Το νομοσχέδο για τις συγκοινωνίες φέρνει blαck out σε όλα τα μέσα

Το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή χθες μα τις εξής  αλλαγές
  • Την αφαίρεση του όρου περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Το νέο κείμενο μιλά πλέον για «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών.
  • Την εξαίρεση από τις υποχρεωτικές μετατάξεις όσων εργαζομένων θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους και έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού. Πρόκειται για ένα αίτημα το οποίο είχαν υποβάλει οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, όπου παρατηρείται και ο μεγαλύτερος μέσος όρος ηλικίας.
  • Τη διευκρίνιση ότι η διαγραφή χρεών αφορά και τα χρέη του ΟΑΣΑ.
  • Τη διευκρίνιση ότι μετά τις εθελοντικές μετατάξεις θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι μετατάξεις των ήδη αποσπασμένων εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ.
  • Την αφαίρεση της πρόβλεψης για......... σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκειμένου να καταρτίζουν από κοινού δρομολόγια.
  • Την ισχύ των αρχικών οργανογραμμάτων των δύο νέων συγκοινωνιακών φορέων που θα συσταθούν. Τα νέα οργανογράμματα δεν θα ισχύουν υποχρεωτικά για τρία χρόνια όπως προβλεπόταν. Πρακτικά τα οργανογράμματα θα μπορούν να αλλάξουν και ύστερα από έναν χρόνο.
Ο,ως οι εργαζόμενοι αντιδρούν και ετοιμάζονται για 48ωρη απεργία σε όλα τα μέσα ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ


Με απεργιακό μπαράζ από την ερχόμενη Δευτέρα σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς απειλούν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι κατηγορούν την κυβέρνηση για «αιφνιδιασμό» λόγω της κατάθεσης του νομοσχεδίου πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος.
Συνδικαλιστικοί κύκλοι έλεγαν χθες πως η πρώτη κίνηση θα είναι η πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας τη Δευτέρα και την Τρίτη σε όλα τα μέσα.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν σε βασικά σημεία του νομοσχεδίου, το οποίο προβλέπει μέσω της συγχώνευσης των σημερινών πέντε εταιρειών σε δύο νέους φορείς, έναν για τα οδικά μέσα και έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και με την επίκληση «εξαιρετικών λόγων δημοσίου συμφέροντος», αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις και μείωση των αποδοχών κυρίως στις παλαιότερες συγκοινωνιακές εταιρείες (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος). Παράλληλα το νομοσχέδιο δρομολογεί την αποχώρηση συνολικά περίπου 2.000 εργαζομένων (από το σύνολο των 11.800 εργαζομένων των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ), μέσω περίπου 1.500 μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.