Νέο σκάνδαλο στον ΟΣΕ

9
Από τον SKAI
Τριπλασιάστηκαν την τελευταία πενταετία οι δαπάνες καθαρισμού των συρμών, των λεωφορείων και των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ με την ανάθεση του έργου σχεδόν κατ΄ αποκλειστικότητα σε δύο εταιρίες.

Όπως αποκάλυψε ο ΣΚΑΪ, από το 2004 το έργο ανέλαβαν οι εταιρείες Οικολογική ΑΕ και Οικομέτ –γνωστή από την υπόθεση Κούνεβα- και το κόστος εκτοξεύτηκε απο τα 3,5 στα 7,5 εκατομμύρια ευρω.

Το ποσό το 2007 αυξήθηκε στα 11,7 εκατομμύρια, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 είχαν καταβληθεί στις 2 εταιρίες 7,3 εκατομμύρια ευρώ.

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, Δημήτρης Καραπάνος έκανε λόγο........ στο ΣΚΑΪ για τεράστιο πολιτικό σκάνδαλο, αφού όπως είπε – οι εταιρίες Οικομέτ και Οικολογική ΑΕ ανέλαβαν τον καθαρισμό στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, καθώς άλλαξε το καθεστώς ανάθεσης του έργου που έως τ 2003 ελέγχονταν από τους κατά τόπους προϊσταμένους.

Πρόσθεσε ότι το επίπεδο καθαριότητας όχι μόνο δεν βελτιώθηκε αλλά επιδεινώθηκε.

Η αύξηση του κόστους οφείλεται στην αναβάθμιση και διεύρυνση του έργου ανέφερε στο ΣΚΑΪ ο διευθυντής υποδομών του ΟΣΕ έως το 2008, Βασίλης Μακαντάσης.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Νίκος Κιουτσούκης, δήλωσε στο σταθμό μας, ότι σε τόσο μεγάλες εργολαβίες δεν είανι δυαντός ο έλεγχος ποιότητας.

Οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα εργάζονται για ψίχουλα και ανασφάλιστοι, καταστρατηγείται η εργατική νομοθεσία, τόνισε η πρόεδρος της Παναττικής Ένωσης Καθαριστριών, Βλασία Δημητρακοπούλου.

Τέλος ο πρόεδρος της Ένωσης Μηχανολόγων Μηχανικών του Οργανισμού, Χρήστος Ρετσινιάς, εξέφρασε την άποψη ότι οι δυο εταιρίες λειτουργούν ως καρτέλ.

Δημοσίευση σχολίου

9Σχόλια
  1. ΣΚΑΝΔΑΛΟ


    Διεύθυνση Πολεοδομίας
    Διευθυντής: Παρέσογλου Χαράλαμπος.

    Σκάνδαλα Εκβιασμοί Συγκαλύψεις Παρανομιών μαζί με τα τσιράκια του.


    Ταχ. Δ/νση: Σωκράτους 57, 104 31 Αθήνα.
    Τηλέφωνο: 210 5205004 . Φαξ: 210 5205038.

    Μεγάλο σκάνδαλο στην Πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων.
    Οι μίζες πέφτουν βροχή!! Εκβιάζουν όλους τους πολίτες!!
    Πώς απέκτησαν τις περιουσίες τους όσοι εργάζονται εκεί?
    Να γίνει έλεγχος περιουσιακών στοιχείων όλων των υπαλλήλων έως και τετάρτου βαθμού συγγένειας.
    Εκβιάζουν πολίτες να τους δίνουν μίζα. Απειλούν όποιον συναντήσουν ακόμα και για προσωπικά τους θέματα λόγω συνήθειας.
    Οι μισοί υπάλληλοι κάθε μέρα λείπουν χωρίς έγγραφη έδεια γιατί "βγαίνουν στην γύρα" για μίζες εκβιασμούς απειλές και άλλα ποινικά αδικήματα.
    Η μαφία της πολεοδομίας είναι ισχυρότερη από την αλβανική και ρωσική μαφία.

    Δημοκρατικοί Πολίτες Αθηνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

    δημοσιεύτηκε April 26 από anonymous
    τροποποιήθηκε September 9

    Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!


    Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

    Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.

    Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.

    Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

    Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «...χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.

    Ο αδελφός Φώλιας

    Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.

    Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».

    Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.

    «Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 16.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 8.100 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι' άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ' αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ


    ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Ημ. Δημοσίευσης : 02/09/2009 16:07
    2/9/2009
    ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ , Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, Βουλευτής, Βουλή, Ερώτηση, Μεταφορές

    Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο.



    ΕΡΩΤΗΣΗ

    ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

    Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκη


    Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

    Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουρια γραφεία του Σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο. Και τις σχετικές διαδικασίες ανέλαβε η ΓΑΙΟΣΕ, δηλαδή η θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ που ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του.

    Έτσι λοιπόν, η ΓΑΙΟΣΕ, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που θα κατασκεύαζε. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου συνολικού εμβαδού 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (στις 11/9/2006 και στις 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι. Στη συνέχεια έγιναν απευθείας διαπραγματεύσεις με τέσσερις ενδιαφερομένους, οι οποίοι εμφανίστηκαν μετά την κήρυξη των διαγωνισμών ως άγονων, ώσπου υπογράφηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ- Εκμετάλλευση Ακινήτων», η οποία εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

    Το μισθωτήριο συμφωνητικό πληροφορούμαστε ότι αναφέρει ξεκάθαρα πως «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή ακόμη και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ. Συνέπεια των μεθοδεύσεων αυτών και των συμφωνηθέντων με την μίσθωση όρων ήταν η κατεδάφιση του κτιρίου.

    Κατόπιν των ανωτέρω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατόπιν των ανωτέρω

    Α. Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός

    1. Παραδόθηκε, ναι ή όχι, τον Νοέμβριο του 2005 το κτίριο που κατασκευάσθηκε στον χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης με τον ρητό σκοπό της εγκατάστασης σε αυτό των υπηρεσιών του ΟΣΕ;

    2. Αν ναι, γιατί δεν εγκαταστάθηκαν σε αυτό οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, όπως είχε προγραμματισθεί εξ αρχής;

    3. Ποιο ήταν το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ολοκλήρωσης και παράδοσης του εν λόγω κτιρίου και της μίσθωσής του;

    4. Ποιο είναι το χρηματικό ποσό που απώλεσε ο ΟΣΕ κατά το ως άνω διάστημα από την μη χρήση ή εκμετάλλευση του κτιρίου, ιδίως υπό την μορφή ενοικίων για την στέγαση των υπηρεσιών του ή υπό την μορφή διαφυγόντων κερδών;

    5. Σε ποιο ύψος ανέρχεται η ετήσια δαπάνη του ΟΣΕ για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του στην Θεσσαλονίκη;

    6. Με ποιο σκεπτικό αποφασίσθηκε η μίσθωση του κτιρίου σε ιδιώτες;

    7. Για ποιους λόγους κηρύχθηκαν άγονοι οι διαγωνισμοί, που προκηρύχθηκαν για τον σκοπό αυτό;

    8. Ποιες εταιρίες ή φυσικά πρόσωπα μετείχαν τόσο στους διαγωνισμούς όσο και στις απ' ευθείας διαπραγματεύσεις; Ειδικότερα πότε συνεστήθησαν και πότε πραγματοποίησαν έναρξη της οικονομικής τους δραστηριότητας τα μετασχόντα στις διαδικασίες νομικά πρόσωπα;

    9. Με ποια κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη μισθώτρια εταιρία ανάμεσα στους τέσσερις ενδιαφερομένους, που μετείχαν στην διαδικασία των απ' ευθείας διαπραγματεύσεων;

    10. Με ποιο σκεπτικό μία σύμβαση μίσθωσης μπορεί να επιτρέπει στον μισθωτή την κατά την κρίση του κατεδάφιση του μισθίου;

    11. Με ποιες διαδικασίες και για ποιους λόγους αποφασίσθηκε η κατεδάφιση του συγκεκριμένου κτιρίου;

    Β. Καλείται ο αρμόδιος κ. Υπουργός να καταθέσει κάθε έγγραφο που να τεκμηριώνει τις απαντήσεις του στα ανωτέρω ερωτήματα και ιδίως

    1. Έγγραφα στοιχεία που να τεκμηριώνουν το ύψος των δαπανών που πραγματοποιεί ο ΟΣΕ ετησίως από το 2005 έως σήμερα για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του.

    2. Έγγραφα στοιχεία σχετικά με το κόστος κατασκευής του εν λόγω κτιρίου και τυχόν αποδεικτικά παράδοσής του στον ΟΣΕ.

    3. Αντίγραφο της σύμβασης μίσθωσης του εν λόγω κτιρίου.



    ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ



    ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ



    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ



    ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ



    ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απίθανα πράγματα, όπως καταγγέλλεται, συνέβησαν επί ΝΔ στον σιδηροδρομικό σταθμό στης Θεσσαλονίκης, όπου ανεγέρθηκε κτίριο συνολικής δαπάνης 1 εκ. , προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του οργανισμού διάσπαρτες στην πόλη που πλήρωναν ενοίκια σε ιδιώτες και μόλις το νεόδμητο κτίριο παραδόθηκε, κατεδαφίστηκε (!) για να δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο, το οποίο εκμεταλλεύονται ιδιώτες. Μάλιστα με τα σημερινά ενοίκια που εισπράττονται, για να καλυφτεί το κόστος του κτιρίου το οποίο κατεδαφίστηκε, θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 χρόνια, ενώ ο ΟΣΕ συνεχίζει να πληρώνει υψηλά ενοίκια.

    Το 2003 αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών διοίκησής του. Μόλις παραδόθηκε το κτίριο, κατεδαφίστηκε, αφού τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο μετατροπής του σε εμπορικό κέντρο με ευθύνη της ΓΑΙΟΣΕ.

    Η τελευταία νοίκιασε τον χώρο προς 17.200 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε υπό σύσταση ιδιωτική εταιρεία ΕΠΕ με το δικαίωμα της υπενοικίασης. Παράλληλα έγιναν επιπλέον πολλές πολεοδομικές παραβάσεις με τη συνενοχή, όπως προκύπτει, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο αρχικός χώρος των 1.170 τ.μ. αυξήθηκε σε 1300 έως 1800 τ.μ. Επίσης το μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως για τα δύο πρώτα χρόνια μειώθηκε από φέτος σε 8.100 ευρώ μηνιαίως.

    ΠΡΕΖΑ TV
    26-11-2009

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απίθανα πράγματα, όπως καταγγέλλεται, συνέβησαν επί ΝΔ στον σιδηροδρομικό σταθμό στης Θεσσαλονίκης, όπου ανεγέρθηκε κτίριο συνολικής δαπάνης 1 εκ. , προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του οργανισμού διάσπαρτες στην πόλη που πλήρωναν ενοίκια σε ιδιώτες και μόλις το νεόδμητο κτίριο παραδόθηκε, κατεδαφίστηκε (!) για να δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο, το οποίο εκμεταλλεύονται ιδιώτες. Μάλιστα με τα σημερινά ενοίκια που εισπράττονται, για να καλυφτεί το κόστος του κτιρίου το οποίο κατεδαφίστηκε, θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 χρόνια, ενώ ο ΟΣΕ συνεχίζει να πληρώνει υψηλά ενοίκια. Το 2003 αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών διοίκησής του. Μόλις παραδόθηκε το κτίριο, κατεδαφίστηκε, αφού τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο μετατροπής του σε εμπορικό κέντρο με ευθύνη της ΓΑΙΟΣΕ.Η τελευταία νοίκιασε τον χώρο προς 17.200 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε υπό σύσταση ιδιωτική εταιρεία ΕΠΕ με το δικαίωμα της υπενοικίασης. Παράλληλα έγιναν επιπλέον πολλές πολεοδομικές παραβάσεις με τη συνενοχή, όπως προκύπτει, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο αρχικός χώρος των 1.170 τ.μ. αυξήθηκε σε 1300 έως 1800 τ.μ. Επίσης το μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως για τα δύο πρώτα χρόνια μειώθηκε από φέτος σε 8.100 ευρώ μηνιαίως.ΠΡΕΖΑ TV26-11-2009

    ...Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο >>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΟΣΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ



    Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!


    Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

    Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.

    Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.

    Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

    Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «...χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.

    Ο αδελφός Φώλιας

    Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.

    Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».

    Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.

    «Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 16.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 8.100 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι' άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ' αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το 2003 το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισαν για το περιορισμό των δαπανών του ΟΣΕ να μεταστεγασθούν όλες οι υπηρεσίες τους στη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένου και των θυγατρικών τους εταιριών στον ΕΣΣΘ(Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης).

    Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε μελέτη για τη διασκευή, ανακαίνιση και διαμόρφωση των χώρων του Σταθμού και κυρίως της Δυτικής πτέρυγας αυτών. Το όλο έργο που κόστισε πλέον του 1.000.000 €
    Πριν όμως γίνει η οριστική παραλαβή του έργου η Διοίκηση τις ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) με την συγκατάθεση του ΟΣΕ προκήρυξε διαγωνισμό μίσθωσης του ίδιου χώρου που διαμορφώθηκε για την μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και ενώ είχε μεταφερθεί προσωπικό στα καινούργια γραφεία.

    Ακολούθησαν δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι γιατί οι όροι τους ήταν εξωπραγματικοί και εντελώς ασαφές και έτσι κανένας επιχειρηματίας δεν πήρε μέρος.

    Τελικά ο χώρος (1250 τ.μ.) μισθώθηκε το Σεπτέμβριο του 2007 σε μία νεοσύστατη ΕΠΕ με απευθείας διαπραγμάτευση και με όρους που δεν είχαν καμία σχέση με τους όρους των διαγωνισμών και μηνιαίο μίσθωμα για τα πρώτα δύο χρόνια 8.100€. Ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές εταιρίες στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα και πληρώνουν υπέρογκα μισθώματα. Το Σεπτέμβριο του 2008, ο ΟΣΕ έκανε ΄΄έξωση΄΄ του προσωπικού του, τα γραφεία του κατεδαφίσθηκαν και το 1.000.000 € μετατράπηκε σε μπάζα.

    Στο ισόγειο και μέσα στο Σταθμό (ανατολική πλευρά) εκτός από το παραδοσιακό καφεστιατόριο και το ζαχαροπλαστείο, λειτουργούσε και το περίπτερο εμβαδού 30 τ.μ. περίπου σε μηνιαίο μίσθωμα 7.000 € περίπου, το οποίο το Δεκέμβριο του 2009 έκλεισε λόγω του σκληρού ανταγωνισμού ομοειδών καταστημάτων που άνοιξαν στην Δυτική πλευρά η οποία κυριολεκτικά μετατράπηκε σε φαγάδικα τύπου ΄΄Λαδάδικα΄΄.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το 2003 το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το την τότε Διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισαν για το περιορισμό των δαπανών του ΟΣΕ να μεταστεγασθούν όλες οι υπηρεσίες τους στη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένου και των θυγατρικών τους εταιριών στον ΕΣΣΘ(Επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης).

    Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε μελέτη για τη διασκευή, ανακαίνιση και διαμόρφωση των χώρων του Σταθμού και κυρίως της Δυτικής πτέρυγας αυτών. Το όλο έργο που κόστισε πλέον του 1.000.000 €
    Πριν όμως γίνει η οριστική παραλαβή του έργου η Διοίκηση τις ΓΑΙΑΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) με την συγκατάθεση του ΟΣΕ προκήρυξε διαγωνισμό μίσθωσης του ίδιου χώρου που διαμορφώθηκε για την μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και ενώ είχε μεταφερθεί προσωπικό στα καινούργια γραφεία.

    Ακολούθησαν δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι γιατί οι όροι τους ήταν εξωπραγματικοί και εντελώς ασαφές και έτσι κανένας επιχειρηματίας δεν πήρε μέρος.

    Τελικά ο χώρος (1250 τ.μ.) μισθώθηκε το Σεπτέμβριο του 2007 σε μία νεοσύστατη ΕΠΕ με απευθείας διαπραγμάτευση και με όρους που δεν είχαν καμία σχέση με τους όρους των διαγωνισμών και μηνιαίο μίσθωμα για τα πρώτα δύο χρόνια 8.100€. Ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές εταιρίες στεγάζονται σε μισθωμένα ακίνητα και πληρώνουν υπέρογκα μισθώματα. Το Σεπτέμβριο του 2008, ο ΟΣΕ έκανε ΄΄έξωση΄΄ του προσωπικού του, τα γραφεία του κατεδαφίσθηκαν και το 1.000.000 € μετατράπηκε σε μπάζα.

    Στο ισόγειο και μέσα στο Σταθμό (ανατολική πλευρά) εκτός από το παραδοσιακό καφεστιατόριο και το ζαχαροπλαστείο, λειτουργούσε και το περίπτερο εμβαδού 30 τ.μ. περίπου σε μηνιαίο μίσθωμα 7.000 € περίπου, το οποίο το Δεκέμβριο του 2009 έκλεισε λόγω του σκληρού ανταγωνισμού ομοειδών καταστημάτων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου