκ Ομπάμα αναφέρθηκε κυρίως και στις κόρες του, τη Μαλία που ήταν παρούσα και τη Σάσα, δηλώνοντας περήφανος για εκείνες. «Κάτω από τις πιο περίεργες συνθήκες γίνετε δυο υπέροχες κοπέλες. Είστε έξυπνες και όμορφες αλλά κυρίως είστε ευγενικές, παθιασμένες και σκέφτεστε τους άλλους και αντέξατε το βάρος όλων των χρόνων στο επίκεντρο, τόσο εύκολα. Απ’ όσα έχω κάνει στη ζωή μου, περισσότερο απ’ όλα είμαι περήφανος που είμαι ο μπαμπάς σας», είπε με τα μάτια του να βουρκώνουν και τη Μαλία να δακρύζει στην αγκαλιά της μητέρας της.

Φυσικά, δεν έλειψε η αναφορά του στη Μισέλ Ομπάμα. Μόλις ανέφερε το όνομά της, ο κόσμος σηκώθηκε όρθιος για να χειροκροτήσει και να αποθεώσει την Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ. Όλοι όρθιοι τη χειροκροτούσαν κι εκείνη είχε καρφωμένο το βλέμμα της σε εκείνον. «Τα τελευταία 25 χρόνια ήσουν σύζυγος, μητέρα των παιδιών μου και η καλύτερη φίλη μου. Ανέλαβες έναν ρόλο που δεν ζήτησες και τον έκανες δικό σου, με χάρη και ευγένεια. Έκανες τον Λευκό Οίκο ένα μέρος που ανήκει σε όλους. Και η νέα γενιά έχει τα στάνταρ της πιο ψηλά γιατί έχει εσένα πρότυπο. Με έκανες περήφανο και έκανες και τη χώρα υπερήφανη». Σε κάθε του λέξη για τη Μισέλ, ο κόσμος αποθέωνε και χειροκροτούσε όρθιος.