ΟΧΙ !! στο «Όχι δεν πληρώνω» .

 Γράφει ο Λεωνίδας Ορφανουδάκης

Ειδικά στα Δημόσια Μέσα  Μαζικής Μεταφοράς των Αστικών Συγκοινωνιών  της Αθήνας εγώ στο μέλλον , ΝΑΙ θα πληρώνω ! Παρά τα όποια προβλήματα τους είναι τα καλλίτερα Μ.Μ. Μεταφοράς  που είχαμε ποτέ στην Αθήνα , τουλάχιστον στα 60 τόσα χρόνια που τα χρησιμοποιώ εγώ .
Στο ξεκίνημα της κίνησης «ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ»  των πολιτών , ήμουν  από τους  πρώτους και πιο ένθερμους  υποστηρικτές της .  Έτυχα όμως σε ένα περιστατικό με τον οδηγό  λεωφορείου  που εμπόδισε  σχεδόν με τη βία , ένα  ηλικιωμένο που επιχείρησε  να επιβιβαστεί χωρίς εισιτήριο  .  Δεν έχω μία  ψιθύρισε ο επιβάτης  ! Ξεκίνα σιγά – σιγά με τα πόδια και μέχρι το μεσημέρι θα έχεις φτάσει του απάντησε μεγαλόφωνα  ο οδηγός . Πλήρωσα το δικό μου εισιτήριο και του αγνώστου καθώς  «το όχι δεν πληρώνω»  ήταν ολοφάνερο πως δεν περνούσε  σε αυτό το ιδιωτικό ΚΤΕΛ .  Το λεωφορείο ανήκε σε ........ιδιωτικό ΚΤΕΛ  , από αυτά που μόνιμα και  με πολλούς τρόπους επιχορηγεί  και ενισχύει  το κράτος  . Το περιστατικό αυτό  με έκανε ξανασκεφτώ πολλά  πράγματα   ακόμα και στη  διάρκεια της διαδρομής  και τελικά να αναθεωρήσω  τη στάση μου . Ο προβληματισμός μου ξεκίνησε με κάποιες  απορίες  ! Φυσικά ο πρώτος ήταν  ! Γιατί οι οδηγοί των ιδιωτικών ΚΤΕΛ διεκδικούν με τόσο ζήλο το κόμιστρο χάριν του αφεντικού τους ενώ στα δημόσια μέσα μεταφοράς αδιαφορούν  ;  Γιατί η κίνηση «όχι δεν πληρώνω» εστιάστηκε  μόνο εναντίον των Δημόσιων  Μ. Μ. Μεταφοράς . Γιατί τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς έμειναν στο απυρόβλητο .  Μήπως  τα πλοία , τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ και  τα άλλα ιδιωτικά Μ.Μ .Μ  όπως τα ταξί έγιναν φτηνότερα τώρα με την φτώχια μας . Σίγουρα όχι! Τότε κατάλαβα το αυτονόητο που όμως  μου διέφευγε μέχρι τότε , όπως διαφεύγει από όλους μας . Τα Δημόσια Μ.Μ.Μ είναι ιδιοκτησία του λαού , είναι ιδιοκτησία ΜΟΥ . Είναι μια περιουσία που αγοραστικέ και φτιάχτηκε (και με τις μίζες της ) από τους φόρους μου και μου  ανήκει!  Αυτός είναι ο λόγος που δεν βρίσκεται  κανένας να τα υπερασπιστεί  . Στην κίνηση «όχι δεν πληρώνω»  συμμετέχουν πολίτες όχι μόνο από ανέχεια αλλά και άλλοι καλοπροαίρετοι πολίτες σαν εμένα , που έχουν  σαν κίνητρο την  αγανάκτηση τους  και το κάνουν σαν  αντίδραση  στην ακρίβεια και σαν  διαμαρτυρία για την γενική κακή κατάσταση του τόπου .  Όμως  πίσω από την κίνηση βλέπω  τώρα  και  τους ιδιώτες  να περιμένουν  έτυμοι  για μια ακόμα φορά,  να βάλουν στο χέρι  τσάμπα , μια περιουσία που ο λαός έχει δημιουργήσει με τους φόρους του .  Γνωρίζοντας ότι   ζω σε ένα καπιταλιστικό σύστημα το οποίο εξ ορισμού δεν ευνοεί την κρατική επιχειρηματικότητα  , δεν περιμένω από τους  φορείς  αυτού του συστήματος  να υπερασπιστούν  αυτή την περιουσία ΜΟΥ .  Ούτε πολιτικοί ούτε συνδικαλιστές ούτε ασφαλώς  τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης   θα βρεθούν κοντά μας αν και όταν  καταλάβουμε και   θελήσουμε , μόνοι ,  ΕΜΕΙΣ οι πολίτες και οι ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ στα δημόσια ΜΜ  Μεταφοράς  να τα υπερασπιστούμε και να τα κρατήσουμε   Δημόσια  .  Θα βρεθούμε  τότε απέναντι  σε ένα κράτος που θεσμικά  ποτέ δεν  είδε  με καλό μάτι τις δημόσιες επιχειρήσεις  αλλά  τις υπέσκαπτε σταθερά με λαθροχειρίες και ρουσφέτια και με ψηφοθηρικούς  διορισμούς  .  Απέναντι σε ένα κράτος το οποίο κρατικοποιούσε τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας  μόνο όταν τις εγκατέλειπαν καταχρεωμένες οι ιδιώτες  ,  στην παρούσα οικονομική συγκυρία , δεν βλέπω να έχει καμιά πιθανότητα  η προσπάθεια μας να περισώσουμε , εμείς λαός και εργαζόμενοι , κάποιες  Δημόσιες επιχειρήσεις  . Όμως εγώ , τουλάχιστον , δεν θα παίξω πλέον κανενός το παιχνίδι Και λοιπόν  ΝΑΙ !  Στο μέλλον θα πληρώνω και θα ακυρώνω  στα Δημόσια  Μ.Μ. Μεταφοράς  το εισιτήριο μου .    Θα ακυρώνω  κανονικά το εισιτήριο μου   και μπορεί μεν να μην εμποδίσω τις εξελίξεις αλλά τουλάχιστον δεν θα βοηθήσω τους γύπες  .  
Διάλεξα τη μέρα για αυτή τη δημοσίευση ελπίζοντας σε κάποια φώτιση που θα μπορούσε να ενεργοποίηση μια κίνηση  της μορφής  «Εγώ όσο έχω , θα  πληρώνω κανονικά το  εισιτήριο  μου στις Δημόσιες  Συγκοινωνίες»  !
Όποιος δεν κατάλαβε για ποιο πράγμα μιλάω ή παριστάνει πως δεν κατάλαβε , ας πάει να πουλήσει τον τζαμπουκά  του « όχι δεν πληρώνω» σε κανένα πλοίο ή σε ένα ιδιωτικό ΚΤΕΛ ή σε  κάποιο ταξί  .  
Λεωνίδας Ορφανουδάκης