Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «ναυαγούν» και... αφήνουν τα καράβια τους σε ξένα λιμάνια!

Σε δεινή οικονομική θέση έχουν βρεθεί αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές που κατέχουν ναυτιλιακές εταιρείες μικρής εμβέλειας, καθώς δεν κατόρθωσαν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τα προβλήματά τους με τις πιστώτριες τράπεζες. Αναπόφευκτα, λοιπόν, σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε κατασχέσεις πλοίων και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων τους....


Στον αντίποδα ωστόσο, οι μεγαλύτεροι Έλληνες παίκτες που διαθέτουν τα μέσα – και το ρευστό – αλλά και τις απαραίτητες καλές σχέσεις με τους ναυλωτές είναι εκείνοι που επωφελούνται από τις εξελίξεις αυτές.


Χαρακτηριστικές, λοιπόν, είναι οι περιπτώσεις των ναυτιλιακών Pyrsos Shipping, Marine Managers, Freeseas, Efploia Shipping, Rainbow Shipmanagement, οι ιδιοκτήτες των οποίων, σύμφωνα με το mononews.gr, έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με δυσάρεστες εξελίξεις.

Pyrsos Shipping

Μόλις λίγες μέρες μετά την επιβεβαίωση του πλειστηριασμού από δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ του χωρητικότητας 33.300-dwt πλοίου Apellis, κατασκευής 2010, το οποίο αγόρασε η ελληνογερμανική ναυτιλιακή Interunity Management, ένα ακόμα πλοίο της Pyrsos Shipping (συμφερόντων της οικογένειας Ξυλά) αναμένεται να βγει σε πλειστηριασμό, αυτή τη φορά στη Ναμίμπια.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 33.261-dwt Antaeus, κατασκευής 2009, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο σε λιμάνι της Ναμίμπια, μετά από εντολή επίσχεσης της τράπεζας HSBC για απλήρωτα χρέη, και δικαστήριο της χώρας έχει δώσει προθεσμία σε όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές έως τις 8 Νοεμβρίου για υποβολή ενστάσεων ως προς τον πλειστηριασμό του πλοίου.

Marine Managers

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ένα από τα πλοία τύπου supramax της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Marine Managers, με έδρα τον Πειραιά, κρατείτο κάτω από άγνωστες συνθήκες στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με σχετικά δικαστικά έγγραφα. Επρόκειτο για το χωρητικότητας 56.500-dwt bulker Trident Challenger (έτος κατασκευής 2010), που χωρίς να έχουν διευκρινιστεί οι λεπτομέρειες πίσω από την ενέργεια αυτή,  πιο πιθανό θεωρείται να πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές της ελληνικής εταιρείας.

Σημειώνεται ακόμη ότι τον περασμένο Μάρτιο, η Marine Managers είχε πουλήσει για scrap το χωρητικότητας 75.000-dwt πλοίο Trident Navigator (κατασκευής 2000).

Rainbow Shipmanagement 

Στις αρχές του Οκτωβρίου του 2016, το πλοίο Theofano της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρείας Rainbow Shipmanagement θα έβγαινε στο “σφυρί” στο Γιβραλτάρ, όπου βρισκόταν αγκυροβολημένο από τον περασμένο Ιούνιο, μετά από νομικές ενέργειες στις οποίες είχε προχωρήσει η ING Bank λόγω οφειλών της Global Maritime Investments (GMI) προς τηνOW Bunker, που κατέρρευσε τον Νοέμβριο του 2014, αφήνοντας πίσω της μία μακρά δικαστική διαμάχη για απλήρωτα χρέη.

Ωστόσο, στελέχη της Rainbow υποστηρίζουν ότι η ελληνική εταιρεία βρίσκεται στη μέση μίας δικαστικής διαμάχης στην οποία η ίδια δεν έχει καμία ουσιαστική εμπλοκή, χαρακτηρίζοντας “άδικη” την κατάσταση αυτή.

FreeSeas

Στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2016, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία FreeSeas, συμφερόντων του εφοπλιστή Ίωνα Βαρουξάκη, προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 23.994-dwt πλοίου Free Maverick, έναντι 1,92 εκατ. δολαρίων. Το ηλικίας 18 ετών (κατασκευασμένο στα ναυπηγεία Mitsubushi της Ιαπωνίας) Free Maverick ήταν το ένα από τα δύο εναπομείναντα πλοία τύπου handysize της FreeSeas.

Παράλληλα, τον περασμένο Απρίλιο, η διαπραγμάτευση της μετοχής της FreeSeas στον Nasdaqείχε ανασταλεί, και έκτοτε οι μετοχές της διακινούνται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά, ενώ τον Ιούλιο η μετοχή της εταιρείας διεγράφη και επίσημα, μετά από 11 συναπτά έτη παρουσίας στον δείκτη.

Efploia Shipping

Σε δημοπρασία, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ναμίμπια της Αφρικής, θα βγει στις 10 Νοεμβρίου του 2016 ένα από τα τρία εναπομείναντα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου του στόλου της ελληνικής ναυτιλιακής Efploia Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Λαιμού.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 82.700-dwt Maverick Guardian (κατασκευής 2012), το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Walvis Bay.

Η Credit Suisse, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους δανειστές της ναυτιλιακής, είχε ζητήσει δικαστική παρέμβαση για τον πλειστηριασμό του πλοίου.

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, στα τέλη του Ιουνίου του 2016, ένα άλλο φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου που ανήκει στη ναυτιλιακή Efploia, είχε περάσει στα χέρια των αρμόδιων αρχών της Σιγκαπούρης.

Επρόκειτο για το φορτηγό πλοίο Maverick Gunner (κατασκευής 2010), το οποίο είχε επίσης επισχεθεί από την Credit Suisse. Το χωρητικότητας 80.700-dwt φορτηγό πλοίο τύπου kamsarmax κρατείτο τότε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, κατόπιν εντολής της δικηγορικής εταιρείας Asia Practice LLP, για ληξιπρόθεσμες οφειλές της ναυτιλιακής προς την τράπεζα.

economy365.gr
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.