Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Στις Goldair Cargo – ΕΤΒΑ το mega-project του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο

Έπειτα από προσπάθειες 12 ετών και διαρκείς διαγωνισμούς, η κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ. Ο διαγωνισμός της ΓΑΙΟΣΕ, ως ιδιοκτήτρια της έκτασης, ανέδειξε την κοινοπραξία των Goldair Cargo και ΕΤΒΑ (συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς) ως προσωρινού αναδόχου για την 50ετή κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο της Ελευσίνας.

Η επένδυση που θα υλοποιήσει το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε....
(Τράπεζα Πειραιώς) - Goldair Cargo Α.Ε. στο Θριάσιο Πεδίο θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ, ποσό που επιμερίζεται σε 125 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση εντός 2ετίας και σε 125 εκατ. ευρώ έως το τέλος της 10ετίας.


 Συγκεκριμένα, προβλέπεται καταβολή στο κράτος (ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.) άμεσου τιμήματος 10 εκατ. ευρώ, με την κύρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης, για το οποίο θα έχει ήδη δοθεί αντίστοιχη εγγυητική επιστολή. Στα δύο πρώτα έτη θα κτιστούν 120.000 τ.μ. και στην 10ετία άλλα 120.000 τ.μ. Το σύνολο των κτηρίων κατ΄ελάχιστον θα φτάσει τα 240.000 τ.μ.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν με την περαίωση της πρώτης φάσης του έργου, δηλαδή εντός δύο ετών από την υπογραφή της σύμβασης, θα αλλάξει η εικόνα της αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα δεδομένου ότι το Θριάσιο θα γίνει διαμετακομιστικό κέντρο (hub). Παράλληλα, εκτιμάται ότι σε ορίζοντα δέκα ετών το έργο θα δημιουργήσει 3.000 θέσεις εργασίας.

Ο στόχος 

Συγκεκριμένα, στόχος του ευρύτερου έργου αποτελεί αφενός η συγκέντρωση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων, που υπάρχουν σήμερα διάσπαρτες στη ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας (Σταθμός Διαλογής, τέρμιναλ για containers, τελωνείο, εμπορικός σταθμός, αποθήκες εμπορευμάτων κ.λπ.) και αφετέρου η δημιουργία του πρώτου ολοκληρωμένου εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, το υπό δημιουργία εμπορευματικό κέντρο, θα συνδέεται άμεσα με τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ και την Αττική Οδό και επιπλέον θα συνδέεται, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών έργων και με την Πάτρα και το νέο λιμάνι στην πόλη, μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων. Παράλληλα, η σύνδεση του Θριάσιου Πεδίου με τον λιμένα Ν. Ικονίου, η οποία ολοκληρώθηκε το 2013 από την ΕΡΓΟΣΕ, συμβάλλει ώστε το εμπορευματικό κέντρο να έχει κομβικό ρόλο για την εξυπηρέτηση, αποθήκευση και μεταφόρτωση των εμπορευμάτων που εισέρχονται στη χώρα από τον λιμένα, με σκοπό τη διακίνησή τους τόσο στην ελληνική επικράτεια όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Τα επόμενα βήματα 

Η κοινοπραξία θα ιδρύσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την ανέγερση, μέσα στην πρώτη διετία παραχώρησης, 120.000 τετραγωνικών μέτρων αποθηκών. Συνολικά, οι κτηριακές εγκαταστάσεις, που θα είναι εμβαδού τουλάχιστον 240.000 τ.μ., εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν ανάμεσα στο δεύτερο και δέκατο έτος της περιόδου παραχώρησης.

Η παραχώρηση της έκτασης στο Θριάσιο υπήρξε προαπαιτούμενο για τη χρηματοδότηση με κοινοτικούς πόρους αξίας 180 εκατ. ευρώ των σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών έργων που έχουν πραγματοποιηθεί σε γειτονική έκταση περίπου 1.600 στρεμμάτων. Για να μπουν οι τελικές υπογραφές, απαιτείται η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωσή της από τη Βουλή.

economy365.gr
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.