ΟΑΣΘ… τέλος! – Έτοιμο σχέδιο για δημόσιο φορέα συγκοινωνιών

O κύβος ερρίφθη για τον ΟΑΣΘ! Το υπουργείο Μεταφορών έχει επεξεργαστεί συνολικό σχέδιο για ένα δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη με στόχο να σπάσει οριστικά το «βασιλικό» μονοπώλιο του Οργανισμού που διήρκεσε 60 χρόνια. Όπως έγινε γνωστό οι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί μεθοδικά και με απόλυτη μυστικότητα τους τελευταίους μήνες και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να λάβουν μάλιστα νομοθετικό χαρακτήρα!...


Τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ίδρυση του νέου δημόσιου φορέα αστικών συγκοινωνιών παρουσίασε χτες το βράδυ ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Στη συνάντηση συμμετείχαν πέντε δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης: Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλο,ς Θερμαϊκού Γιάννης Μαυρομάτης, Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης και Λαγκαδά Διαμαντής Λιάμας. Παρόντες ήταν και οι συντονιστές του ΣΥΡΙΖΑ Α΄και Β’ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δημητριάδης και Χρήστος Ρώσσιος καθώς και ο προέδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε Απόστολος Αντωνούδης.

Πολυμετοχικός και δημόσιος ο νέος φορέας

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ο νέος φορέας θα είναι πολυμετοχικός αλλά υπό τον έλεγχο του δημοσίου. Η πρόταση προβλέπει την κατάργηση του ΟΑΣΘ και του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) ενώ θα προταθεί στους δήμους της Θεσσαλονίκης να συμμετάσχουν στο νέο φορέα με ποσοστό, το οποίο θα καθοριστεί έπειτα από διαβούλευση. Θα υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής στο νέο φορέα και ιδιωτών αλλά όπως τονίστηκε ο έλεγχος θα ανήκει αποκλειστικά στο δημόσιο. Ήδη έχουν γίνει επαφές και συμφωνήθηκε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να γίνει άμεσα η μακροχρόνια μίσθωση λεωφορείων. Παράλληλα εξετάστηκε η περίπτωση της συμμετοχής ακόμη και της ΕΛΒΟ – με την προϋπόθεση ότι ο εκκαθαριστής θα συμφωνήσει – προκειμένου να κατασκευάσει μικρά λεωφορεία που θα χρησιμοποιηθούν στις κάθετες διαδρομές της Θεσσαλονίκης αλλά και στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Πράσινο φως από τους θεσμούς

Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο σχέδιο έχει τεθεί υπόψη των θεσμών και έλαβε τη σύμφωνη γνώμη τους καθώς προβλέπεται να μειωθεί η ετήσια κρατική δαπάνη από 77 εκατ ευρώ που είναι σήμερα σε 27 εκατ ευρώ. Ο νέος πολυμετοχικός φορέας αναμένεται να έχει εποπτικό ρόλο για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης καθώς υπάρχει πρόβλεψη και για το Μετρό αλλά και το σχεδιασμό της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Θετική ανταπόκριση από τους δημάρχους

Κατά τη διάρκεια των διερευνητικών επαφών που έγιναν το προηγούμενο διάστημα αρκετοί δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης υποδέχτηκαν ιδιαίτερα θετικά το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και δήλωσαν μάλιστα την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν ο δήμοι τους με ποσοστό στο νέο πολυμετοχικό δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες τις επαφές με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη έχει αναλάβει ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών.

Μεγάλο ερωτηματικό οι εργαζόμενοι

Σύμφωνα με πληροφορίες από κάποιους δημάρχους εκφράστηκαν ερωτήματα για το μέλλον των εργαζομένων που σήμερα απασχολούνται στον ΟΑΣΘ. Από το υπουργείο Μεταφορών εκφράζεται η πρόθεση να γίνει πρόταση σε όσους το επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται στο νέο φορέα, χωρίς ωστόσο τα “προνόμια” που μέχρι σήμερα απολάμβαναν. Πάντως χτες για άλλη μία φορά οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ απείλησαν με επίσχεση εργασίας κατά τη διάρκεια των γιορτών εάν δεν καταβληθούν τα δεδουλευμένα Οκτωβρίου και Νοεμβρίου.

Πηγή: dailythess.gr