15 εκατομύρια ευρώ χάνονται το χρόνο στην Πυροσβεστική


Oσμή σκανδάλου στη Διεύθυνση Εναερίων Μέσων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και στη διαδικασία ενοικίασης ελικοπτέρων για την κατάσβεση των πυρκαϊών. Ανώτατα στελέχη της λεωφόρου Κατεχάκη κάνουν λόγο για «τουλάχιστον 15.000.000 ευρώ χαμένα ετησίως στη διαδικασία ενοικίασης ελικοπτέρων, αλλά και για υπόνοιες διαφθοράς στις τάξεις της Πυροσβεστικής».

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδης και ο αρχηγός της Πυροσβεστικής κ. Στ. Στεφανίδης αποφάσισαν τη μετάθεση σε πυροσβεστικούς σταθμούς και σε άλλες υπηρεσίες των 15 πιλότων των πέντε ελικοπτέρων που ανήκουν στην Πυροσβεστική. Το Πυροσβεστικό Σώμα διαθέτει πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα (όχι πυροσβεστικά): τρία τύπου ΒΚ101 για τον συντονισμό των δυνάμεων και δύο μεταφοράς προσωπικού Super Ρuma. Εξ αυτών πλέον δεν πετά το τελευταίο χρονικό διάστημα ούτε ένα! Και αυτό λόγω σειράς προβλημάτων και δικαστικών εμπλοκών που υπάρχουν σε έναν πολύμηνο διαγωνισμό για τη διαδικασία συντήρησής τους. Το κόστος αυτής της συντήρησης υπολογίζεται περίπου στο 1.500.000 ευρώ ετησίως και μέχρι πρότινος την τεχνική υποστήριξη είχε η ............
Ολυμπιακή, προ της ιδιωτικοποίησής της. Οι εταιρείες οι οποίες διεκδικούν τώρα αυτό το έργο προχωρούν σε διαδοχικές προσφυγές και σε σειρά δικαστικών ενεργειών, οι οποίες έχουν αποτέλεσμα την «καθήλωση» των ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής.

Οπως ανέφερε κορυφαίο στέλεχος της λεωφόρου Κατεχάκη: «Τυπικά η μετάθεση των 15 πιλότων των πυροσβεστικών ελικοπτέρων έγινε διότι δεν είχαν, λόγω αυτής της εκκρεμότητας, κανένα αντικείμενο εργασίας, αλλά και προκειμένου να ασκηθεί πίεση στις εταιρείες ώστε να μην μπλοκάρουν πλέον τον σχετικό διαγωνισμό. Αυτή η απόφαση για τη μετάθεση των πιλότων ωστόσο ελήφθη γιατί υπήρχαν ενδείξεις ότι ίσως ορισμένοι από αυτούς συμμετείχαν στον πόλεμο των εταιρειών και επιχειρούσαν να επηρεάζουν τις αποφάσεις των αρμοδίων υπηρεσιών. Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι κάποιοι από αυτούς “διέρρεαν” πληροφορίες στους εκπροσώπους των εταιρειών για τα μυστικά των διαγωνισμών. Οι ενδείξεις αυτές φαίνεται να προέκυψαν από κείμενο που απεστάλη στο γραφείο ανώτατων στελεχών του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη».

Σ υγχρόνως, όμως, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη και ο υφυπουργός κ. Σπ. Βούγιας προχώρησαν σε σειρά νέων ενεργειών προκειμένου να επανεξεταστεί το καθεστώς της ενοικίασης πυροσβεστικών ελικοπτέρων που κοστίζει στο ελληνικό Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Κάθε καλοκαίρι ενοικιάζονται από την Πυροσβεστική 12 ως 16 ελικόπτερα από δύο κυρίως εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κκ. Χρυσοχοΐδης και Βούγιας ήλθαν τις τελευταίες ημέρες σε επαφές με εκπροσώπους των «μητρικών» εταιρειών κατασκευής ελικοπτέρων, αλλά και με κυβερνητικά στελέχη άλλων χωρών. Από την έρευνα αυτή, που διενεργήθηκε με τη βοήθεια και υπηρεσιακών παραγόντων, φαίνεται ότι προέκυψε το στοιχείο ότι μπορούσε η ενοικίαση των ελικοπτέρων να γινόταν με την καταβολή περίπου 3.000.000 ευρώ ανά πτητικό μέσο, ενώ ως το προηγούμενο καλοκαίρι το αντίτιμο για την ενοικίαση ενός ελικοπτέρου για κάθε σεζόν ήταν περίπου 4.500.000 ευρώ.

Ανώτατοι αξιωματούχοι μιλούσαν «για δεκάδες χαμένα εκατομμύρια ευρώ λόγω προβληματικών συμφωνιών ενοικίασης ελικοπτέρων...». Επιπλέον, η ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προσανατολίζεται στην αγορά, σε συνεννόηση βέβαια και με τα συναρμόδια υπουργεία, νέου τύπου πυροσβεστικών «ευέλικτων» αεροσκαφών και σε πλήρη ανανέωση του εναέριου στόλου για τη δασοπυρόσβεση.