Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2010

ΓΑΡΓΑΛΑ ΝΑ ΓΕΛΑΣΩ

ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑ

«Σε κούρεψα γουλί φύγε, δεν θα σου κάνω και παρκέ στο κεφάλι...», « Δε βλέπω το πρόσωπον ψηλός, όμορφος, βουτυράτος, και μια ψηλή τσιριμπίμ τσιριμπόμ...», «...πάω στο γιατρό τα ψώνια εγώ...τηλεφώνησε η γιατρέσσα, ...τον μεγάλο τον μισθό που παίρνω και με τρέχεις μεσ’ τι δρόμοι, και με κρατάς και τον Ίκα, ποιός είναι αυτός ο Ίκας; ...δεν τον πληρώνω εγώ αυτόν...πώς να τον πληρώσω εγώ;δεν με φτάνει που δεν με πληρώνεις, θα πληρώνω και τον Ίκα...», «...Τη χούφτωσες;...δεν τη χούφτωσες;...Χούφτωστην, χούφτωστην...θα το μετανοιώσεις...», « ... υπάρχει ένα καφενείο εδώ κοντά, θα το καταλάβεις... δε χρειάζεται αριθμός θα δεις καμιά εικοσαριά τεμπελχανάδες ξαπλωμένοι απόξω, δυο παίζουν τάβλι, δέκα μιλάν, τράβα, άλλωστε ξυπνιός φαίνεσαι, μουστάκι έχεις, θα το καταλάβεις...».

Γέλιο αβίαστο, λαϊκό χιούμορ, απλό, αυθόρμητο που βγαίνει από την ντόμπρα ψυχούλα του αφτιασίδωτου καλλιτέχνη. Του αγράμματου αλλά κοινωνικά πολιτισμένου και με ήθος ηθοποιού με τα χίλια βιοποριστικά προβλήματα, που δεν έχει να φάει αλλά αφειδώς προσφέρει τη χαρά στον θεατή του, που δανείζεται παπούτσια για να πάει στο στούντιο με τα πόδια και να γυρίσει την ταινία. Αυτό είναι το κοινωνικό και προσωπικό προφίλ των μεγάλων ηθοποιών του παλιού και αθάνατου για γενεές γενεών ελληνικού κινηματογράφου. Των χιλιοπαιγμένων ταινιών στην τηλεόραση, που κατατροπώνουν όλες τις κωμικές σύγχρονες σειρές.

Στην αντίπερα όχθη τί βλέπουμε στις φετεινές ..........
κωμικές σειρές;. Με δανεισμένες ιδέες από μεξικάνικες,αργεντίνικες, και ισπανικές παραγωγές – η τεμπέλικη λύση που συμφέρει όλους αλλά αφανίζει την ελληνική δημιουργική γραφή – και μεταφορά τους στα καθ’ ημάς. Λησμονούν οι ημεδαποί καλλιτεχνικοί συντελεστές ότι με άλλα πράγματα γελούν οι μεξικάνοι, αργεντίνοι και σπανιόλοι, και με άλλα εμείς.


Η κωμωδία καταστάσεων και μάλιστα αυτή που δεν διέπεται από το ίδιο κοινωνικό ήθος και έθος δεν έχει την ίδια ανταπόκριση στο κοινό. Αποτυχία γιατί ούτε γέλιο βγάζουνε, αλλά ούτε καμιά δημιουργική πρωτοτυπία εμφανίζουν που να ελκύσει το ενδιαφέρον του κόσμου. Γιατί πρέπει κατ’ εξακολούθηση να γελάς με έναν τεμπελχανά και λαθρόβιο κιθαρίστα που την πέφτει σε μια μαμά που το παίζει παρθενώπη;. Θα γελάσεις μια, θα γελάσεις δυο, τρείς όμως και η κακή του τύχη. Δεν θα τολμούσες όμως να το κάνεις σε μια Βασιλειάδου,Βλαχοπούλου ή στον Κωνσταντάρα, Βουτσά, ή Αυλωνίτη. Αυτά είναι τα μεγέθη με τα οποία συγκρίνουμε τις φετεινές τηλεοπτικές σειρές και τους ηθοποιούς και δυστυχέστατα για τους σύγχρονους καλλιτέχνες μας είναι συντριπτικά σε βάρος τους η σύγκριση. Η διαφορά έγκειται στο ότι οι μεν πρώτοι κατέθεταν ψυχή, ποιούσαν ήθος και έδειχναν μεγαλοπρεπή απλότητα ενώ οι σύγχρονοι μας βολεύονται με το άρπα κόλλα, το ετοιματζίδικο, και το πρόχειρο. Κοιτάζουν να κάνουν όνομα από μια οποιαδήποτε τηλεοπτική σειρά για να τεθούν επικεφαλής θιάσου ή να κάνουν και το δικό τους θέατρο!!!. Κάποιος θα έπρεπε να τους πει ότι η καλλιτεχνική νοοτροπία του fast food από καταβολής κόσμου δεν συγκίνησε ποτέ τον άνθρωπο. Πολύ περισσότερο να τον κάνει να γελάσει με ζευζεκιές. Ο Αριστοφάνης όπως και να το κάνουμε είναι μέσα στο πολιτιστιμικό μας γονίδιο και θέλουν δεν θέλουν που και που πρέπει να τον θυμούνται όλοι τους.



5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΘΑΝΑΤΟΣ Ο ΠΑΛΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΞΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΩΡΑΙΑ ΝΟΗΜΑΤΑ,

Ανώνυμος είπε...

Άμα δεν πεινάς, δεν μπορείς να κάνεις λαίκή τέχνη. Οι καινούριοι ηθοποιοί με τις πόρσε, και τα ακριβά ρούχα δίνουν έμφαση στην εμφάνιση και όχι στο ταλέντο. Να και οι διαφημίσεις και μετά κρατάνε τον πάπα από τ' α@@δια. Το καλάμι μέχρι εκεί επάνω.

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΟΜΝΗΣΗ
Άρθρο 120

Το Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την Ε΄ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Ιουνίου 1975.

2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.

3. Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.

4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.



ΕΣΥ ΣΥΝΕΛΛΗΝΑ ΘΑ ΤΟ ΤΗΡΗΣΕΙΣ;;;;;;

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΓΩΝΕΣ

ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΕΦΑΛΟΣ

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΣΗΚΩΘΕΙΤΕ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ ΟΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤ' ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΩΘΕΙ.

Ανώνυμος είπε...

Απο μια παρεα ΕλληνωντουΕξωτερικου.
Θαυμαστε ψυχαγωγια των Ελληνικων καναλιων, ERT World και καναλι της
Βουλης, μονο αυτα υπαρχουν και μονο αυτα βλεπουμε.
ΕΡΤ,Απο τις 6.30 το πρωι εως τις 10
οι δυο δημοσιογραφοι με ειδησεις και αναγνωση των εφημεριδων με μια
κοπελλα να βγαινει να πει κατι καλο και να μην την αφηνουν, να μι
λανε και οι δυο μαζι πανω της.
Στις 10 η κα Τσαπανιδου να επαναλαμ
βανει οτι ειπαν οι προηγουμενοι μαζι ξανα οι εφημεριδες, στις 12 ει
δησεις ξανα τα ιδια, μετα Μενουμε Ελλαδα και εν συνεχεια ξανα ειδησει
και το απογευμα οτι σαχλαμαρα υπαρχει αυτην βλεπουμε. Και συνεχως
ποδοσφαιρο και Μπασκετ, αν πειτε για την Κυριακη 2 ωρες τρωμε στην μαπα Κυριακη στο χωριο, τα ιδια και τα ιδια, εχουν παρει σβαρνα ολα τα χωρια της Ελλαδας και δωστου τα τυροπιτακια και να τα κεφτεδακια, Η δεν μας λυπουνται Η
δεν ξερουν να κανουν τηλεοραση.
Καναλι της Βουλης, προσεξτε πρωτο
τυπιες και κυριως ψυχαγωγια, εχου
με δει 8 φορες τον Ζαν Πωλ Σαρτρ,
ολες τις ανοησιες του Γκυ ντε Μωπασαν, 5 φορες τον ντε Γκωλ και
5 φορες κατι παλαβες απο την Αγγλια
με αγοραφοβια. 4 φορες το Τραγικο
Καραβανι, αλλη μια ανοησια με τον
Τζων Γουειν περιπου 7 φορες, αν
πειτε για κλασικη μουσικη, οτι συν
θετης μουσουργος υπηρξε τον εχουμε
δει και ακουσει τουλαχιστον τρεις
με τεσσερις φορες τον καθενα.
Σημερα εχει τον γυρο του Ειρηνικου τεταρτη φορα. Χθες ειχε
τον Μαουντμπατεν τριτη φορα.
Καποιος θα πρεπει εαν εχει φιλοτι
μο η μια σταλα επαγγελματισμο να
φροντισει να διορθωσει αυτο το απε
ριγραπτο χαλι. Τιποτα Ελληνικο μωρε δεν υπαρχει. Χαθηκαν οι Ελλη
νικες παραγωγες.
Με πολυ παραπονο μια παρεα Ελληνων
του Εξωτερικου.
Χρονια Πολλα