Αντί για τέλη δίνουν τις... πινακίδες

8


Χιλιάδες κάτοχοι Ι.Χ. συρρέουν τις τελευταίες ημέρες στο γκισέ της Εφορίας σχηματίζοντας ουρές για να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους και να απαλλαγουν από τα νέα, τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας.

Πρόκειται κυρίως για κατόχους αυτοκινήτων δεκαετίας και άνω, χαμηλών κυρίως εισοδημάτων, οι οποίοι δεν μπορούν ούτε να τα πουλήσουν, αφού τα χρήματα που θα εισπράξουν είναι ελάχιστα, ούτε τα νέα τέλη αντέχουν να πληρώσουν.

Το σκεπτικό, άλλωστε, όσων καταθέτουν στις Εφορίες τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους είναι ότι αν τα πουλούσαν θα κέρδιζαν πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με τα τέλη που υποχρεούνται να καταβάλουν και τα οποία μετά την αύξησή τους φέτος σε πολλές περιπτώσεις πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ. Για παράδειγμα, για ένα όχημα 30ετίας, 2.000 κυβικών εκατοστών, τα νέα «πράσινα» τέλη που θα κληθεί να πληρώσει για το 2010 ο ιδιοκτήτης του ξεπερνούν τα 800 ευρώ, αλλά αν επιχειρήσει να το πουλήσει δεν θα εισπράξει πάνω από 400-600 ευρώ!

Εκείνοι που στο όνομα της περιβαλλοντικής πολιτικής καλούνται να πληρώσουν τα πιο τσουχτερά ποσά είναι ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ. Εκτός όμως από αυτούς, χιλιάδες είναι και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων νεώτερης ηλικίας που επειδή έχουν και δεύτερο όχημα προτιμούν να αποσύρουν το παλαιότερο, καταθέτοντας την ...........
πινακίδα κυκλοφορίας του στην Εφορία ώστε να απαλλαγούν από τα «πράσινα» τέλη, τα οποία κοστίζουν μέχρι και 80% υψηλότερα από τα αντίστοιχα περυσινά.

«ΤΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με πολλές Εφορίες, μεταξύ των οποίων αυτές της Γλυφάδας, του Περιστερίου, του Κορωπίου, του Χολαργού και της Αγίας Παρασκευής, όπου φέτος τον Δεκέμβριο οι «δηλώσεις ακινησίας» αυτοκινήτου, όπως χαρακτηριστικά λέγονται, έχουν μέχρι και τριπλασιασθεί (196%) έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, με αποτέλεσμα να επικρατεί το αδιαχώρητο. Παραλαμβάνουν 100-150 δηλώσεις την ημέρα
Τόσο στις συγκεκριμένες Εεφορίες της Αττικής όσο και σε άλλων μεγάλων πόλεων, για παράδειγμα στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, οι υπάλληλοι παραλαμβάνουν καθημερινά 100 έως 150 πινακίδες. Η κατακόρυφη αύξηση του όγκου εργασίας έχει «βραχυκυκλώσει» πολλές Εφορίες και προκειμένου να εξυπηρετηθούν και όσοι δεν προλάβουν να καταθέσουν πινακίδες μέσα στο 2009, δεν αποκλείεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να δοθεί παράταση και πέραν της Πέμπτης 31ης Δεκεμβρίου, τελευταίας προθεσμίας για την υποβολή της σχετικής αίτησης. Η παράταση είναι πιθανή, δεδομένου ότι εκτός από όσους θέλουν να καταθέσουν πινακίδες ουρές τις ημέρες αυτές σχηματίζουν στις Εφορίες και εκείνοι που απευθύνονται σε αυτές- και όχι στις τράπεζες- για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, περίπου 800 αιτήσεις κατάθεσης πινακίδων έναντι 270 πέρυσι (196% περισσότερες) έχει δεχθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου μέχρι και χθες η Εφορία Γλυφάδας, 645 έναντι 270 πέρυσι (139%) η Α΄ Περιστερίου, 350 έναντι 153 η ΔΟΥ Χολαργού (129%), 1.400 έναντι 650 (115%) η ΔΟΥ Κορωπίου και 500 έναντι 320 (56%) η Εφορία της Αγίας Παρασκευής.

Η κυβέρνηση ανησυχεί για τη δυσφορία που έχει προκαλέσει η ταχυδρόμηση των νέων τελών και προτίθεται από του χρόνου να επανεξετάσει την πολιτική της για τα τέλη του 2011, όπως δήλωσε και σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωσταντίνου.

Η διαδικασία της κατάθεσης πινακίδων δεν είναι τόσο απλή. Οι περισσότερες Εφορίες απαιτούν αντίγραφο του Ε9, μαζί με υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη του Ι.Χ., που να αποδεικνύει ότι έχει στην κυριότητά του πάρκινγκ ή κάποιον ιδιόκτητο περιφραγμένο χώρο, όπου θα σταθμεύει το αυτοκίνητό του για όσο καιρό οι πινακίδες θα βρίσκονται στην Εφορία. Άλλες ωστόσο περιορίζονται σε μια υπεύθυνη δήλωση ότι ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. έχει δική του αυλή ή κάποιον άλλο χώρο για να θα σταθμεύει το όχημά του όσο καιρό δεν θα έχει πινακίδες. Ο κάτοχος του Ι.Χ. θα πρέπει επίσης να έχει εξοφλήσει το σύνολο των τελών των προηγούμενων ετών.


Πιο ακριβά τα τέλη από το αυτοκίνητο!

ΑΓΟΡΑΣΕ το αυτοκίνητό του το 1971. Ένα επιβατικό Citro n 2.000 κ.εκ. Μέχρι πέρυσι πλήρωνε 440 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Από φέτος όμως, με βάση το νέο σύστημα, θα κληθεί να καταβάλει το ποσό των 821 ευρώ. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 87%. «Τα τέλη που καλούμαι να πληρώσω είναι πιο ακριβά από την αξία του αυτοκινήτου μου», λέει ο κ. Γιάννης Ανουσάκης. «Αν θελήσω σήμερα να το πουλήσω δεν θα πιάσω πάνω από 400-600 ευρώ.

Και το αστείο είναι ότι εγώ δεν πολυχρησιμοποιώ το αυτοκίνητο. Το συντηρώ σε καλή κατάσταση αλλά μετακινούμαι στην πόλη κυρίως με μοτοσυκλέτα. Γι΄ αυτό και θα καταθέσω τις πινακίδες στην Εφορία. Το αυτοκίνητο ρυπαίνει όταν λειτουργεί, όχι όταν μένει ακίνητο. Κατά συνέπεια, τα τέλη κυκλοφορίας σε όλους και η αύξησή τους δεν έχουν στόχο τη μείωση της ρύπανσης, αλλά είναι φόρος».

Με την άποψή του συμφωνεί και ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Κλασικού Οχήματος, Στέφανος Σαμακάς. «Με τη ρύθμιση για τα τέλη επιβαρύνονται όσοι έχουν παλαιά αυτοκίνητα ανεκτίμητης αξίας, όπως τα παλαιά Φολκσβάγκεν (σκαραβαίοι), τα οποία μπαίνουν στην ίδια κατηγορία με τα καταλυτικά οχήματα πρώτης τεχνολογίας, όσα κυκλοφόρησαν μετά το 1993».

Δημοσίευση σχολίου

8Σχόλια
  1. Εγω γνωριζω αυτη την στιγμη 5 ατομα που γυρνανε τις πινακιδες απο το δευτερο τουλαχιστον οχημα που εχουν στην κατοχη τους γιατι υπαρχουν και πολλοι τετοιοι μην το λησμονουμε. Ομως τα μετρα ετεθησαν απο τον αημνηστο Σουφλια με υπογραφη του καταλληλοτερου και κρατηθησαν απο τουσ παροντες (ελαφρως βελτιωμενα) λογω του οτι τα ταμεια ειναι μειον αν και αδικο το μετρο αλλα με την υποσχεση οτι του χρονου θα καταργηθουν. Να λεμε και την αληθεια που και που. Οι Νεοδημοκρατες σκουζουν αλλα δεν μας λενε γιατι δεν φωναζαν τοτε που επρεπε οταν δηλαδη περνανε αυτα τα μετρα?? Το θεμα της αποσυρσης ειναι δικαιολογια γιατι αν αποσυρεις με σκοπο να παρεις καινουργιο τοτε εχεις και δεν κλαιγεσε. Αν εκανε αποσυρση για να παρει το χιλιαρικο μονο χωρις νεα αγορα γιατι δεν εχεις τοτε το ιδιο ειναι, δινεις τις πινακιδες και κερδιζεις τα τελη και την συντηρηση οποτε μια η αλλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Ελευθερος τυπος τωρα ανακαλυψε την οργη για τα τελη?? δεν το γνωριζε πριν τις εκλογες τι θα επακολουθουσε?? Μαλλον γνωριζαν το αποτελεσμα των εκλογων και σου λεει ασε θα ξεφωνισουμε τους αλλους. Κυριοι δεν πουλανε ετσι φυλλα αν δεν υπαρχει αντικειμενικοτητα και αποδοχη αυτων που γραφει ή λεει ο καθε ενας απο εμας ποσο μαλλον τα μεσα ενημερωσις.Αυτη ειναι η ταπεινη μου γνωμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ένα αυτοκίνητο με μηχανή 1600 και έτος κυκλοφορίας 1990 (δηλαδή εικοσαετίας) πληρώνει 352 €.
    Τωρα αν κάποιος ήθελε να πάρει αυτοκίνητο 2000 και 2500 κυβικά για να κάνει φιγούρα ας πληρώσει κάτι παραπάνω.
    Μην πάμε και βρίσκουμε καποιες ειδικές περιπτώσεις όπως:
    Αυτοκίνητο 30ετίας και 2000 cc και φτωχός ιδιοκτήτης
    για να πούμε τις μαλακίες μας.
    Ούτε χρειάζονται όλοι αυτοί και δεύτερο αυτοκίνητο.
    (Πολλές φορές και τρίτο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι περισσότερες Εφορίες απαιτούν αντίγραφο του Ε9, μαζί με υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη του Ι.Χ., που να αποδεικνύει ότι έχει στην κυριότητά του πάρκινγκ

    Πολύ κάνουν οι Εφορίες.
    Γιατί αν ο καθενας το παρατήσει όπου γουστάρει, πρόκειται για κατάληψη δημοσίου χώρου. Και δεν μας περισσεύει πολύς δημόσιος χώρος αφού ιδιωτικοποιήσαμε τα πάντα.
    Όσο γι αυτούς που δεν το κινούν αλλά είναι "ανεκτίμητης αξίας" μπορούν να τα δηλώσουν ως αντίκες, να πάρουν πινακίδες ΦΙΛΠΑ και να πληρώνουν ελάχιστα.
    Και να τελειώνουμε κάποτε με τα πολλά αυτκίνητα, με τα πολλά κουστούμια, με τα πολλά εξοχικά, με τα πολλά ταξίδια κλπ.
    Το επίπεδο που μας αξίζει είναι πολύ κατώτερο.
    Δεν παράγουμε τίποτε και θελουμε τα πάντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ολοι αυτοί που φωνάζουν έχουν παραπάνω από ένα αυτοκίνητο.Επειδή αγόρασαν πρόσφατα καινούριο αυτοκίνητο δεν πούλησαν το παλιό έπειδή είχε χαμηλή τιμή.Τώρα με τα αυξημένα τέλη πρέπει να το αποσύρουν για να ξεβρωμίσει ο τόπος απο τα σαράβαλα. Με το μέτρο της απόσυρσης θά παίρναν οι κουτοπόνηροι 1000-2000 ευρώ για το σαράβαλο, θα υποστήριζαν την οικονομία της Μερκελ και του Σαρκοζί και το κράτος θα έχανε ένα σωρό χρήματα,γιατι η απόσυρση γίνεται σε βάρος των κρατικών εσόδων και όχι στα κέρδη των έμπόρων.Εάν οι έμποροι θέλουν να πουλήσουν αυτοκίνητα ας μειώσουν την τιμή.Η προηγούμενη κυβέρνηση ευνόησε τους εμπόρους και συγκεκριμένα τον Λαινόπουλο σε βαρος των δημοσίων εσόδων και του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. επι πλεον στο σαραβαλακι 20ετιασ απο1990κ μονο οι φτωχοι τα εχουν ακομα 150 εθρ εκτατη εισφορα ΑΔΙΚΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εκτοσ τα πρασινα τελη στα παλ.ια 30ετιασ απο 1990 κκ επεβληθει και χαρατσι ο ονομαζομενοσ ειδικοσ φοροσ 150ευρ φισικα ειναι του κ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ -ΣΟΥΦΛΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΟΜΩΣ ΕΔΙΝΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΣΥΡΣΗ. ΑΥΤΟΙ ΜΑΣ ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚ [ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚ] ΧΩΡΙΣ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ!!!!ΑΣ ΤΟ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΠΑΛΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ,ΜΕ ΔΥΣΑΡΙΣΤΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.ΧΑΣΑΝΕ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΤΕΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ,ΑΚΙΝΙΣΙΑ ,ΚΑΥΣΙΜΑ ΦΟΡΟΥΣ Κ.Λ.Π.ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΛΗ ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ Κ Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ,ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ [ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΠΕΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΑ!!] ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Η ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΑΞΙΩΜ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ Κ ΕΠΙΒΟΛΗΣ Κ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ Χ Α Ρ Α Τ Σ Ι ΑΠΟ 150 ΕΥΡ ΜΕΧΡΙ 450!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου