Βίκυ Σταμάτη: Είμαι μαχητής του φωτός, είμαι αθώα!

«Ποιος διώχθηκε και φυλακίστηκε ποτέ στον κόσμο για καναπέδες και για αγορά επίπλων;» αναρωτήθηκε στην απολογία της η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου και πρόσθεσε ότι όλες οι πράξεις της είναι φανερές - «Πιστεύω ότι έπεισε» σχολίασε ο πρώην υπουργός για την απολογία της συζύγου του

«Είμαι αθώα, παντελώς αθώα. Δεν έχει αποδειχθεί τίποτα και ούτε πρόκειται να ......αποδειχθεί» υποστηρίξε στην απολογία της η Βίκυ Σταμάτη.

Φορτισμένη και με «σπασμένη» φωνή η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου ανέφερε στο δικαστήριο, ενώπιον του οποίου δικάζεται η υπόθεση των «χρυσών» μιζών, ότι περιμένει απονομή δικαιοσύνης και επισήμανε ότι είναι «μαχητής του φωτός» και πως όλες της οι πράξεις είναι φανερές.

Η σύζυγος του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ, ξεκινώντας την απολογία της, είπε: «Ζητώ απονομή δικαιοσύνης. Είμαι αθώα. Προσάγομαι ενώπιόν σας με δύο ιερές ιδιότητες, της μητέρας και της συζύγου. Έχω διαπομπευτεί εγώ και η οικογένειά μου και αυτό είχε βαρύτατες επιπτώσεις στην υγεία μου. Έχω υποστεί διπλό χειρουργείο».

Ακόμη, στην απολογία της η Β. Σταμάτη ανέφερε:
- Τιμωρήθηκα σκληρά. Αναρωτιέμαι γιατί και εγώ. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο σε βάρος μου.
- Με οδήγησαν στο δεσμωτήριο του Κορυδαλλού με βάση τα όσα ανέφερε ο Τύπος, εντελώς αβάσιμα. Δεκαεφτά μήνες στη φυλακή πίστευα ότι θα αποδοθεί δικαιοσύνη, κάτι που δεν έγινε.
- Δεν έχω καμιά σχέση με κανένα συγκατηγορούμενό μου.
- Βλέπω την οικογένειά μου να διαλύεται. Το παιδί μου έχει ψυχικά προβλήματα. Έχει στερηθεί και τους δυο γονείς του εδώ και 17 μήνες. Το παιδί μου τιμωρείται γιατί φέρει το όνομα Τσοχατζόπουλος.
- Είμαι μαχητής του φωτός, όλες μου οι πράξεις είναι φανερές.
- Δεν γνώρισα κανένα πρόσωπο ως ιδιοκτήτη της Νοbilis.
- Ποιος διώχθηκε και φυλακίστηκε ποτέ στον κόσμο για καναπέδες και για αγορά επίπλων;

«Σφυροκόπημα» από τον εισαγγελέα

Η Βίκυ Σταμάτη δέχθηκε «βροχή» ερωτήσεων από τον αναπληρωτή εισαγγελέα Παν. Παναγιωτόπουλο, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του συνηγόρου της Αλέξη Κούγια.

Αντιδρώντας για το ύφος του εισαγγελέα αλλά και το περιεχόμενο των ερωτήσεων του (σ.σ. αφορούσαν στις πανάκριβες αγορές ειδών σπιτιού που φέρεται να έχει κάνει η Β. Σταμάτη και οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία), ο κ. Κούγιας είπε στον εισαγγελέα: «Βρήκατε ένα πτώμα και το χτυπάτε; Υπάρχουν και άλλοι κατηγορούμενοι που μίλησαν για βαλίτσες με εκατομμύρια και δεν ρωτήσατε τίποτα. Αφήστε τα αυτά...».

- Π. Παναγιωτοπουλος : Έχετε λογαριασμούς στη UBS;
- Β. Σταμάτη: Δεν άνοιξα ποτέ κανένα λογαριασμό, πέραν αυτού της μισθοδοσίας μου.
- Π. Παναγιωτοπουλος: Γνωρίζετε αν υπάρχουν χρήματα και τι ποσά σε αυτούς;
- Β. Σταμάτη: Δεν το γνωρίζω.
- Π. Παναγιωτόπουλος: Θεωρείτε ότι κακώς είστε προφυλακισμένη και ότι δεν σας βαραίνει τίποτα;
- Β. Σταμάτη: Το θεωρώ αυτονόητο.

Η Βίκυ Σταμάτη επανέλαβε ότι τη διαχείριση των οικονομικών, την είχε ο σύζυγός της και ότι εκείνη δεν έχει καμία εμπλοκή στην απόφαση για τη λήψη του δανείου για την αγορά του ακινήτου, επί της Δ. Αρεοπαγίτου, πλην της υπογραφής της στη σχετική σύμβαση.

«Ήρθε ένα μεσημέρι ο σύζυγός μου και μου είπε ότι εξασφαλίσαμε δάνειο για την αγορά του σπιτιού, πήγα στην τράπεζα και αυτό ήταν όλο» είπε η κατηγορουμένη.

Σε παρέμβασή του στο δικαστήριο ο Άκης Τσοχατζόπουλος τόνισε ότι εκείνος άνοιξε το λογαριασμό στην ελβετική τράπεζα, UBS, για λογαριασμό της συζύγου του, εν αγνοία της. Όπως είπε, στο λογαριασμό αυτό κατατέθηκαν χρήματα από ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Ένταση μεταξύ Ζήγρα - Κούγια

Εν τω μεταξύ, ένταση σημειώθηκε στο δικαστήριο μεταξύ του Α. Κούγια και του Ν. Ζήγρα. Την ώρα που η Βίκυ Σταμάτη δέχονταν ερωτήσεις για το λογαριασμό στην Ελβετία και τα εμβάσματα που φέρεται να της κατέθεσε ο Ν. Ζήγρας, ο συνήγορος της, Α. Κούγιας, παρενέβη, για να τονίσει ότι πρόκειται για ερωτήσεις που έχουν ξανατεθεί.

Ο Ν. Ζηγρας «απάντησε», τότε, με ένα απαξιωτικό και προσβλητικό σχόλιο για το συνήγορο. «Μαζέψτε τον, είναι αρχιλαμόγιο, έχει ανακηρυχθεί ο Ζήγρας σε τιμητή της διαδικασίας» είπε ο Αλ. Κούγιας και στον «κύκλο» της αντιπαράθεσης μπήκε και ο Στέλος Γκαρίπης, δικηγόρος του Ν. Ζήγρα. Εκφράσεις όπως «καραγκιόζης», «λαμόγιο» κ.ά ακούστηκαν στη δικαστική αίθουσα.

Τελικώς, οι τόνοι έπεσαν μετά από ολιγόλεπτη διακοπή της δίκης.

Νίκος Καρατζάς: Αισθάνομαι ότι μου κάνει φάρσα ο Θεός

Μετά τη Βίκυ Σταμάτη ακολούθησε η απολογία του ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου «Ιανός», Νίκου Καρατζά.

Στην απολογία του, ο Ν. Καρατζάς είπε μεταξύ άλλων: «Αισθάνομαι ότι μου κάνει φάρσα ο Θεός. Εγώ δεν είχα ποτέ σχέσεις με μίζες, προέρχομαι από ένα σύμπαν που εξέδωσε βιβλία για τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Διονύση Σαββόπουλο και άλλους και δεν έχω καμία σχέση με εξοπλιστικά. Αισθάνομαι λύπη και ντροπή, παρήγαγα πάντοτε θετική δημοσιότητα».

Και συνέχισε: «Όταν θέλησα να επεκτείνω την επιχείρησή μου στην Αθήνα, δέχθηκα απειλες από τον Άκη Τσοχατζόπουλο, που μου έλεγε ότι μια εφοπλιστική οικογένεια, η οικογένεια Τσάκου, ήθελε να επενδύσει (σ.σ. στην επιχείρησή μου). Μου έστειλαν τα λεφτά, περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, μέσω της εταιρείας Νόρις, σε δύο δόσεις, αλλά το καλοκαίρι του 2012 έμαθα πως πίσω από την εταιρεία αυτή βρισκόταν ο Νίκος Ζήγρας. Είχα εμπιστοσύνη στον Άκη Τσοχατζόπουλο, είχαμε εκδώσει και βιβλίο μαζί, -«Η Κοινωνία της Αλληλεγγύης»- ερχόταν συχνά και στο πατάρι του Ιανού».

Συμπλήρωσε, δε: «Το συμφωνητικό για την αγορά μετοχών του Ιανού είναι χειρόγραφο του Άκη Τσοχατζόπουλου σε επιστολόχαρτο του υπουργείου Ανάπτυξης (ήταν τότε υπουργός στο συγκεκριμένο υπουργείο)».

Άκης για απολογία Βίκυς: «Πιστεύω ότι έπεισε»

Μετά το τέλος της σημερινής διαδικασίας, ο Άκης Τσοχατζόπουλος δήλωσε στους δημοσιογράφους πως «η πολιτικοδικαστική δίωξη που τον ακολουθεί από το 2004, σήμερα αποκαλύφθηκε», ενώ, απαντώντας σε ερώτηση για την απολογία της συζύγου του, Βίκυς Σταμάτη, τόνισε: «Πιστεύω ότι έπεισε».

Η δίκη θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τρίτη, όταν και θα κλείσει και ο κύκλος των απολογιών, ενώ στις 9-10 Σεπτεμβρίου αναμένονται οι αγορεύσεις των εισαγγελέων της έδρας.

Για λόγους υγείας, δεν θα καταθέσει τελικά η πρώην σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου, Γκούντρουν Μολντενάουερ.