ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ - ΔΡΑΓΩΝΑ

38
Ο Μίκης απαντά στη Θάλεια Δραγώνα


Με επιστολή της στο Μίκη Θεοδωράκη η κ. Θάλεια Δραγώνα διαμαρτύρεται για συκοφαντική δυσφήμιση εναντίον της.
--------------------------

Ο Μίκης, με δική του επιστολή, ξεκαθαρίζει τα πράγματα.
‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Η επιστολή της κ. Δραγώνα:
2 Ιανουαρίου 2010
‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’
Αγαπητέ Μίκη Θεοδωράκη,

Κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες στο διαδίκτυο επιστολή σας προς τον Στέφανο Ληναίο με πολύ απαξιωτικά σχόλια για το πρόσωπό μου και παραθέματα από το δημοσιευμένο έργο μου που είναι όλα παντελώς ψευδή και κατασκευασμένα.
Σας ενημερώνω ότι δεν είμαι ιστορικός και δεν γράφω ιστορικά βιβλία. Λόγος σαν «Η ελληνική ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από το 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού. Κοντολογίς κάποιοι από το εξωτερικό μας είπαν τον 19ο αιώνα ότι είμαστε Έλληνες κι εμείς το δεχθήκαμε για να κονομήσουμε (!!!) πουλώντας το παραμύθι ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων», δεν βρίσκεται πουθενά στο δημοσιευμένο έργο μου και δεν χαρακτηρίζει την πανεπιστημιακή και κοινοβουλευτική μου πορεία. Τέτοιου είδους κατασκευάσματα είναι μιας συκοφαντικής εκστρατείας εναντίον μου.
Είμαι κοινωνική ψυχολόγος, ερευνώ και γράφω πάνω στις κοινωνικές ταυτότητες έχω δώσει μεγάλο μέρος της ζωής μου για την υπεράσπιση των αρχών της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης σε αυτόν τον τόπο.
Σας στέλνω μέρος των δημοσιεύσεων μου για να κρίνετε εάν όσα παρατίθενται στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Εάν διαπιστώσετε ότι είναι κατασκευασμένες φράσεις, σας παρακαλώ πολύ να βρείτε μια ευκαιρία να το δηλώσετε.
Σας γράφω επειδή θαυμάζω την αστείρευτη δημιουργικότητά σας και τους αγώνες σας για τη δημοκρατία και είμαι σίγουρη ότι η αναζήτηση της αλήθειας και η προάσπιση των δημοκρατικών αρχών έχει πρώτιστη σημασία για σας.
Με εκτίμηση
Θάλεια Δραγώνα


Σας επισυνάπτω και 2 πρόσφατες συνεντεύξεις μου όπου θα βρείτε και όλα τα παραποιημένα παραθέματα
Απάντηση Μίκη

Προς την κ. Θάλεια Δραγώνα

Αγαπητή κυρία Δραγώνα,

Έλαβα την επιστολή και τα βιβλία σας και σας ευχαριστώ. Διάβασα επίσης στο «Βήμα» και τα «Νέα» τις συνεντεύξεις σας, οι οποίες όμως κινούνται μονάχα γύρω από δυο-τρεις φράσεις που σας αποδόθηκαν εδώ και πολύ καιρό, για να διαψευσθούν ύστερα από μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση.

Οι συνεντεύξεις αυτές και η μεγάλη προβολή τους (σε συνδυασμό με την φίμωση των αντιθέτων απόψεων) δεν πετυχαίνουν τίποτε άλλο παρά να αποκαλύπτουν στον .........
ελληνικό λαό τους πανίσχυρους φίλους σας στα ΜΜΕ αποδεικνύοντας το εύρος και τα ερείσματα αλλά και τον συντονισμό της προσπάθειας που εξυφαίνεται με στόχο την αλλοίωση της εθνικής-ελληνικής μας ταυτότητας. Καθώς και τον τρόμο που δημιουργεί η αυξανόμενη παλλαϊκή αντίδραση στις απόψεις σας, που ακυρώνει την αρχική σας προσπάθεια να εκμεταλλευθείτε την αντίδραση του κ. Καρατζαφέρη βαφτίζοντας όσους διαφωνούν «ακροδεξιούς».


Τρόμος που φτάνει σε σημείο να προκαλεί συμπτώματα της «Λύσσας-Σόρος» σε υποταχτικούς κονδυλοφόρους όπως σ αυτόν τον δυστυχή κ. Χάρη σε σημερινό (9.1.10) ένθετο αθηναϊκής εφημερίδας.

Επειδή τυχαίνει να είμαι ένας από τους πρωτεργάτες αυτής της εκστρατείας για την ενημέρωση του ελληνικού λαού με ρίζες βαθειές στην αληθινή ελληνική Αριστερά από την εποχή του ΕΑΜ, θα ήμουν ο τελευταίος που θα επέτρεπα στον οποιονδήποτε να καπηλευτεί την λέξη και την έννοια «πατρίδα».

Το ΕΑΜ και το τότε ΚΚΕ κατέκτησε την εμπιστοσύνη του 70% του λαού μας για την πίστη του και τους αγώνες του για τη Λευτεριά της ελληνικής πατρίδας και την αναγέννηση του ελληνικού έθνους. Με την πεποίθηση ότι υπηρετούμε τα ιδεώδη των Ελλήνων για την ελευθερία και την δημοκρατία από τα βάθη των αιώνων και φτάνοντας ως το «Ελευθερία ή θάνατος» του Κολοκοτρώνη, ορθώσαμε το ανάστημά μας και αναμετρηθήκαμε με το όπλο στο χέρι, με την πιο φονική δύναμη που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα: την χιτλερική Βέρμαχτ, τα ναζιστικά Ες-Ες και την Γκεστάπο, με αμέτρητες θυσίες σε αίμα, βασανισμούς και διώξεις. Ενώ παράλληλα και μέσα σ΄ εκείνες τις σκληρές συνθήκες τιμούσαμε και τρεφόμαστε με τον ελληνικό πολιτισμό για τον οποίο είμαστε περήφανοι και συγχρόνως οραματιζόμαστε τη μελλοντική κοινωνία της δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης και της «πανανθρώπινης λευτεριάς».

Αυτή υπήρξε ως σήμερα η γνήσια και μοναδική Αριστερά, όπου οι λέξεις «έθνος» και «πατρίδα» ήταν για μας δόξα και τιμή και όχι ντροπή όπως τις κατάντησαν χτες και σήμερα ορισμένα γκρουπούσκουλα και ομάδες «διανοουμένων» που στο όνομα της Αριστεράς ντροπιάζουν με τις «ιδέες» και τα καμώματά τους, τους αγώνες και τις θυσίες μας, ενώ δηλητηριάζουν την ανύποπτη νεολαία μας, που η νικήτρια και θριαμβεύουσα ακόμα και σήμερα εθνικοφροσύνη κρατάει στα σκοτάδια, έχοντας καταδικάσει σε λήθη τη σύγχρονη ιστορία μας.

Όμως η ακτινοβολία εκείνων των ηρωικών χρόνων αψηφώντας όλα τα εμπόδια εξακολουθεί να εμπνέει το λαό μας, γι αυτό και η αντίθεση στην συστηματική απόπειρα που επιχειρείται εδώ και καιρό με στόχο την ουσιαστική ανατροπή της ελληνικής ιστορίας, είναι καθολική και δεν συνδέεται με την α΄ ή την β΄ πολιτική παράταξη αλλά με το σύνολο των Ελλήνων, που γαλουχήθηκε με μια συγκεκριμένη και βαθειά ριζωμένη άποψη για το τι είναι πατρίδα, τι είναι Ελλάδα, τι είναι ιστορία, τι είναι ελληνικός λαός και ελληνικό έθνος.

Κι ακόμα γνωρίζει καλά
-γιατί τα βιώνει, ποια είναι τα βασικά ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία που μας διέπλασαν από το ΄21 έως σήμερα.

Αρνούμενοι και κατεδαφίζοντας όλα αυτά που μας έκαναν αυτούς που είμαστε χτες, προχτές και σήμερα,με το πρόσχημα μιας δήθεν επιστημονικής αναθεώρησης της ιστορικής πραγματικότητας, όπως αποδεικνύεται σε κάθε σελίδα του βιβλίου σας «Τι είν η Πατρίδα μας;» στην ουσία αμφισβητείτε ο,τιδήποτε θετικό έπραξε ο λαός αυτός σε όλους τους τομείς του εθνικού μας βίου κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων.

Με το βιβλίο σας αποδομείτε τις ιδέες, πεποιθήσεις, τα «πιστεύω», σε σχέση με το ελληνικό έθνος και τις ρίζες του, δηλαδή όλα αυτά που ενέπνευσαν και παρακίνησαν τον λαό μας. Όμως αν στις αρχές του 19ου αιώνα δεν υπήρχαν οι ιδέες για τη συνέχεια του ελληνικού έθνους και όλα τα «πιστεύω» που εσείς σήμερα απορρίπτετε ως άνευ ουσιαστικού περιεχομένου και εκτός ιστορικής πραγματικότητας, τότε δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν η Επανάσταση του ΄21, το κίνημα του Φιλελληνισμού, το δημοκρατικό κίνημα του Μακρυγιάννη, η αποπομπή του Όθωνα, οι Βαλκανικοί πόλεμοι, η Εθνική Αντίσταση. Δεν θα υπήρχε ο Άρης Βελουχιώτης. Και όχι μονάχα αυτός, γιατί σύμφωνα με κείνα που επιχειρείτε να διδαχθούν τα παιδιά μας, δεν θα υπήρχε ούτε ένας αντάρτης, μιας και ΟΛΟΙ πήραν τα όπλα για την Ελλάδα και την Πατρίδα. Ενώ αν είχαν τα μυαλά τα δικά σας, δηλαδή εξέταζαν το «επιστημονικώς ορθόν», θα τα βρίσκανε μια χαρά με τους Γερμανούς που εξ άλλου το μόνο που ζητούσαν από μας ήταν να τους παραχωρήσουμε την άδεια χρήσης των λιμανιών και των αεροδρομίων μας.

Κατά τον ίδιο τρόπο δεν θα υπήρχαν οι δημοκρατικοί αγώνες και η Αντίσταση κατά της χούντας.
Δεν θα υπήρχαν ο Σολωμός, ο Κάλβος, ο Παλαμάς, ο Καβάφης, ο Καλομοίρης,ο Καζαντζάκης, o Σικελιανός, ο Σεφέρης, ο Ρίτσος, ο Τσαρούχης, ο Ελύτης, ο Χατζιδάκις, ο Εγγονόπουλος,ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος, ο Παρθένης, ο Καμπανέλλης, ο Γεωργουσόπουλος, ο Κουν, ο Μινωτής, ο Κακογιάννης, ο Αγγελόπουλος. Όπως δεν θα υπήρχαν οι διανοητές, οι φιλόσοφοι, οι μεγάλοι πολιτικοί ηγέτες από τον Τρικούπη και τον Βενιζέλο ωε τον Καραμανλή και τον Ανδρέα Παπανδρέου. Δεν θα υπήρχαν τα μεγάλα κινήματα όπως των δημοτικιστών και των φοιτητών. Δεν θα υπήρχε το κίνημα για την Κύπρο ούτε οι εκδηλώσεις αλληλεγγύης προς τα σημερινά θύματα του επιθετικού ιμπεριαλισμού, την Γιουγκοσλαυία, την Παλαιστίνη, το Αφγανιστάν και το Ιράκ. Και δεν θα συνέβαιναν προ παντός εκείνες οι πράξεις, που αποδεικνύουν την ιδιαιτερότητα του λαού μας, που τόσο επίμονα σαρκάζετε, όπως το ΟΧΙ το 1940 και η μάχη της Κρήτης, καθώς και το ότι ανάμεσα σε όλους τους ευρωπαίους, μονάχα η Ελλάδα αρνήθηκε να ντύσει τα παιδιά της με την στολή της Βέρμαχτ και να τα στείλει στο ανατολικό μέτωπο. Χάρη στις μοναδικές μέσα στην κατεχόμενη Ευρώπη παλλαϊκές διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας με χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες και εκτοπισμένους σε στρατόπεδα θανάτου.

Κι αυτό γιατί οι εθνικοί και δημοκρατικοί μας αγώνες, καθώς και τα πνευματικά έργα και οι πολιτικές πράξεις των προσώπων αυτών, διαπνέονταν από την πεποίθηση ότι η σύγχρονη Ελλάδα έχει επηρεαστεί βαθειά από μια βαρειά κληρονομιά, απέναντι στην οποία θα πρέπει να φανούμε δημιουργικά αντάξιοι.

Για όλα αυτά έχετε να πείτε μια μόνο λέξη:
εθνοκεντρισμός, δηλαδή ότι είναι ασυγχώρητη υπερηφάνεια για ένα λαό να θαυμάζει τα επιτεύγματά του, φτάνοντας στο σημείο να προτείνετε να εκλείψει από τα σχολικά βιβλία, γιατί αυτό επιτάσσει η σύγχρονη επιστήμη για την αναθεώρηση της ιστορίας. Με άλλα λόγια επιχειρείτε έναν γενικευμένο ευνουχισμό σε ό,τι πολυτιμότερο και πιο ελληνικό πέτυχε ο λαός μας έως τώρα, με τελικό αποτέλεσμα την μετατροπή μας σε έναν άλλο λαό, προσαρμοσμένο στις συνταγές του καμουφλαρισμένου αφελληνισμού, που κοσμούν κάθε σελίδα του εν λόγω βιβλίου σας.

Κι αυτό γιατί διαφωνείτε με την ύπαρξη και την αξία των βασικών πυλώνων πάνω στους οποίους στηρίχθηκαν οι ιδέες, οι πράξεις, οι αγώνες, οι θυσίες και τα έργα, πνευματικά και άλλα.

Βαφτίζετε εθνοκεντρισμό την ξεχωριστή πίστη, ακόμα και θαυμασμό που μπορεί να έχει ένας λαός για την ιστορία και τον εαυτό του. Τις ξένες επεμβάσεις, που αλλοίωσαν την εθνική μας ζωή, τις θεωρείτε σχεδόν ανύπαρκτες και πρόσχημα για να καλύψουμε τις δικές μας -υπαρκτές βεβαίως- αδυναμίες.

Την ιδιαιτερότητα των αγώνων μας, ειδικά στον β΄ παγκόσμιο πόλεμο την αποκαλείτε σωβινισμό, πράξη εχθρική προς τους άλλους και την θεωρείτε γενεσιουργό αιτία ξενοφοβίας.

Την υπερηφάνεια μας για τα κατορθώματα των αρχαίων Ελλήνων την βαφτίζετε στείρο εθνικισμό και ιστορική αυταπάτη. Δηλαδή θέλετε σώνει και καλά να αποδείξετε ότι κακώς πιστεύαμε ως τώρα όσα πιστεύαμε για την καταγωγή, τις παραδόσεις, την ιστορία και τον πολιτισμό μας, πράξη που στην ιατρική επιστήμη ονομάζεται «ευνουχισμός». Και οχυρωμένη πίσω από ηχηρά ονόματα ξένων επιστημόνων βαλθήκατε με την βοήθεια ισχυρών πολιτικών και οικονομικών κύκλων, μιας και είναι πολύ δύσκολο να ευνουχίσετε έναν ολόκληρο λαό κατεδαφίζοντας τα σύμβολα και τους μύθους του, να ξεκινήσετε το θεάρεστο έργο σας από τα τρυφερά και ανύποπτα παιδιά μας.

Όπως το επιχείρησε χθες η φίλη σας κ. Ρεπούση -ανεπιτυχώς- ενώ σήμερα, με τον αέρα μάλιστα της κρατικής συμπαράστασης το επεκτείνετε εσείς με νέα έφοδο για τον ευνουχισμό της μαθητικής μας νεολαίας από κρατικό μάλιστα πόστο!

Γνωρίζετε κυρία Δραγώνα, ότι δεν έχω τίποτα προσωπικό μαζί σας, όπως γνωρίζετε ότι θα σας ήταν λίγο δύσκολο να με βαφτίσετε κι εμένα … ακροδεξιό. Προς το παρόν μπορείτε εσείς και οι φίλοι σας να με φιμώσετε. Όμως σ αυτό είμαι συνηθισμένος και μάλιστα θα σας έλεγα ότι όποιοι και όσοι στο παρελθόν κατά καιρούς επεχείρησαν να φιμώσουν τις ιδέες αλλά και την μουσική μου, είχαν … κακά γεράματα. Όπως ίσως ξέρετε ή θα έχετε ακούσει, η ζωή και το έργο μου στηρίχθηκε επάνω σε τρεις λέξεις: Ελλάδα, Πατρίδα, Ελευθερία. Και όλοι μου οι αγώνες έγιναν μόνο και μόνο για να τις υπερασπίσω με κάθε θυσία. Το ίδιο κάνω και τώρα.

Σήμερα εσείς και οι φίλοι σας, με διαφορετικό τρόπο απ ό,τι οι προηγούμενοι, επιχειρείτε να κατεδαφίσετε τις ιδέες, τις πράξεις και τα έργα που συμβολίζουν αυτές οι τρεις λέξεις, που όπως είπα, ενέπνευσαν και στήριξαν όλες τις γενιές των νεοελλήνων, για να γίνουμε αυτό που είμαστε σήμερα.

Μια κορυφαία στιγμή στην νεότερή μας ιστορία υπήρξε και η Εθνική μας Αντίσταση, τότε που έλαμψαν αυτές οι τρεις λέξεις οδηγώντας τα νιάτα εκείνης της εποχής σε ανυπέρβλητες θυσίες. Χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες τα θύματα. Τι μας οδηγούσε τότε; Όλα αυτά που καταδικάζονται σε κάθε σελίδα του βιβλίου σας, για να ανοίξει ο δρόμος σε μια γενικευμένη αλλοίωση του εθνικού μας χαρακτήρα ξεκινώντας με δήθεν επιστημονικό τρόπο από τα τρυφερά μας νιάτα.

Άλλωστε αυτή η προσπάθεια που γίνεται μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης, έχει αφετηρία γνωστά σε όλους διεθνή κέντρα, που επιδιώκουν την διάλυση των εθνών-λαών με εθνικές ιδιαιτερότητες, συμφέροντα και «αρχές» που οδηγούν σε αντιστάσεις μπροστά στη λαίλαπα της παγκοσμιοποίησης και γι αυτό με τη διάλυση των εθνών επιδιώκουν την μετατροπή των ανθρώπων σε ανυπεράσπιστες μονάδες χωρίς μνήμη και ενοχλητικές ιδιαιτερότητες.

Eίναι δυνατόν να επιτραπεί να γίνει κάτι τέτοιο; Να γιατί με βρίσκετε και θα με βρίσκετε πάντοτε αντίθετο, γιατί πιστεύω ότι η γενιά η δική μου έχει αποδείξει στην πράξη, με έργα και όχι μόνο με λόγια, ότι σ αυτή τη γωνιά της γης κατοικούν άνθρωποι που είναι Έλληνες με όλη την ιστορική σημασία αυτής της λέξης και τίποτε -απολύτως τίποτε- δεν μπορεί να αμαυρώσει και πολύ περισσότερο να αλλοιώσει.

Τέλος οφείλω να σας πω ότι:

Από την ανάγνωση του βιβλίου σας «Τι είν η Πατρίδα μας;» έχω συναγάγει ορισμένα συμπεράσματα, που πιστοποιούν θεμελιακές διαφορές από τις απόψεις σας. Θα αρκεστώ προς το παρόν σε μερικά παραδείγματα:

«Η κυρίαρχη αντίληψη για το έθνος και την εθνική ταυτότητα, με βάση την οποία οι πολιτικές εξουσίες στην Ευρώπη αλλά και έξω από αυτήν οργανώνουν το διαπαιδαγωγητικό ρόλο του σχολείου, είναι ακόμη σήμερα σε μεγάλο βαθμό η αντίληψη που κληρονόμησε ο ρομαντισμός του 19ου αιώνα, σύμφωνα με την οποία το έθνος αποτελεί οικουμενική, «φυσική» οντότητα, ανεξάρτητη από το χρόνο και το χώρο, και η εθνική ταυτότητα, αυτονόητη και αναλλοίωτη αποτύπωση κοινωνικής ομοψυχίας και συνοχής. Οι εθνικές ιστοριογραφίες προέρχονται από αυτή την παράδοση και δίνουν έμφαση στη συνέχεια της ιστορίας και του πολιτισμού της εθνικής ομάδας, στις αντιστάσεις της απέναντι στις εξωτερικές επιβουλές, στην ομοιογένειά της. Στο σχολείο η ιστορία καλείται να διδάξει τα κατορθώματα των προγόνων και να σφυρηλατήσει την εθνική υπερηφάνεια και ενότητα, ενώ η γλώσσα και η γεωγραφία επιβεβαιώνουν την εθνική συνέχεια στο χρόνο και στο χώρο». (σελ. 31)
Είναι φανερό ότι θεωρείτε ότι το έθνος και η εθνική ταυτότητα είναι «κληρονομιά του ρομαντισμού του 19ου αιώνα [και δεν] αποτελεί «φυσική» οντότητα ανεξάρτητη από τον χρόνο και τον χώρο, αυτονόητη και αναλλοίωτη αποτύπωση εθνικής ομοψυχίας και συνοχής».

Φαίνεται ακόμη ότι δεν είσθε σύμφωνη με την έμφαση που δίνεται στο σχολείο «στη συνέχεια της ιστορίας και του πολιτισμού της εθνικής ομάδας, στις αντιστάσεις της απέναντι στις εξωτερικές επιβουλές, στην ομοιογένειά της». Καθώς και στο γεγονός ότι «η ιστορία καλείται να διδάξει τα κατορθώματα των προγόνων και να σφυρηλατήσει την εθνική υπερηφάνεια και ενότητα., ενώ η γλώσσα και η γεωγραφία επιβεβαιώνουν τη συνέχεια στο χρόνο και στον χώρο».

Θα ήθελα ειλικρινά να μου λέγατε, αν η παράγραφος αυτή αναφέρεται θετικά ή αρνητικά στον τρόπο που το σχολείο αντιμετωπίζει τα προβλήματα αυτά. Μιας και δεν το λέτε φανερά. Όμως αφήνετε να υπονοηθεί, ότι όλες αυτές οι ιδέες περί έθνους και εθνικής ταυτότητας αποτελούν σύμπτωμα που μας επιβλήθηκε από την «ρομαντική αντίληψη της ιστορίας στο τέλος του 19ου αιώνα. Άρα ξεπερασμένες και αντιεπιστημονικές σύμφωνα με την οπτική γωνία τη δική σας και των υπολοίπων συνεργατών σας που συμμετέχουν στην συγγραφή του εν λόγω βιβλίου.

Να όμως που τόσο εγώ όσο και οι γενιές των παππούδων μου αλλά και των συμμαχητών και συνοδοιπόρων μου στους δρόμους των εθνικών αγώνων και στις προσπάθειες για τη δημιουργία μιας ελληνικής τέχνης διαπνεόμεθα σε κάθε μας βήμα και προσπάθεια από αυτές ακριβώς τις ιδέες που καταγγέλλετε ως ξεπερασμένες και ευτελή ως φαίνεται προϊόντα μιας ξεπερασμένης πια ρομαντικής αντίληψης. Και μόνο μ αυτή την παράγραφο, μου ζητάτε να απαρνηθώ τον εαυτό μου, τη ζωή μου, τις ιδέες και το έργο μου. Και όχι μόνο από εμένα αλλά όπως αποδεικνύεται από τις πράξεις και τα έργα τους, ΟΛΟΥΣ σχεδόν τους νεοέλληνες, ανώνυμους και επώνυμους που από το 1821 έως σήμερα πίστεψαν ακριβώς σ αυτά που θεωρείτε ότι κακώς διδάσκονται σήμερα στο ελληνικό σχολείο. Άλλωστε αμέσως μετά διευκρινίσατε ότι «στις σύγχρονες κοινωνικές επιστήμες για το εθνικό φαινόμενο η ρομαντική αντίληψη για το έθνος έχει γίνει αντικείμενο κριτικής… Οι σύγχρονες θεωρήσεις (…) συγκλίνουν στην παραδοχή ότι η έννοια του έθνους είναι σχετικά πρόσφατη, αλλάζει μέσα στο χρόνο» και παρακάτω αποκαλείτε «φανταστική κοινότητα» του έθνους που στηρίζεται στη νέα νοηματοδότηση (ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω τον όρο) υπαρκτών κοινών χαρακτηριστικών» και όλα αυτά τα προσφέρει «η εθνική ταυτότητα» (που ήρθε) «να αντικαταστήσει το κενό που δημιούργησε η κατάλυση των παραδοσιακών μορφών κοινωνικής οργάνωσης».

«Καθώς διευρύνεται το σχετικά πρόσφατο ενδιαφέρον των κοινωνικών επιστημών για το εθνικό φαινόμενο, η ρομαντική αντίληψη για το έθνος έχει γίνει αντικείμενο κριτικής τα τελευταία χρόνια. Οι σύγχρονες θεωρήσεις, παρά τις σημαντικές διαφορές τους ως προς την προέλευσή τους, συγκλίνουν στην παραδοχή ότι η έννοια του έθνους είναι σχετικά πρόσφατη, αλλάζει μέσα στο χρόνο και μπορούμε επομένως να κάνουμε την ιστορία της: πιο συγκεκριμένα η έννοια του έθνους όπως χρησιμοποιείται σήμερα διμορφώθηκε ιστορικά τα τελευταία διακόσια χρόνια και συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία των εθνών-κρατών (Noiriel 1991). Η εθνική ταυτότητα ήρθε να αντικαταστήσει το κενό που δημιούργησε η κατάλυση των παραδοσιακών μορφών κοινωνικής οργάνωσης και να προσφέρει στα μέλη των σύγχρονων κοινωνιών νέα βάση κοινωνικής συνοχής μέσα από τη δημιουργία της «φαντασιακής κοινότητας» του έθνους, που στηρίζεται στη νέα νοηματοδότηση υπαρκτών κοινών πολιτισμικών χαρακτηριστικών». (σελ. 31)

Γιατί τάχα πολύπλοκες εγκεφαλικές αναλύσεις για αυτονόητα γεγονότα, όπως είναι η συνεχής ανανέωση των μορφών της κοινωνικής συγκρότησης, για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι το έθνος αποτελεί μια «φανταστική κοινότητα»;
Αλήθεια, τι θα πει αυτό; Το έθνος σε σχέση με την κοινωνία είναι η ψυχή σε σχέση με το σώμα. Κι εδώ είναι πιστεύω, το λάθος της σύγχρονης κοινωνικής επιστήμης, που επαγγέλλεσθε. Γιατί επιχειρεί να αναλύσει και να εξηγήσει μορφές και λειτουργίες που αφορούν την κοινωνία-σώμα και όχι το έθνος-ψυχή. Που δεν αναλύεται ούτε εξηγείται, γιατί όπως και τα φαινόμενα της θρησκείας και της τέχνης, ανάγεται στην μεταφυσική και στην υπέρβαση. Στο υπερλογικό και ανεξήγητο.

Αν και για τη συνέχεια του ελληνικού έθνους, πέραν του γεγονότος ότι για την παμψηφία θα έλεγα των νεοελλήνων -ανωνύμων και επωνύμων- δεν αποτελούσε και αποτελεί μόνο ένα είδος θρησκευτικής πίστης (άκρως αντιεπιστημονικής βεβαίως για σας) υπάρχουν απτές αποδείξεις ότι ορισμένοι βασικοί άξονες του πνευματικού κόσμου των αρχαίων Ελλήνων κατάφεραν να διατηρηθούν και να φτάσουν ως τις μέρες μας. Λ.χ. είναι πασίγνωστη η διάρκεια της ελληνικής γλώσσας. Δεν είναι όμως γνωστή η διάρκεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής μέσω των βασικών μουσικών κλιμάκων, που παρέμειναν αναλλοίωτες, καθώς οι αρχαίοι μουσικοί τρόποι πέρασαν ατόφιοι στη Βυζαντινή μουσική με το νέο όνομα «ήχοι» κι από κει δια μέσου της αραβικής μουσικής και με καινούριο όνομα, «δρόμοι», δημιούργησαν το ρεμπέτικο τραγούδι από το οποίο προήλθε τόσο η σύγχρονη λαϊκή μας μουσική όσο και η έντεχνη-λαϊκή μουσική, μέσα στην οποία συνενώθηκε η μουσική με την ποίηση. Δηλαδή το φαινόμενο που χαρακτήριζε την αρχαία μουσική, δεδομένου ότι τότε με τον όρο «μουσική» εννοούσαν αποκλειστικά την σύζευξη Μουσικής και Λόγου.

Ένα άλλο σημαντικό δημιούργημα των αρχαίων, υπήρξε ως γνωστόν και η Δημοκρατία και μάλιστα η άμεση Δημοκρατία. Μετά την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους και σχεδόν έως σήμερα στην Ευρώπη κυριάρχησαν συστήματα συγκεντρωτικά, βασιλείες αυτοκρατορίες, δικτατορίες, σοσιαλιστικές εξουσίες. Η χώρα μας κατακτήθηκε για τέσσερις αιώνες από την Οθωμανική αυτοκρατορία. Εν τούτοις και κάτω από αυτές τις καταλυτικές συνθήκες οι ελληνικές κοινότητες, μέσα και έξω από τον γεωγραφικό μας χώρο, κυβερνήθηκαν με δημοκρατικό τρόπο. Οι κάτοικοι λ.χ. ενός χωριού εξέλεγαν τακτικά με καθολική ψηφοφορία την διοικητική και τη δικαστική τους εξουσία. Κι αυτό αντανακλάται στο Σύνταγμα της Επιδαύρου, μέσα στο οποίο ρητώς αναφέρεται ότι απαγορεύονται οι «τίτλοι ευγενείας». Άλλωστε αυτό το δημοκρατικό φρόνημα μπορούμε να πούμε ότι παραμένει έως σήμερα βασικό γνώρισμα της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Κι αυτό σε πείσμα των προσπαθειών των ξένων δυνάμεων να επιβάλουν τις γνωστές δυναστείες των Βαυαρών και των Γλύξμπουργκ. Γεγονός που αρνείσθε πεισματικά να παραδεχτείτε. Δηλαδή το γεγονός των συνεχών παρεμβάσεων των ξένων στην χώρα μας, που υπήρξαν πρόξενοι των μεγαλυτέρων εθνικών μας καταστροφών. Όπως της Μικρασιατικής, του Εμφυλίου, της Κύπρου και τέλος της στρατιωτικής δικτατορίας.

Συμφωνώ μαζί σας στην παράγραφο της σελ. 33, ότι τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα έθνος είναι πολιτισμικού χαρακτήρα: καταγωγή, γλώσσα, θρησκεία και παραδόσεις, μύθοι, ιστορίες, μνήμες.

«Όπως χαρακτηριστικά δείχνουν οι παραπάνω έρευνες, τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται το έθνος είναι πολιτισμικού χαρακτήρα: καταγωγή, γλώσσα, θρησκεία και παραδόσεις, μύθοι, ιστορικές μνήμες. Τα πολιτισμικά αυτά κριτήρια, που θεωρούνται κοινά, προσδιορίζουν τον συμβολικό και τον φυσικό χώρο του έθνους. Οτιδήποτε διαφορετικό θεωρείται ότι βρίσκεται έξω από το έθνος και συνήθως απορρίπτεται. Έτσι τα έθνη έχουν προσδιοριστεί ιστορικά κατά κύριο λόγο μέσα από τις διαφορές τους από και σε σύγκριση με άλλα έθνη. Αυτή τη συνεχής διαδικασία ετεροπροσδιορισμού συμβάλλει στην αέναη αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας ως μοναδικής και ομοιογενούς και στηρίζει την τάση της να αρνείται τόσο τις ομοιότητες με καθετί έξω από αυτήν όσο και τις διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της».

Όμως διαφωνώ με την άποψή σας πως «ό,τι είναι διαφορετικό, θεωρείται ότι βρίσκεται έξω από το Έθνος, συνήθως απορρίπτεται». Και ακόμα ότι «η συνεχής διαδικασία ετεροπροσδιορισμού συμβάλλει στην αέναη αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας ως μοναδικής και ομοιογενούς και στηρίζει την τάση της να αρνείται τόσο τις ομοιότητες με κάθε τι έξω από αυτήν όσο και τις διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της».


Χωρίς ίσως να το θέλετε, φορτώνετε με αρνητικές ιδιότητες το Έθνος και την εθνική ταυτότητα, μιας και για να υπάρξουν κατά τη γνώμη σας, πρέπει πρώτον να ετεροπροσδιορισθούν και δεύτερον να «απορρίψουν» δηλαδή να κλειστούν στο καβούκι τους. Συμφωνούν άρα γε αυτές οι διαπιστώσεις με το ελληνικό έθνος; (Για να αρκεστούμε στη δική μας ιστορική εμπειρία). Γιατί όλα τείνουν να αποδείξουν ότι ο,τιδήποτε καλό και θετικό έγινε ως τώρα, οφείλεται στο γεγονός ότι είχαμε και έχουμε ανοιχτές θύρες (τουλάχιστον ως προς τον πολιτισμό) και προς Ανατολάς και προς Δυσμάς όπως και προς Βορρά. Έτσι ό,τι υπήρξε και ό,τι υπάρχει, αποτελεί δημιουργική πρόσμιξη διαφόρων ιδεών και πολιτισμών, ακόμα και τρόπων ζωής.

Ήμαστε πάντοτε ανοιχτοί κατά το παράδειγμα του Ρήγα Φεραίου, που ενώ σάλπιζε την επανάσταση των Ελλήνων, οραματιζόταν την μεγάλη οικογένεια των Βαλκανικών λαών. Το ίδιο που κάναμε κι εμείς στην Εθνική Αντίσταση, που αγωνιζόμαστε όχι μόνο για την δική μας ελευθερία αλλά και για την «πανανθρώπινη τη λευτεριά». Και μη μου πείτε ότι επηρεάστηκαν από την ρομαντική άποψη περί έθνους οι φουστανελάδες αγράμματοι ως επί το πλείστον Έλληνες επαναστάτες, όταν το Σύνταγμα της Επιδαύρου στα 1822 διακήρυσσε την ανασύσταση του ελληνικού έθνους αποτελώντας παράλληλα το δημοκρατικότερο Σύνταγμα όλων των εποχών, μιας και είχαν ανοιχτά τα μυαλά τους στις επιρροές της Γαλλικής και της Αμερικανικής ακόμα επανάστασης. Για να ετεροπροσδιοριστούμε θα πρέπει να είμαστε ανίκανοι να αυτοπροσδιοριζόμαστε κάθε στιγμή (ακόμα και σήμερα), ενώ η εθνική μας ταυτότητα υπήρξε και είναι τόσο ισχυρή, ώστε να μην έχουμε ούτε να θέλουμε να έχουμε εχθρούς, για να είμαστε αυτοί που είμαστε. Άλλωστε η βασική εξωτερική μας πολιτική ως τώρα υπήρξε και είναι αμυντική με εξαίρεση την τυχοδιωκτική εκστρατεία στην Τουρκία, που μας κόστισε τόσο ακριβά.
Και γιατί δεν ρωτάτε και μας (όσους επιζήσαμε), που περάσαμε μέσα από το καμίνι της ξένης κατοχής, να σας πούμε από πού αντλούσαμε τη δύναμη και το θάρρος να αναμετρηθούμε ίσος προς ίσον με την τερατώδη Χιτλερική μηχανή θανάτου; Μονάχα με την σκέψη ότι στο βάθος είμαστε ανώτεροι από αυτούς! (Εξ άλλου σ αυτό μας βοηθούσε η μετατροπή των εχθρών μας σε μια συμπαγή μάζα αιμοδιψών βαρβάρων). Γιατί; Γιατί ανήκαμε σε ένα Έθνος πολύ ανώτερο απ αυτούς στον πνευματικό και πολιτισμικό κυρίως χώρο από τον Αισχύλο και τον Πλάτωνα έως τον Σολομό, τον Παλαμά και τον Καβάφη. Και όσοι είμαστε μορφωμένοι, το ηθικό μας ανάστημα έπαιρνε συνειδητά δύναμη απ αυτούς. Όσο για τους αμόρφωτους αλλά γενναίους, αντλούσαν δύναμη όπως οι αγωνιστές του ΄21 από τα «μάρμαρα». Αν όλα αυτά είναι «παραμύθια», τότε ό,τι υπήρξε θετικό και ξεχωριστό ως τώρα, ας πούμε ότι ήταν και είναι «παραμύθι». Τότε για ποιον λόγο θέλετε να το κατεδαφίσετε; Δεν ξέρετε ότι έτσι σκοτώνετε την ψυχή μας; Χάρη στην οποία είσθε κι εσείς σήμερα ελεύθερη;

Όπως ασφαλώς καταλαβαίνετε, για μένα προσωπικά δεν υπάρχει καν ερώτημα «Τι είν η πατρίδα μας;». Για όλους όσους αφιέρωσαν το έργο και κυρίως τη ζωή τους ολόκληρη σαυτή την πατρίδα -και είναι χιλιάδες, εκατομμύρια Έλληνες, επώνυμοι ή ανώνυμοι, νεκροί ή ζωντανοί, δεν υπάρχουν τέτοια ερωτήματα, γιατί αυτοί οι ίδιοι είναι η πατρίδα…

Γι αυτό σας παρακαλώ και εύχομαι να λάβετε σοβαρά υπ όψιν την μαρτυρία ενός ελεύθερου Έλληνα και να σταματήσετε αυτή την εκστρατεία, που μόνο δεινά μπορεί να φέρει στον ήδη δοκιμαζόμενο λαό μας.

Σας χαιρετώ,

Μίκης Θεοδωράκης


ΥΓ. Επειδή θεωρώ ότι με την απάντησή μου αυτή μου δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξω ορισμένα ουσιαστικά επιχειρήματα στην προσπάθειά μου να διαφωτίσω όσο γίνεται πληρέστερα τον ελληνικό λαό για τα κίνητρά μου στον αγώνα που ξεκίνησα και συνεχίζω, είμαι υποχρεωμένος να την δημοσιεύσω στο διαδίκτυο, όπως έκανα έως τώρα, δεδομένου ότι τα ισχυρά ΜΜΕ προς το παρόν αποφεύγουν ακόμα και να αναφερθούν στις απόψεις μου καταφεύγοντας ως συνήθως σε ύβρεις…Αυτό θα πει ελευθερία τύπου!

Πηγή

Δημοσίευση σχολίου

38Σχόλια
  1. Αφού κυρά μου δεν είσαι ιστορικός τι θέλεις και ανακατεύσε με την πατρίδα;Είχες και το θράσσος κι όλας να στείλεις τις ψευτοφυλάδες σου στον Κ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ;Φάτην τώρα. Αι ξεκουμπίσου από εκεί που είσαι και εσύ και η παρέα σου που θα μας πουλήσεις και μούρη.Οι προδότες της πατρίδας δεν θα περάσουν βάλτε το καλά μέσα στο μυαλιό σας. Αποσύρεται τώρα το ανθελληνικό νομοσχέδιό σας ή αλλιώς πάτε από εκεί που ήρθατε.Τουρκόσποροι και ψεύτες όλοι σας. Έφυγαν οι κλέφτες και ήρθαν οι ψεύτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκπληκτικός! Μαθήματα Ιστορίας σε όλους!
    Έχω έρθει σε επαφή με κάποια κείμενα της Δραγώνα για θέματα διγλωσσίας και της έρευνα της για τους μουσουλμανόπαιδες της Θράκης. Εκεί δεν διαπίστωσα κάτι περίεργο ή απειλητικό. Τα κείμενα τα διακατέχει μία επιστημονικότητα. Το συγκεκριμένο βιβλίο δεν το έχω διαβάσει. Επειδή όμως ασχολούμαι με τα θέματα της γλώσσας, τα οποία σχετίζονται με τα θέματα του έθνους, έχω να πω πως όντως σε ευρωπαϊκό επίπεδο επαναπροσδιορίζεται η ταυτότητα των πολιτών και αρχίζει να καταλύεται η έννοια του κράτους-έθνους.
    Δεν έχω παρά να συμφωνήσω με τον κ. Θεοδωράκη και να του ζητήσω να συνεχίσει τον αγώνα του. Οι Έλληνες δεν είναι φασίστες, ούτε θα απολογούνται γιατί είναι Έλληνες, που αγαπούν τη χώρα τους.
    Και να συμφωνήσω επίσης πως κάποια πράγματα είναι αυτονόητα και δεν χρήζουν επιστημονικών αποδείξεων.
    Να 'στε καλά κ. Θεοδωράκη. Ειδικά αυτή τη δύσκολη στιγμή χρειαζόμαστε όλους τους πνευματικούς μας ανθρώπους στην πρώτη γραμμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Μίκη,
    Σε αγαπήσαμε , σε τραγουδήσμε , δακρύσαμε με τα τραγούδια σου στα στάδια , στις ταβέρνες και στους αγώνες μας, σε εκείνα τα δύσκολα αλλά ευλογημένα χρόνια για το φοιτητικό και λαϊκό κίνημα.
    Και σήμερα μας ξελάσπωσες λόγω της δύναμης του λόγου σου μια και δεν υπάρχει μία ουσιστική πολιτική πλατφόρμα η οποία να μπει μπροστάρης σε αυτά που πληγώνουν και καταπιέζουν τις καρδιές και τις συνειδήσεις μας.
    Μην μας αφήνεις γιατί ψάχνουμε την υπόλοιπη διανόηση.
    Σε ευχαριστούμε για ότι έκανες για μας. Σε αγαπάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Μαργαρίτα πόσα πλήρωσε
    για να κάνει με γονική παροχή
    Πρωθυπουργό τον Γιωργάκη ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απλά υποκλίνομαι στο μεγαλείο ενός ανυπέρβλητου και ανυπότακτου Ελληνα και όχι...Ελληναρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ!ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ-ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ,Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ..στην αυλή του οποίου τρέφονται
    αυτά τα παρασιτικά Δραγων ίστικα
    Αντικείμενα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΟ ΓΕΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΝΝΑΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥ.ΑΣΚΟΠΑ ΚΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΑΡΝΟΙ ΠΟΡΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΡΝΕΣ ΤΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑΓΩΓΙΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΜΙΚΥ ΘΟΔΩΡΑΚΗ,ΤΗΝ ΤΥΠΩΣΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΑΣΩ ΣΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΜΟΥ.
    ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΞΗΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ.
    ΟΣΟ ΓΙΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΚΑΥΤΑΝΟΜΑΣΤΕΣ ΚΥΡΙΕΣ,ΑΣ ΣΠΕΥΣΟΥΝΕ ΣΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ,Η ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΑΠΟ ΚΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥΣ.
    ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΘΥΒΡΙΖΟΥΝ
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΚΙ ΑΣ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝΕ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΕΦΙΑΛΤΕΣ!
    ΜΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
    το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...
    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...
    Εκεί σπάροι και πέρκες
    ανεμόδαρτα ρήματα
    ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια
    όσα είδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε
    σφουγγάρια, μέδουσες
    με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων
    όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη...
    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη...
    Εκεί ρόδια, κυδώνια
    θεοί μελαχροινοί, θείοι κ' εξάδελφοι
    το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.
    Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας
    λυγαριά και σχίνο
    σπάρτο και πιπερόριζα
    με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων
    ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι...
    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..

    Η Κυρία Δραγώνα δεν λέει ψέματα, πράγματι "Έλληνες" γίναμε πρόσφατα. Ναι, φτιαχτήκαμε στο Μεγάλο Παιχνίδι της Αγγλίας με την Ρωσία με την Γαλλία και τους Αυστριακους να θέλουν κάτι και αυτοί.

    Ωστόσο κυρία Δραγώνα, η Γραμμική β' είναι "ελληνική" δηλαδή αν εξαιρεσεις το (σημιτικό?) αλφάβητο καταλαβαίνω τι σημαίνει quattera (4). Kαι Όμηρο καταλαβαίνω, όχι αρκετά γιατί δεν ήμουν καλος στα αρχαία. Θουκιδίδης, no problem. Βυζαντινά επίσης. Επομένως σωστή η θεώρησή σας, αλλά γιατί, ενω ξέρω από το DNA μου έχει Σλαβο, Άραβα, Έλληνα, Μύσιο και δεν ξέρω τι άλλα περίεργα, γιατί αισθάνομαι Έλληνας.

    Είμαι Έλληνας γιατί μου αρέσει η γλώσσα μου, και ενώ είμαι άθεος, μου αρέσει η Ορθοδοξία. Είμαι Έλληνας γιατί δεν γουστάρω κατι τύπες σαν και εσάς και την πράσινη λέρα της παρέας σας. Είμαι Έλληνας, γιατί αν ζοριστώ πολύ σε τέτοια θέματα θα αμυνθώ βίαια. Ίσως μου παραέκαναν πλυση εγκεφάλου με τον Επιτάφιο του Περικλή και του Ρίτσου. Τέλος είμαι΄Ελληνας χάρη στον Μίκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να ρωτήσω κάτι? Τι ακριβώς κάνει μια κοινωνική ψυχολόγος. Αργομισθίες σε ΜΚΟ? Παρασιτολογία? Εγώ την πληρώνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Μίκη μας έδωσες μια παρακαταθήκη για το τί είναι πατρίδα και μάλιστα από πρώτο χέρι.
    Ιδού τι πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές σήμερα.Όσους"προοδευτικούς"
    και να στίψουμε ένα Μίκη δεν θα κάνουνε.Κυρία Διαμαντοπούλου ο λόγος και το μαχαίρι στα χέρια σας.
    Όλα τα άλλα είναι για κοινωνία φιρφιρίκων.Τέτοιες προσπάθειες και ενέργειες που φωτίζουν μυαλά έπρεπε
    να είχαμε και από άλλους πατριώτες.
    Δυστυχώς ζούμε την εποχή των παγετώνων σαν κοινωνία αλλά κυρίως σαν έθνος.Τελειώνω με τα λόγια του Οσκ.Ουάιλντ.
    ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΥΝ. Οι καιροί ήταν σκοτεινοί.
    ΘΑ ΠΟΥΝ. Γιατί οι ποιητές σιώπησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μίκη είσαι σπουδαίος μουσικός,όμως δεν είσα ούτε εσύ ιστορικός.Φυσικά,δεν είσαι ακροδεξιός,μην τρελαθούμε!, όμως υπουργός τού Μητσοτάκη έγινες.Ρώτησες ποτέ, πώς αιστανθήκαμε εμείς οι παλιοί Λαμπράκηδες; Όχι,βέβαια.Ούτε που μάς υπολόγισες,εμάς τούς παλιούς σου συντρόφους.Τώρα που η απάντησή σου βολεύει τούς ακροδεξιούς είσαι πάλι ο "καλός".Καλός με την Αριστερά,τον Μητσοτάκη,τον μακαρίτη Καραμανλή,τον Παπανδρέου,τον Σαμαρά(θυμάσαι που χαιρέτησες την ίδρυση τής Πολιτικής Άνοιξης;).Με την κ.Δραγώνα μπορεί να διαφωνώ κι εγώ.Όμως,αναγνωρίζω το δικαίωμα στον καθένα,όχι ειδικώς στην κ.Δραγώνα, να εκφράζεται ελεύθερα.Να έχει απόψεις.Βιβλίο έβγαλε,δεν σκότωσε κανέναν.Εσύ όμως τής το απαγορεύεις.Ούτε λίγο ,ούτε πολύ ,την κατηγορείς για εθνική μειοδοσία.Ζητάς το "πτώμα" της.Μωρέ,μπράβο!Στην Γαλλία το ίδιο θα έλεγες;Μήπως κι εγώ που γράφω αυτά ,κατηγορηθώ από κάποιους ως μη "εθνικόφρων" και μειωμένος Έλληνας;Θα με σκυλοβρίσουν μάλλον,τέτοιοι είναι οι τωρινοί σου φίλοι.Διψάνε γιά αίμα.Μόνον να σού πω ότι στρατιώτης πήγα γιά την πατρίδα ,τρεις φορές.Μία κανονικά,μία στην επιστράτευση και μία σε μιά μεγάλη άσκηση.Σ' έχουμε ανάγκη ως μουσικό,ως πολιτικό αναλυτή να μάς(μού)λείπεις.Η ιστορία σου σ' αυτόν τον τομέα δεν είναι η καλύτερη κ.υπουργέ.(τού Μητσοτάκη).
    Αν οι συνθήκες το επέτρεπαν θα σού απαντούσαν άλλοι επί ιστορικών και επιστημονικών δεδομένων.Που μπορεί να τα δεχόμασταν,μπορεί και όχι.Αυτό λέει η ελευθεροφροσύνη.Πού,όμως,τώρα;;;
    Εγώ είμαι ένας πολύ απλός άνθρωπος,παλιός Λαμπράκης,πού να συγκριθώ με το μεγεθός σου;Σοκ και Δέος!
    Θυμήσου τον Βολταίρο και τον Σολωμό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ ΟΠΩΣ Η ΧΑΡΗ ΣΟΥ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ.
    ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΠΩς ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ,ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑ.
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΡΕΜΕΤΕ/ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ?Η ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ "ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ" ΚΑΤΑΛΟΙΠΟ?
    Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ,ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΑΝΗΚΟΥΜΕ.
    ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ,ΓΙΑΤΙ ΑΝΗΚΕ Σ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΨΗΛΑ.
    ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ "ΚΟΥΡΔΙΣΤΟΣ" ΚΑΙ ΦΕΡΕΦΩΝΟ ΚΑΝΕΝΟΣ.
    ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ!
    Α.Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μίκη εγώ δεν σε τραγούδησα μόνο !
    Είχα ένα φίλο που έκανε 20 χρόνια φυλακή και στο τέλος μου είπε «…. Και αν έχουν οι άλλοι δίκιο" ...… και εγώ τον κατάλαβα …αν και είμαι βέβαιος ότι δεν είχαν οι άλλοι δίκιο ... σε καταλαβαίνω ....
    A P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ ανώνυμε των 09:59, το περίμενα πως κάποιος θα βγεί και θα αναφερθεί στην συνεργασία του Μίκη με τον Μητσοτάκη . Τον λόγο που το έκανε αυτό δεν τον ξέρω ούτε εγώ ούτε εσύ ούτε και η πλειοψηφεία του ελληνικού λαού . Ούτε και μένα μου άρεσε . Το θέμα μας δεν είναι αυτό , το θέμα είναι αν αυτά που γράφει στην απάντησή του στην εν λόγω κυρία είναι σωστά ή όχι ! Ξέρω ότι υπάρχουν άνθρωποι του είδους σου που σε ότι σωστό γράφεται βάλονται εναντίον αυτού που τα έγραψε,πλαγίως , και ας έχουν δίκαιο 100% , απλώς και μόνο γιατί δεν τους συμφέρει η αλήθεια ή γιατί είναι έμμισθα όργανα κάποιας , θα το διατυπώσω ευγενικά , σπείρας . Ο Μίκης έχει δίκαιο για την παλιά αριστερά και τους αγώνες της , που δεν έχει καμία σχέση με την σημερινή . Μην ξεχνάς την συνεργασία του ΚΚΕ με τον Μητσοτάκη . Το πρόβλημά τους δεν ήταν το έγκλημα που άρχισε να γίνεται από τον λαοπλάνο Αντρέα , αλλά γιατί έχαναν ψήφους με τις σοσιαλιστικές παρλαπίπες του .
    Εκείνο που θέλω δε να πω στην κυρία Δραγώνα , ο παπούς μου και όλη του η οικογένεια εκδιώχθηκε από τον Στάλιν ,γιατί παρόλο που δεν είχε γεννηθεί στην Ελλάδα δεν δέχτηκε να αλλάξει την υπηκοότητα του και να γίνει Ρώσος , αν και ήταν σε πολύ καλή οικονομική κατάσταση .Το όνειρό του ήταν να έρθει στην Ελλάδα και να πεθάνει , όπως και έγινε . Όχι μόνον αυτός , αλλά και όλοι οι πόντιοι που ήρθαν από την Ρωσία , δεν δεχτήκαν να αλλάξουν την ιθαγένεια τους , αν της λέει κάτι αυτό. Και η γλώσσα που μιλούσαν ήταν Αρχαία Ελληνικά .
    Ιάσων Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο Μίκης μιλά με την φωνή των ιδρώτων και των αιμάτων όσων έβαλαν ψυχή και σώμα για να έχουν σήμερα την πολυτέλεια να μιλούν οι διάφοροι Ιοί, Δημητράδες και Βαλλιανάτοι.

    Βλέπει τι χουνέρια μάς ετοιμάζουν οι "ανθρωποδικαιωματιστές" και αντιδρά με σοφία και σύνεση αλλά και νεανική εγρήγορση.

    Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η κ Δραγώνα όπως και η κ Ρεπούση δεν κρίνονται για τις επιστημονικές απόψεις και τα πιστεύω τους Κρίνονται σαν στελέχη της εκπαίδευσης που μπορούν να διαπαιδαγωγήσουν του νέους, να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν της προσωπικότητα τους και σε τελική ανάλυση να επηρεάσουν την εξέλιξη της κοινωνίας Γι’ αυτό κρίνονταιΤο ίδιο και η Υπουργός κ Διαμαντοπούλου κρίνεται για την θέση που εξέφρασε παλαιότερα για τη διδασκαλία των Αγγλικών ως δεύτερης επίσημης γλώσσας της Ελλάδας
    Κανένας δεν μπορεί να τις απαγορέψει να πιστεύουν ότι θέλουν, να γράφουν ότι θέλουν, να έχουν όποια επιστημονική άποψη θέλουν, Ρόλο ως διαμορφωτές παιδείας δεν πρέπει να τις επιτραπεί να έχουν
    Όμως μήπως γι’ αυτό επιλέχτηκαν ως στελέχη στην εκπαίδευση;
    Αλλά δεν είμαστε μόνοι μας Έχουμε πολύ καλούς δημοκρατικούς και ειρηνόφιλους γείτονες
    Φανταστείτε το Υπουργείο παιδείας της Τουρκίας τις αντίστοιχες (Τουρκάλες) Ρεπούση, Δραγώνα ή Διαμαντοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μίκη, αντί να βάλουν εσέ υπεύθυνο στο υπουργείο Παιδείας, βάλαν τη Δραγώνα.
    Η επεξεργασία της έννοιας του έθνους από τη Δραγώνα είναι υπερβολικά εγκεφαλική, τόσο που φωνάζει ότι είναι πατροναρισμένη.
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ και κανένας ψευτοπροοδευτικός ταγός της παγκοσμιοποίησης δε θα με υποτάξει.
    Για την ΑΝΑΤΑΣΗ της ελληνικής ψυχής, όπως ακριβώς κάνει ο Μίκης, διψούν οι Έλληνες, όχι για ισοπεδωτικούς αφορισμούς.
    Αν τολμήσουν να περάσουν το νομοσχέδιο για την παροχή ιθαγένειας, μου`ρχεται να πάρω τα όπλα.
    Μίκη, σε ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είμαι κοινωνική ψυχολόγος....
    ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΦΑΓΟΥΡΑ ΑΘΕΡΑΠΕΥΤΗ.
    ΕΧΕΙΣ ΠΙΑΣΕΙ ΤΑ ΠΟΣΤΑ ΚΥΡΑ ΜΟΥ, ΣΕ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙΣ ΠΛΑΚΑ.
    ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΚΟΡΟΪΔΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΤΑΪΖΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δείτε σχόλια από τον Kaplanni, για τον Θεοδωράκη και τις απόψεις του και φρίξτε.

    "https://www.blogger.com/comment.g?blogID=11998404&postID=2112608794836455959&isPopup=true"

    Ντροπή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΒΛΑΣΗ ΓΩΓΟΥΣΗ "ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΣ?"ΕΚΔ.ΙΑΝΟΣ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ ,ΤΟΥ ΤΙ ΓΙΝΟΤΑΝΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΑΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕ
    Μ.Ζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μήπως θυμάστε και το < Καραμανλής η τανκς > . Απλά ρωτάω .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ειναι απλο... Το εκτυφλωτικο πατριωτικο φως του Μικη, λειτουργει αποστειρωτικα. Ολα τα κωλοβακτηριδια, τα μουλωχτα, τα μπολσεβακια, τα E-colis, ολα τα παρασιτα καιγονται..Ο λογος του Μικη ειναι καθαριος, ελληνικος..Οποιος ενοχλειται, ειναι κουφαλία ανθελληνικη, καλα κρυμμενη πορνη πισω απο ιδεολογικους φερετζεδες..Πρεπει να γνωριζετε ολα εσεις τα ανθελληνικα άκαρα, ότι ο ελληνισμος είναι τροπος ζωης, τροπος σκεψης..Ειναι ο ενας και μοναδικος δρομος που οδηγει στο φως, που οδηγει στην ελευθερια, που μας μετατρεπει σε σκεπτομενους ανθρωπους σε πολιτες...Το καταλαβαινετε; αν οχι κακο του κεφαλιου σας...Η Ελλαδα ξυπναει, μια μονο σπιθα αρκει γι'αυτο, και η σπιθα στην προκειμενη περιπτωση ειναι ο Μικης........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κε Αντιπροοδευτικέ ευτυχώς που δηλώνετε τοιούτος, ήτοι "αντιπροοδευτικός",άλλως δεν θα το καταλαβαίναμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τα έχει χάσει ο κατα τα λοιπά συμπαθης Μίκης, εδώ και καιρό. Ακατάσχετη φλυαρία για επιστημονικές απόψεις που στο εξωτερικό είναι κοινός τοπος! Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτάτων κομπλεξικών νεοελλήνων που ως ξεπεσμένοι δήθεν κληρονόμοι μεγάλων προγόνων ενοχλούνται με κάθε τι που ξεφεύγει από το μικρόκοσμό τους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΔΡΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΚΑΘΥΒΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΡΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
    ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ , ΚΡΙΜΑ ΕΧΕΤΕ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΘΕΣΟΥΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΕΛΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΣ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΤΟΥ ΠΕΤΑΤΕ ΤΗ ΡΕΤΣΙΝΙΑ ΤΟΥ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΙΩΣΑΜΕ , ΛΙΓΗ ΛΑΣΠΗ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΓΚΑΙΜΠΕΛΙΣΚΟΙ ΣΤΟ 0,8% ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ Η ΑΥΓΗ ΣΑΣ ΣΤΑ 314 ΦΥΛΛΑ
    ΑΝΤΕ ΒΑΛΤΕ ΜΥΑΛΟ , ΞΕΠΕΡΑΣΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ ΟΤΑΝ ΩΣ ΚΚΕεσ ΤΟ ΟΝΟΜΑΖΑΤΕ ΚΚΕεξ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. 2010 11:19 μ.μ.
    ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΓΑΛΟΣΤΟΜΕ ΣΥΡΙΖΑΤΕ.
    ΕΧΕΙ ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΕΙ Η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ.
    ΕΤΣΙ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΤΗΝ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" ΟΙ "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ" ΤΗΣ ΣΤΕΠΑΣ.
    ΛΑΚΟΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εκπληκτικός ο λόγος του Μίκη. Αλλά τι κάνουμε; πως υπερασπίζομαστε τις ανθρώπινες αξίες και τον ελληνισμό έναντι όλων αυτών που ζητούν την ομοιομορφία των πάντων στα μέτρα τους; Το θέμα είναι η ΔΡΑΣΗ ΤΩΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είναι απίστευτος ο μακαρθισμός του πρώτου πρώτου σχολίου:

    "Αφού κυρά μου δεν είσαι ιστορικός τι θέλεις και ανακατεύσε με την πατρίδα;"

    Τι σκεπτικό είναι αυτό δηλαδή; Μόνο όποιος είναι ιστορικός δικαιούται να "ανακατεύεται" με την πατρίδα;
    Όλοι εσείς που φλυαρείτε μέρα νύχτα για την πατρίδα, είστε ιστορικοί;

    Εκτός όμως αυτού, και εκτός του ρατσισμού του εις βάρος των "τουρκόσπορων", το σχόλιο είναι και γεμάτο γλωσσικά λάθη:

    - τύπος "ανακατεύσε" δεν υπάρχει στην ελληνική γλώσσα. Το σωστό είναι "ανακατεύεσαι".

    - "θράσος" γράφεται με ένα σ και όχι δύο.

    - "φυλλάδες" γράφεται με δύο λ.

    - το σωστό είναι "μυαλό" και όχι ... "μυαλιό".

    - "Αποσύρετε" θέλει ε και όχι αι.

    Όπερ σημαίνει, αυτοί που κατηγορούν τους άλλους για ανθέλληνες είναι συχνά ανελλήνιστοι οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αγαπητοί μου δεν είμαι ΣΥΡΙΖΑ, όπως γράψατε παραπάνω με κεφαλαία. Να μάθετε λοιπόν να ακούτε τη διαφορετική άποψη με ψυχραιμία. Βλεπώ πάντως ότι έχετε κώλυμα με το συγκεκριμένο κόμμα. Μήπως είστε παπαγαλάκια του ΛΑΟΣ; Δηλαδή της ελληνικής φασιστοδεξιάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Λοιπόν αυτή η καραμέλα κάθε φορά που ο Μίκης Θεοδωράκης μιλά δημόσια σχετικά με την εμπλοκή του στην κυβέρνηση Μητσοτάκη πρέπει κάποτε να σταματήσει γιατί δηλώνει φασισμό και παρωπίδες.

    Το 1990, σε απόλυτα δημοκρατικές εκλογές που κανένας δεν αμφισβήτησε το 47% περίπου του ελληνικού λαού εξέλεξε πρωθυπουργό τον Κώστα Μητσοτάκη.

    Μπορεί να διαφωνεί κάποιος με πρακτικές του Μητσοτάκη το 1965 όπως μπορεί να διαφωνήσει με πρακτικές αριστερών το 1947, δεξιών το 1963, όμως ο Μητσοτάκης ήταν ένας κεντρώος πολιτικός που δεν πούλησε ποτέ την πατρίδα.

    Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο όνομα της εθνικής συμφυλίωσης έγινε για ένα διάστημα Υπουργός Πολιτισμού, κίνηση με πολλούς συμβολισμούς, χωρίς να εμπλακεί στην κεντρική πολιτική σκηνή (εξωτερική, οικονομική, κα.) και ως εκεί.

    Ούτε με τους Γερμανούς συνεργάστηκε, ούτε με την Χούντα ώστε να πρέπει να λογοδοτεί για τις επιλογές του.

    Λοιπόν όσοι σχολιάζετε το θέμα δείχντετε οι ίδιοι ακροδεξιά χαρακτηριστικά αποκλεισμών σε μία δημοκρστική κοινωνία

    Κατά τα άλλα ο Μίκης, όπως πάντα διδάσκει με το λόγο του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ηρέμησε dimmy the greek (όπως λέμε nick the greek προφανώς! σουβλάκια και μαγκιά αλά ελληνικά στην Αστόρια). Ο Μητσοτάκης πήρε 47% κάποτε και αμέσως μετά αποκαθηλώθηκε γιατι κυβέρνησε άθλια.
    Το αν πούλησε την πατρίδα μπορείς να ρωτήσεις τους φίλους του σκοπιανούς σχετικά με τις μυστικές διαπραγματεύσεις που έκανε για το όνομα "Μακεδονια", το οποίο κατά τον ίδιο θα το ξεχνουσαμε μετά από χρόνια.
    Το πόσο κεντρώος ήταν φάνηκε το 1965 που πουλήθηκε στο Βασιλιά και προκάλεσε με τη στάση του μια από τη μεγαλύτερες κρίσεις στην ελληνική δημοκρατία, η οποία οδήγησε στη δικτατορία.
    Τέλος δεν επικρίνω το Μίκη για τη συνεργασία του με το Μητσοτάκη το 1989. Αν και δείχνει την αφέλεια του ανδρός. Αναφέρομαι στις "ιστορικές" του απόψεις. Καλός μουσικός και με βαριά πολιτική ιστορία. Λυπάμαι όμως, έχει χάσει το μέτρο τελευταία!
    Όσο για τους αποκλεισμούς στην ελληνική κοινωνία ρώτησε τον αρχηγό σου το Σαμαρά! Γιατί είμαι βέβαιος ότι στηρίζεις τη ..φιλελεύθερη και προοδευτική ΝΔ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Περίμενα από αυτή την επίστολή του Μίκη Θεοδωράκη να γραφούν μόνο θετικά σχόλια. Δυστυχώς πάλι βρέθηκαν κάποιοί "νάνοι" να υποστηρίξουν το αντίθετο ή να ρίξουν τεχνιέντος τη χολή τους. Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά ψάχνει ο ελληνικός λαός πνευματικούς ηγέτες με τη στόφα του κ. Θεοδωράκη γιατί...έχουμε "χάσει τη μπάλα".
    κ. Θεοδωράκη εύχομαι να είσαι καλά για πολλά ακόμη χρόνια. Έχουμε ανάγκη όχι μόνο τη μουσική σου, άλλα να τις καθαρές σου κουβέντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Τεχνηέντωςγράφουν αυτοί που ξέρουν ελληνικά..αλλά όταν υβρίζεις όσους διαφωνούν μαζί σου και τους αποκαλείς "νάνους", τι μπορεί να περιμένεις κανείς: αυτά καταλαβαίνεις άσχετε και ανορθόγραφε δήθεν "έλληνα", αυτά μαρτυράς...όπως και ο αρχηγός σου Καρατζαχίτλερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Οι παράσιτοι γενίτσαροι δεν είναι γενικά εθνομηδενιστές, αλλά μισέλληνες, αφού υποστηρίζουν ισλαμιστές και σιωνιστές εναντίον των ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΩΝ Ελλήνων.
    Παράλληλα με την αυτοοργάνωση ΠΑΛΛΑΪΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ και περιπολιών στις γειτονιές, χρειάζεται συνέχεια να τους θυμίζουμε ότι σουλτάνος αφάνισε το 1826 τους γενιτσάρους του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΓΩΝΑ

    ΑΛΛΗΛΟΥΙΑΑ, ΑΛΛΗΛΟΥΙΑ
    ΠΙΣΤΕΥΕ ΤΗ ΔΡΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΜΗ ΕΡΕΥΝΑ
    ΕΙΠΕ Ο ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΑΘΗΣ
    …..
    ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΓΩΝΑ
    ΑΛΛΗΛΟΥΙΑΑ, ΑΛΛΗΛΟΥΙΑ

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΒΡΕΘΗΚΕ Η ΠΑΣΟΚΟΜΑΡΤΥΣ ΠΟΥ ΕΝΩΣΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
    ΕΙΠΕ Ο ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΑΘΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. προς 15 Ιανουαρίου 2010 10:01 π.μ.

    ο έχων τη μυγα μυγιαζεται

    ποιος σου ειπε οτι οταν λέγαμε για τον ΣΥΡΙΖΑ απευθνόμαστε σε σενα

    τσίμπησες όμως ατιμουτσικο και προδόθηκες τσαχπινιαρικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου