Βιεϊρίνια: «Είμαι ΠΑΟΚτσής. Ποτέ στον Ολυμπιακό»!

Το πόσο πολύ δεμένος συνεχίζει να νιώθει με τον ΠΑΟΚ έδειξε ο Αντελίνο Βιεϊρίνια. Σε συνέντευξή του στο «Libero FM 107.4», ο Πορτογάλος άσος της Βόλφσμπουργκ αναφέρθηκε στην αρνητική απάντηση που έδωσε το καλοκαίρι του 2011 στον Ολυμπιακό, τονίζοντας πως θέλει να κλείσει την καριέρα του στην Ελλάδα και στον «δικέφαλο του Βορρά». 

Παράλληλα μίλησε για τα σενάρια που τον ήθελαν....

κατά καιρούς να είναι έτοιμος να επιστρέψει στην ομάδα της Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζοντας πως δεν θέλει να κοροϊδεύει τους οπαδούς της ομάδας. 

Αναλυτικά: 

«Έχει πέντε χρόνια που έφυγα από τον ΠΑΟΚ. Πέρασαν πολύ γρήγορα. Δεν το έχω καταλάβει καλά - καλά ότι λείπω από την Ελλάδα και τον ΠΑΟΚ πέντε χρόνια. Ήταν δύσκολα στην αρχή, άλλη νοοτροπία, άλλο ποδόσφαιρο εδώ αλλά είμαι ικανοποιημένος». 

Ερωτηθείς για την απόφαση του να αποχωρήσει από τον ΠΑΟΚ, τόνισε: «Δεν ήθελα τότε. Ο κόσμος ξέρει ότι έφυγα λόγω οικονομικών δυσκολιών, δεχτήκαμε αυτήν την πρόταση που ήταν πολύ καλή για τον ΠΑΟΚ και για εμένα. Τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι, είχα σκοπό να μείνω. Είχα ξεκινήσει μια καλή σεζόν και ήθελα να μείνω μέχρι το τέλος. Δεν ήταν κακό τελικά για εμένα. Βρέθηκα σε ένα καλύτερο πρωτάθλημα, οπότε δεν μου βγήκε σε κακό... 

Η Βόλφσμπουργκ έκανε την καλύτερη πρόταση. Είχαν κερδίσει τρία χρόνια πριν πάω το πρωτάθλημα, είχαν καλούς παίκτες. Θα μου άρεσε περισσότερο η Ισπανία, η Πρέμιερ, ίσως και να μου ταίριαζε περισσότερο. Από τότε που ήρθα εδώ όμως και είδα τα γήπεδα να είναι γεμάτα, το επίπεδο του ποδοσφαίρου, άλλαξα γνώμη. Είμαι πολύ ευχαριστημένος εδώ».
 

Σχετικά με τις δυσκολίες που είχε στην αρχή στο γερμανικό πρωτάθλημα: «Οι Γερμανοί είναι Γερμανοί. Όλα είναι διαφορετικά. Εδώ το ποδόσφαιρο όμως είναι γιορτή. Ο καιρός δεν μου άρεσε στην αρχή. Έκανα προπόνηση με -15 και -20 βαθμούς και ήταν δύσκολο. Χρειάστηκα λίγο παραπάνω χρόνο να δείξω αυτό που μπορούσα να κάνω. Έπρεπε να μάθω και τον τρόπο παιχνιδιού. Οι πρώτοι έξι μήνες με τον Μάγκατ ήταν δύσκολοι, είχα και τραυματισμό μετά...». 

Για το γεγονός πως αντί για εξτρέμ, αγωνίστηκε ως δεξί μπακ και μάλιστα διακρίθηκε στην κορυφαία εντεκάδα στο γερμανικό πρωτάθλημα, είπε: «Δεν ξέρω πως έγινε αυτό. Εγώ είμαι παίκτης ομάδας, από την στιγμή που η ομάδα με ήθελε δεξί μπακ, έπρεπε να παίξω εκεί. Τις πρώτες φορές δεν το πίστευα. Έλεγα για λίγα παιχνίδια, αλλά μετά έπαιξα καλά εκεί...». 

Για το συμβόλαιο με την Βόλσφμπουργκ: 
«Μέχρι το 2018, συν ένα χρόνο ακόμη, αναλόγως τα παιχνίδια που θα κάνω, θα υπάρξει αυτόματη ανανέωση. Σαφώς και υπάρχει ρήτρα. Δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλη όμως, είμαι 30 ετών. Έφυγα 26 από τον ΠΑΟΚ (σ.σ. γέλια)». 

Για το αν έχει προτάσεις από άλλους συλλόγους, ανέφερε: «Ήρθαν διάφορες προτάσεις, μπορώ να σου πω όμως πως η Σάλκε επέμενε μέχρι το τέλος, τότε που τελείωσε το συμβόλαιο μου. Ήμουν έτοιμος να υπογράψω αλλά ανανέωσα τελικά με την Βόλφσμπουργκ». 
Για το παιχνίδι που δεν έχει ξεχάσει ποτέ με την Βόλσφμπουργκ: «Το παιχνίδι που μου έμεινε πολύ έντονα στο μυαλό ήταν με την Μπάγερν Μονάχου, το 4-1 στην έδρα μας και δεν τους αφήσαμε ούτε ευκαιρία να κάνουν. Αυτό είναι ένα μεγάλο μάθημα. Αν το πιστεύεις σαν ομάδα, όλα μπορούν να γίνουν. Δεν αφήσαμε την Μπάγερν να πιστέψει ότι μπορεί να πάρει κάτι περισσότερο. Όπως και ο τελικός Κυπέλλου που πάλι κερδίσαμε με 3-1». 

Σχετικά με τον ΠΑΟΚ«Είναι πολλά τα παιχνίδια. Τέσσερα χρόνια εκεί, οι στιγμές είναι αξέχαστες. Στο Καραϊσκάκης, στο ματς με Φενέρ, με Άγιαξ, με ΑΕΚ, το 4-1 με τον Άρη...». 
Ερωτηθείς για το αν τον προσέγγισε ποτέ ο Ολυμπιακός: «Ναι, με προσέγγισε ο Ολυμπιακός. Το καλοκαίρι του 2011. Τον πρώτο χρόνο που ήμουν εκεί. Είχε γίνει πρόταση αλλά αυτό που σου λέω, ποτέ εκεί! Δεν υπάρχει περίπτωση! Είμαι ΠΑΟΚτσής και εκεί δεν πάω. Αν θα γυρίσω στην Ελλάδα, υπάρχει μόνο μια ομάδα για μένα, ο ΠΑΟΚ». 
Για το αν ο ΠΑΟΚ του έκανε πρόταση να γυρίσει πίσω: «Οι φωτογραφίες με τον Τσιστιακόφ είχαν βγει τα Χριστούγεννα. Ήταν τότε που εγώ σκεφτόμουν το καλοκαίρι να φύγω. Υπήρχαν συζητήσεις για την κατάσταση στον ΠΑΟΚ και όχι τόσο για μένα. Ήταν οι πρώτοι μήνες που είχε έρθει ο Σαββίδης στον ΠΑΟΚ. Ο Τσιστιακόφ είχε έρθει και στην Γερμανία για να μιλήσει μαζί μου. Συζητήσαμε τα προβλήματα του ΠΑΟΚ αλλά μέχρι εκεί. Δεν μου έκανε πρόταση ποτέ. Αν η πρόταση είναι: "Αν ο ΠΑΟΚ σου δίνει χ λεφτά, θα έρθεις;" Τότε μου έκαναν χίλιες προτάσεις. Στο χαλαρό... 

Δεν μου είπαν ούτε από την Βόλφσμπουργκ για πρόταση από τον ΠΑΟΚ. Ούτε ο μάνατζερ μου, μου είπε ποτέ κάτι. Και εγώ διάβαζα ότι πρέπει να σταματήσω να κοροιδεύω τον κόσμο, επειδή κάθε χρόνο γράφουν, ότι επιστρέφω. Εγώ δεν το έκανα ποτέ. Από την στιγμή που έφυγα, λέω πως όταν θα γυρίσω θα είναι μόνο για τον ΠΑΟΚ. Έτσι, χωρίς πρόταση, χωρίς συμβόλαιο θα πάω στον πρόεδρο της Βόλσφμπουργκ και θα του πω: "Άντε γεια, εγώ φεύγω". Δεν γίνεται. Αν με θέλουν, όπως η Σάλκε που με ήθελε, ήρθε εδώ και το συζήτησαν».
 

Για το αν έχει μιλήσει με τον Ιβάν Σαββίδη: «Έχω συζητήσει μερικές φορές μαζί του, όταν επισκέφτηκα. Έτσι ένα γεια. Μου απαντάει: "καιρός να έρθεις"...». 

Για την ανάρτηση του Γιώργου Σαββίδη τότε σχετικά με τον Βιεϊρίνια περί κοροϊδίας του κόσμου:
«Έτσι μου είπαν. Δεν είναι αυτός που το είχε πει; Τουλάχιστον εγώ δεν κοροϊδεύω τον κόσμο. Καταλαβαίνεις τώρα γιατί δεν μου αρέσει να μιλάω;» 

Για το αν το έκανε, ορμώμενος από την πίεση του κόσμου; «Και εμένα με πιέζουν εδώ να παίξω καλά, να τρέχω. Δουλειά μου είναι». 

Για το αν θα επιστρέψει πίσω:
 «Έχω σκοπό να τελειώσω το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα, στον ΠΑΟΚ. Δεν θέλω να έρθω στον ΠΑΟΚ όμως 35 -36 ετών. Δεν νιώθω καλά να κοροιδεύω τον κόσμο. Στα 35 βέβαια μπορεί να παίζω ακόμη δυο χρόνια καλά μπάλα. Αριστερά μπροστά εκεί που είναι η αγαπημένη μου θέση. Δεν ξέρεις ποτέ...». 

Για το τι του λείπει: «Η Τούμπα! Αυτό μου λείπει! Η ατμόσφαιρα εκεί, δεν έχω δει ποτέ και πουθενά τέτοια ατμόσφαιρα σε όσα γήπεδα έχω παίξει. Οι όμορφές στιγμές που έζησα εκεί. Έχουμε κερδίσει αγώνες στο τελευταίο λεπτό από την κερκίδα. Είναι σημαντική η ατμόσφαιρα». 
Για την εικόνα του φετινού ΠΑΟΚ: «Είχαν ευκαιρίες, μπορούσαν να κερδίσουν το ματς με τον Ολυμπιακό. Μου άρεσε το παιχνίδι με την Λίμπερετς, με τη Φιορεντίνα στην Τούμπα. Στην Ελλάδα και στον ΠΑΟΚ δεν υπάρχει υπομονή. Όποιος προπονητής και να είναι, θέλουν άμεσα αποτέλεσμα. Πριν το Euro πήγα εκεί μια εβδομάδα, είδα τις προπονήσεις του Ίβιτς. Μου άρεσε. Λείπει ένας παίκτης που θα σηκώσει τον ΠΑΟΚ στην πλάτη. Ένα δεκάρι, ένα εξτρέμ. Ένας Γκαρσία. Ο καλύτερος μέσος που έχω δει ποτέ στον ΠΑΟΚ. Δυο με τρεις νίκες συνεχόμενες θέλει ο ΠΑΟΚ, έστω μια μεγάλη νίκη, αυτό θα αλλάξει το κλίμα στην ομάδα...». 

Για το ποιους παίκτες ξεχωρίζει από τον Δικέφαλο του Βορρά: «Μου άρεσε πάρα πολύ ο Λέο Μάτος. Φαίνεται ότι έχει ποιότητα. Ο Ροντρίγκες. Βέβαια πρέπει να δουλέψει στα τελειώματα. Μπορεί να πάρει όμως το βάρος της ομάδας. Ο Μαλεζάς, παίκτης με ποιότητα, ο Βαρέλα επίσης. Ο Τζαβέλλας έχει διορθώσει τον... τσαμπουκά». 
Όσο για τον καλύτερο συμπαίκτη που είχε ποτέ: «Ο καλύτερος συμπαίκτης στον ΠΑΟΚ;'Ημασταν μια ομάδα τότε, από τον τερματοφύλακα μέχρι τον σέντερ φορ. Αλλά γενικά μιλώντας, θα πω τον Ρονάλντο. Όσο και να ψάχνω, αυτός είναι ο καλύτερος στον κόσμο. Αν ο Μέσι κάνει αυτά σε άλλη ομάδα εκτός από την Μπαρτσελόνα, θα τον παραδεχτώ. Το στυλ παιχνιδιού εκεί είναι για τον Μέσι. Αλλά ο Ρονάλντο έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, και Αγγλία και Ισπανία...». 
Τέλος, μίλησε για την μεγάλη επιτυχία της Εθνικής Πορτογαλίας με την κατάκτηση του Euro, όπου είπε: «Δεν το έχω συνειδητοποιήσει. Είναι κάτι διαφορετικό. Από τους ομίλους και μετά αρχίσαμε να το πιστεύουμε. Δεν περιμέναμε να περάσουμε με αυτόν τον τρόπο τους ομίλους. Μετά σχεδόν στο 90% πιστεύαμε ότι θα φτάσουμε στον τελικό. Δεν ήμασταν από τα φαβορί αλλά μπορούσαμε κάτι καλό να πετύχουμε σαν σύνολο. Αλλά σου λέω, μετά τους ομίλους το είχαμε όλοι στο μυαλό μας...».