Η ΠΔΣ με το βλέμμα ενός εκπαιδευτικού!

23
Γράφει η Ελένη Παπαδοπούλου

Από χτες γίνεται μεγάλο θέμα σε blog και εκπαιδευτικές ιστοσελίδες σχετικά με την αναστολή (και όχι κατάργηση της ΠΔΣ). Συμμετείχα σε διάφορες συζητήσεις υπερασπιζόμενη τη συγκεκριμένη απόφαση σε σημείο που αν ήμουν αναγνώστης θα νόμιζα πως απαντάει η ίδια η Διαμαντοπούλου, την οποία τονίζω πως δεν γνωρίζω.
Όσοι είναι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πολύ καλά τί γινότανε στην ΠΔΣ. Προσωπικά πιστεύω πως καλώς ανεστάλη προσωρινά η λειτουργία της, αν και είναι δύσκολο να βελτιωθεί τόσο γρήγορα η κατάσταση. Δεν ξέρω πώς θα ελέγξουν όλα αυτά τα τμήματα που δήθεν λειτουργούν με ανύπαρκτους μαθητές επιβαρύνοντας το Ελληνικό Δημόσιο με μισθούς εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν εργάζονταν. Να μην αναφερθώ στους διορισμούς στην ΠΔΣ από το παράθυρο. Ήταν αυτός θεσμός για να μείνει ως έχει; Ή μέσα σε 24 ώρες έπρεπε η υπουργός να το έχει αναστείλει, ξανασχεδιάσει, οργανώσει και διορίσει αυτούς που πρέπει, για να μη μιλάει κανείς; Που και πάλι κάτι θα βρίσκανε να πούνε.
Όσο για τους συνδικαλιστές καλό θα ήταν να επεδείκνυαν τόσο γρήγορα αντανακλαστικά για θέματα πολύ πιο σοβαρά, όπου πραγματικά υπήρξαν έκτροπα, αλλά σιώπησαν. Γιατί τόσο καιρό που γνώριζαν τί γίνεται στην ΠΔΣ δεν έκαναν καμία καταγγελία; Γιατί δεν κατήγγειλαν την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος για στήριξη ανύπαρκτων τμημάτων και τις πληρωμές συναδέλφων, που δεν εμφανίζονταν ποτέ; Γιατί δεν καταγγέλουν τα όσα γίνονται στην επιμόρφωση, για τα οποία έχουν στοιχεία, αλλά και πάλι σιωπούν;
Όσο για το επιχείρημα που διάβασα πως θα μπορούσε να η ΠΔΣ να ξεκινήσει κανονικά και να γίνουν οι βελτιώσεις στην πορεία, τί να πω; Η προχειρότητα μάς έχει φάει σε αυτήν τη χώρα. Προφανώς προτείνουν να γίνουν οι αναξιοκρατικές προσλήψεις, να πληρώνει το Κράτος 10 τμήματα, αντί για 1 και βλέπουμε. Είμαστε σοβαροί; Και όπως είπα και κάπου. Μπαίνει κανείς στο χαλασμένο αυτοκίνητο του να πάει κάπου με την ελπίδα πως μπορεί να το φτιάξει στο δρόμο;
Όλοι οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουμε την ΠΔΣ και κανείς δεν θέλει να καταργηθεί. Άλλο αναστολή και άλλο κατάργηση. Δεν νομίζω ωστόσο ότι κανείς από εμάς δέχεται τις λαμογιές που γινόντουσαν δήθεν για το καλό των παιδιών. Στην Παιδεία έγινε τεράστια σπατάλη χρημάτων και κανείς δεν μίλησε, γιατί βλέπεις ήταν θέμα Παιδείας. Τα κακώς κείμενα πρέπει να αλλάξουν κι ας υπάρξει ξεβόλεμα.

Δημοσίευση σχολίου

23Σχόλια
  1. Θα συμφωνήσω με την κ. Παπαδοπούλου. Σαν πολύ γρήγορα έπιασε κάποιους ο πόνος για το ρεζιλίκι της ΠΔΣ. Όλοι αυτή η εκσυγχρονιστική μιζέρια κόντρα στη Διαμαντοπούλου επειδή δεν κοτάνε να κουνηθούνε αλλού γιατί θα τους κόψει το κεφάλι ο Παπανδρέου. Να αφήσουμε ανεξέλεγκτα τα λαμόγια που ενδιαφέρονται δήθεν για τους φουκαράδες τους μαθητές. ΕΛΕΟΣ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φανταστείτε να είχε σταματήσει αυτό το πρόγραμμα η επάρατη δεξιά. Να σας έβλεπα τότε κ Παπαδοπούλου τι δάκρυα θα είχατε χύσει και τι κραυγές θα είχατε βγάλει!!!!


    Βγάλτε τα κομματικά γυαλιά όλοι και κοιτάτε το συμφέρον των παιδιών μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλό είναι να υπάρξει αντίλογος με επιχειρήματα στην κατεύθυνση αναβάθμισης της παιδείας.....

    ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ … και όχι μόνο [Α ΜΕΡΟΣ][γπμ]
    Σχετικά με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη μερικές αλήθειες για αυτούς που όψιμα βρήκαν την ευκαιρία «για κριτική για την κριτική» μη ενδιαφερόμενοι για συμβολή στην προσπάθεια για αναβάθμιση των υπηρεσιών παιδείας που μόνο με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο μπορεί να προσφέρει το δημόσιο σχολείο
     Μήπως η αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΠΘ [τα αρχικά σύμφωνα με τη μέχρι την 4η Οκτωβρίου ονομασία του υπουργείου] θα πρέπει να εξηγήσει γιατί δεν είχε κινήσει τις διαδικασίες υλοποίησης του θεσμού και το θυμήθηκε λίγες μέρες πριν τις εκλογές;
    [και μην μου πείτε ότι ξαφνικά [προεκλογικά] ένοιωσαν την ευαισθησία για το θεσμό, ενώ τον είχαν αγνοήσει ένα ολόκληρο καλοκαίρι και το μόνο που έκαναν είναι ότι έβγαζαν ανακοινώσεις άνευ ουσίας για άλλα θέματα αρμοδιότητάς τους , τα οποία δεν κόστιζαν τίποτε [ούτε αξιοποίησαν τα στοιχεία ζήτησαν και τις προτάσεις που τους έγιναν]. Και για να είμαστε δίκαιοι έκαναν και άλλες προκηρύξεις, παρανόμως, προεκλογικού χαρακτήρα και τις πήραν πίσω [προκήρυξη θέσεων υπευθύνων βιβλιοθηκών με καθορισμό ημερομηνιών υλοποίησης που προκαλούσαν].Για να μην αναφέρουμε την εν εξελίξει προσπάθεια «υλοποίησης» της απόφασης επαναδιορισμού των καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αθήνας από το υπηρεσιακό συμβούλιο [μετά την ακυρωτική δικαστική απόφαση] όπου οι κριτές διόρισαν τους εαυτούς ως «κρινόμενους» ταυτόχρονα!!
    Πριν εισηγηθεί [η αρμόδια διεύθυνση] το θέμα της ΠΔΣ στην απερχόμενη πολιτική ηγεσία διερευνήθηκε αν είχαν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πιστώσεις για την ομαλή λειτουργία του θεσμού;
    Γιατί άλλαξε το σύστημα επιλογής των καθηγητών /τριών που θα επιλέγονταν για να διδάξουν;
    Γιατί δεν έλαβαν υπόψη τους [προφανώς δεν τους ενδιέφερε] ότι ακόμα έχουν να πληρωθούν όσοι κλήθηκαν να υλοποιήσουν το θεσμό την προηγούμενη χρονιά;
    Και σε όλα αυτά καμιά ουσιαστική αντίδραση…. Από κανένα….
    Ισχύει ναι ή όχι [ενδεικτικά];
     Ότι η ΠΔΣ σε μεγάλο βαθμό γινόταν για να γίνεται και να πληρώνονται κάποιοι και αν ακόμα δεν γινόντουσαν οι ώρες;
     Ότι φτιάχνονταν τμήματα εικονικά και οι καθηγητές επιλέγονταν με μη αξιοκρατικά κριτήρια και χωρίς τα όσα στα λόγια ο κλάδος υποστήριζε;
     Ότι κανείς δεν δεχόταν να συζητήσει το πολύ σημαντικό θέμα ότι δεν είχε νόημα [από παιδαγωγικής άποψης και από την άποψη της ουσίας αναφορικά με διάσταση της διδακτικής παρέμβασης και της προσέγγισης του διδασκόμενου αντικειμένου]ο διδάσκων καθηγητής να εφαρμόζει/ υλοποιεί και τη διδακτική στήριξη
     Ότι θα πρέπει επιτέλους να συζητηθεί ότι ο θεσμός της ΠΔΣ δεν γίνεται μόνο για να μειωθεί η ανεργία των καθηγητών ως «επαγγελματιών»[κατά Ch. Day] αλλά για να βοηθηθούν οι μαθητές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους ρυθμούς διδασκαλίας και για να παταχθεί στην πράξη η παραπαιδεία. Επομένως απαιτούνται να προσδιορισθούν άλλες διαδικασίες και κριτήρια επιλογής που θα συμβάλλουν στην αποκατάσταση και την αξιοπιστία του κύρους των υπηρεσιών παιδείας που το δημόσιο σχολείο μπορεί και πρέπει να προσφέρει
    ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΜΕ ΟΣΟ ΕΜΦΑΣΗ ΜΠΟΡΩ για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτείται να θεσπιστούν κανόνες που υπακούουν στις αρχές της ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ , της ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ και να υπόκεινται διαρκώς σε αξιολογήσεις προκειμένου να μπορέσουμε να δρομολογηθούν αλλαγές στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου στο διοικητικό, εκπαιδευτικό, ερευνητικό και παιδαγωγικό επίπεδο.
    Και αυτό το μπορούμε!!!
    Κραυγές «κριτικής» που γίνονται για να γίνονται και στην ουσία συμβάλλουν στη διαιώνιση του υφιστάμενου τέλματος δεν αποτελούν «αριστερή παρέμβαση», είναι στήριξη της πολιτικής του βολέματος και απαξίας της δημόσιας εκπαίδευσης υπέρ της ιδιωτικής [των 35 και μαθητών ανά τάξη, των κολεγίων «μαϊμού» που ονομάζονται ιδιωτικά πανεπιστήμια και…. Και….] και σε αυτή την κατεύθυνση αυτοί που την επιχειρούν αν μη τι άλλο εκθέτουν τους εαυτούς τους…..[γπμ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ … και όχι μόνο [Β ΜΕΡΟΣ][γπμ]

    …..ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ όσοι πραγματικά αγωνιούν για την αναβάθμιση της παιδείας σε αυτό τον τόπο ας το τολμήσουν με προτάσεις και ανάληψη ευθυνών. Η σιωπή, η εκ του ασφαλούς κριτική δεν είναι πάντα χρυσός ούτε αποτελεί το άλλοθι για να γίνουν αντιληπτές οι πολιτικές «των αυτονόητων λύσεων» που πρέπει να ακολουθηθούν για να αλλάξουν κάποια πράγματα σε αυτό τον τόπο
    Και πρέπει να το πούμε ότι μια βδομάδα μετά το εκλογικό αποτέλεσμα: οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τη θέληση της πολιτικής ηγεσίας που προέκυψε να βάλλει μια τάξη , με όραμα και με αρχές και ότι η όποια κριτική δεν μπορεί να γίνεται πριν αρχίσουν να υλοποιούνται πολιτικές, αλλά επί υποτιθέμενων προθέσεων που αν διαψευσθούν θα εκθέσουν κάποιους ανεπανόρθωτα.
    ΓΙΑΤΙ πρέπει «Νάμαστε ρεαλιστές να ζητάμε το αδύνατο»[γπμ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν είναι να σπαταληθούν χρήματα και να μαθουν γράμματα αν ή δυο παιδάκια παραπάνω δεν πειραζει . Καλύτερα στην παιδεία παρά στη τσεπη του Ρουσόπουλου και του Βουλγαράκη για βίλλες και κοτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα περιγράφει η κ. Παπαδοπούλου.
    Η Π.Δ.Σ γινόταν ωσ επι το πλείστον για να μαζεύουν μόρια προς διορισμό οι ημέτεροι και λίγα χρήματα οι αποκαλούμενοι 'αξιολογητές', μόνιμοι εκπαιδευτικοί που ήταν υπεύθυνοι του προγράμματος σε κάθε σχολείο.
    Η ευνοιοκρατία στις προσλήψεις ήταν μόνιμη πρακτική.
    Με τις προσλήψεις στη Σιβιτανίδειο, σε Εκκλησιαστικά Λύκεια, σε Σ.Δ.Ε., σε σχολεία Φυλακών, στα Τ.Α.Δ, ..., θα ασχοληθεί άραγε η κ. υπουργός;
    Εκεί, τα προς διορισμό μόρια είναι πολλά περισσότερα της Π.Δ.Σ.
    Με τον ευνουχισμό των επιτυχόντων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ θα ασχοληθεί άραγε η κ. υπουργός;
    Θα συνεχίσει να θεωρείται κριτήριο για διορισμό η παροχή μορίων (πάρα πολλές φορές ευνοικρατική)προϋπηρεσίας, ανεξαρτήτου της συμμετοχής και επιτυχίας στο διαγωνισμό;
    Θα συνεχίσει να θεωρείται κριτήριο για διορισμό ο αριθμός, και μόνον αυτός, των τέκνων;
    Θα συνεχίσουν να προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα οι έχοντες προϋπηρεσία σε ιδιωτικά σχολεία, ανεξαρτήτου της συμμετοχής και επιτυχίας τους στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ;
    Νισάφι πια με την ευνοιοκρατία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κυρίες Παπαδοπούλου και Νυαίζη δεν πά' να κατεβάσετε και τον Θεό τον ίδιο να σας υποστηρίξει τα κομματόσκυλα της ρεζίλλης, που δεν κοιτάζουν να βρουν κόμμα ν' ακουμπίσουν τώρα που σιαλύονται, δεν πρόκειται να τα πείσετε. Ούτε οι μουλάδες με τον τζιχάντ τους δεν έχουν τέτοιες παρωπίδες. Σωστά τα λέτε. Κανείς δεν καταλαβαίνει τη ρεμούλα της ΠΔΣ και πόσα πληρώνουνε ακόμα και αυτά τα ανόητα κομματόσκυλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ka. Papadopoulou den thn xereis th Diamantopoulou alla tha ihteles na thn matheis e? Tha mas peis possa xronia adeies kai apospaseis exeis? H na ta po ego? Ase na milhsei kai kanenas pou kanei mathima...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Mη στενοχωριέσαι.
    Ο Ευθυμίου πρωτοξεκίνησε στο άνοιγμα των παραθύρων.
    Οι επόμενοι τα ξεχείλωσαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μερικές αλήθειες που πρέπει να ειπωθούν με αφορμή το θέμα της ΠΔΣ
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΡΩΤΗ: Το σχολείο δεν υπάρχει για να καλύψει την ανεργία των εκπαιδευτικών. Το σχολείο υπάρχει για να εξυπηρετεί ΜΟΝΟ τις εκπαιδευτικές και παιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Με βάση τη διαπίστωση αυτή θα πρέπει η επιλογή των εκπαιδευτικών να γίνεται με κριτήρια που θα κάνουν την ΠΔΣ ανταγωνιστική της παραπαιδείας
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: Στα όσα συμβαίνουν στο επίπεδο της σχολικής μονάδας αναφορικά με την ΠΔΣ την ευθύνη φέρουν τα στελέχη της εκπαίδευσης που στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν επιλεγεί με αξιοκρατικά κριτήρια και έχουν μια «παλαιομοδίτικη» νοοτροπία αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίον διοικούν το σχολείο, η οποία δεν μπορεί να έχει την οποία σχέση με τις σύγχρονες απαιτήσεις της διοίκησης μιας εκπαιδευτικής μονάδας.
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΡΙΤΗ: Δεν μπορεί να ευνουχίζεται ένας θεσμός για να μαζέψουν μόρια κάποιοι ημέτεροι, κάποια χρήματα οι ανευθυνουπεύθυνοι του θεσμού, να δημιουργούνται τμήματα μαϊμού και να πληρώνονται ώρες που ποτέ δεν γίνονται.
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ: Αν πραγματικά θέλουμε να χτυπηθεί η παραπαιδεία ας τολμήσει το κράτος να εφαρμόσει την πολιτική των πρώτων χρόνων εφαρμογής του θεσμού και στο άμεσο μέλλον ας καθορίσει τριπλάσια αμοιβή των καθηγητών [με αυξημένα προσόντα και διδακτική πείρα] που θα υπηρετήσουν το θεσμό σε σχέση με τις αμοιβές που προσφέρουν τα φροντιστήρια και τότε θα «γελάσει κάθε πικραμένος» με την αυτονόητη διάλυση των φροντιστηρίων.
    Γιατί φίλοι μου η παραπαιδεία μόνο με την παροχή ποιοτικής παιδείας που σημαίνει ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ , ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, φαντασία στο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ επίπεδο και ηγετικές φυσιογνωμίες με ιδιαίτερες σπουδές και πείρα στο επίπεδο της διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων. Και βέβαια συνεχής ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, σε πρώτη φάση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και παροχή κινήτρων σε αυτούς που πραγματικά προσφέρουν.
    ΚΑΙ κάτι ακόμα: δεν μπορεί να παρεμποδίζεται η επιθυμία της προσφοράς έργου στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, και να επιβραβεύεται η μετριότητα και η απραξία που επιβάλλεται συνήθως από τους «μη δυνάμενους», «μέτριους» και τους «θεσιθήρες» που επιθυμούν την εκπλήρωση των προσωπικών και άνευ ουσίας επιδιώξεων που έχουν δημιουργήσει αδιέξοδες καταστάσεις το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
    Το στοίχημα μετά την εντολή της 4ης Οκτωβρίου 2009 για μια παιδεία ποιοτική που μόνο το δημόσιο σχολείο μπορεί με εγκυρότητα και αξιοπιστία να προσφέρει δεν πρέπει να χαθεί.[γ..]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμε με τα greeklish για πες μου πόσα χρόνια άδειες και αποσπάσεις έχω να μάθω κι εγώ. Και αν είναι να κάνεις μάθημα όπως γράφεις και μιλάς άστο καλύτερα.
    Ανώνυμε 2 εάν αυτό το πρόγραμμα το είχε σταματήσει η δεξιά ή η αριστερά ή δεν ξέρω ποιός άλλος θα είχα σαφώς αντιδράσει. Το θέμα είναι πως αυτή τη στιγμή δεν σταμάτησε, αλλά ανεστάλλη και ελληνικά φαντάζομαι γνωρίζουμε.
    Τα κομματικά γυαλιά τα φοράτε εσείς που θεωρείτε πως το συμφέρον το παιδιών σας είναι να συνεχίζει το Κράτος να λειτουργεί αναξιοκρατικά και σπάταλα. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμε των 12.22 έχεις απόλυτο δίκιο. Οι προτάσεις σου είναι πολύ σωστές.
    7 ευρώ την ώρα κατέληξαν να πληρώνουν τους καθηγητές της ΠΔΣ από 15 που ήταν αρχικά.Ούτε οι εργάτες δεν παίρνουν τόσα. Σκέτη κοροϊδία. Κάπου άκουσα το παρακάτω και πιστεύω κολλάει με την υπόθεση. "Αυτοί κάνουν πως πληρώνουν κι εμείς πως δουλεύουμε". Δυστυχώς ο θεσμός είχε σαπίσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν χρειάζεται να μαλώνετε.
    Ούτε η Πολιτεία ενδιαφέρεται για την Παιδεία ούτε οι πολίτες.
    Η Πολιτεία δεν ενδιαφέρεται γιατί αν μάθουν γράμματα τα Ελληνόπουλα, δεν θα κυριαρχούν τα παιδιά των εκάστοτε "αρμοδίων", που κατά κανόνα σπουδάζουν εκτός Ελλάδος και επιστρέφουν εδώ μόνο και μόνο για να καταλάβουν υψηλοαμειβόμενες θέσεις.
    Και προφανώς με το "λούστρο" και την αίγλη που προσφέρει ένα πανάκριβα αγορασμένο μεταπτυχιακό από κάποιο Πανεπιστήμιο - Εμπορικό Οίκο του εξωτερικού, ποιος φουκαράς ιθαγενής να διαμαρτυρηθεί για αναξιοκρατία!!!
    Άλλωστε αυτός είναι ένας από τους λόγους που τα δικά μας πανεπιστημιακά καθήκια κρατάνε τα Ελληνικά Πανεπιστήμια σ' αυτό το χάλι.
    Για να είμαστε και κυρίως να ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ κατώτεροι. Ώστε αυτοί που έχουν επαφές με την "αλλοδαπήν" να καταλαμβάνουν τις θέσεις και οι υπόλοιποι να σκάβουν.
    Οι πολίτες αδιαφορούν για την Παιδεία γιατί η Παιδεία απαιτεί δαπάνη χρόνου και προσπάθειας που δεν συνάδει με την οκνηρή φύση του Έλληνα.
    Άλλωστε το μόνο κίνητρο μέσω του οποίου προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στους νέους κάποιο ενδιαφέρον για την Παιδεία, είναι ότι μέσω αυτής θα βελτιώσουν την οικονομική και κοινωνική τους θέση. (Καθαρά χρησιμοθηρικός στόχος).
    Ποτέ ο Νεοέλληνας δεν είδε την Παιδεία σαν αυτοτελή Αξία.
    Θέλει να μάθει γράμματα απλά και μόνον για να αποφύγει κάποιες δουλειές, εν γνώσει του ότι πρέπει να γίνουν αλλά να μην τις κάνει αυτός!
    Πιστεύω μάλιστα ότι θα ήταν απόλυτα ευχαριστημένος αν του έδιναν κατευθείαν σύνταξη χωρίς να εργαστεί ποτέ.
    Το θέμα της Παιδείας δεν τον απασχολεί. Του αρκεί η "χρήσιμη γνώση". Άλλωστε και η ενισχυτική εκεί σκοπεύει. Ενώ αυτές οι ώρες κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να διατίθενται σε θέματα πολιτισμού, τέχνης, χορού, αθλοπαιδιών, θεατρικής παιδείας κλπ. Να είναι υποχρεωτικές για όλους και να γίνονται το απόγευμα.
    Τότε που λειτουργούν τα Φροντιστήρια.
    Ίσως έτσι να χτυπηθεί και η Παραπαιδεία.
    Αλλά για να συμβούν αυτά πρέπει πρώτα να καταλάβουμε ότι
    "Παιδεία είναι αυτό που ο κοινός νους θεωρεί περιττό".

    Αυτή είναι η άποψή μου παρόλο που είμαι άνθρωπος των θετικών επιστημών και τεχνοκράτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. διερωτώμαι γιατί..

    γιατί οι όψιμες αποκαλύψεις εκ μέρους των ίδιων των καθηγητών για την εγκληματική τους αδιαφορία απέναντι στους όποιους μαθητές..

    γιατί οι όψιμες αμφισβητήσεις ενός προγράμματος που με ένοχη σιωπή υπηρητέθηκε από συναδέλφους σας αφού όπως δηλώνετε κάποιοι παρίσταναν πως εργάζονται και κάποιοι άλλοι υποκρίνονταν πως τους πληρώνουν..

    γιατί των ερινύων περί αυτών των έκνομων λειτουργιών δεν προηγήθηκε έστω και μια συνδικαλιστική καταγγελία..

    γιατί στρουθοκαμηλίζατε τόσο καιρό και περιμένατε το αποτέλεσμα των εκλογών για να βγάλετε το κεφάλι από την άμμο..

    θα σας εγώ το γιατί.. επειδή το έψαξα και έμαθα.. αλλά όχι τώρα σε επόμενη ανάρτησή μου..

    ευγ. ανδρικ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. K. Ανδρικόπουλε έχω ακριβώς την ίδια απορία με εσάς όσον αφορά τη στάση των συνδικαλιστών. Το αναφέρω και στο κείμενο μου. Παρακαλώ πολύ εάν έχετε πληροφορίες διαφωτίστε μας. Κατά τη γνώμη μου το συνδικάτο έχει αποτύχει στο να ρυθμίσει τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης. Πολιτική κάνουν οι άνθρωποι, όχι συνδικαλισμό.
    Μακάρι να γινόταν αυτό που λες Ανώνυμε 1.17. Όσοι κάνουμε προγράμματα στα σχολεία (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, κτλ.) πολύ δύσκολα βρίσκουμε ώρες που να μπορούν τα παιδιά για να δουλέψουμε. Όλα φεύγουν μετά το μάθημα με τα φροντιστήρια. Μόνο κάτι Σάββατα απόγευμα, κάτι Κυριακές είναι ελεύθερα. Και πάλι δηλαδή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. α πούμε και το φοβερό ωρομίσθιο των 7 ευρώ που λαμβάνουν πλέον οι καθηγητές της ΠΔΣ. Ήταν 15 κι έγινε 7. Προτίμησαν να μειώσουν το ωρομίσθιο στο μισό και να πληρώνουν ανύπαρκτα διπλά τμήματα με άφαντους καθηγητές, από το να δίνουν κάτι αξιοπρεπες σε αυτούς που πραγματικά δουλεύουν. Εξαιρετικό σκεπτικό. Όπως η χρηματοδότηση στα ΑΕΙ, ΤΕΙ. Καλύτερα να χρηματοδοτούμε πολλά και άχρηστα με μικρότερα κονδύλια, παρά λίγα και καλά.
    Ας σημειωθεί πως οι καθηγητές που δίδαξαν την προηγούμενη χρονιά είναι ακόμη απλήρωτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παρεμπιπτόντως κ. Ανδρικόπουλε σχετικά με τις καθυστερημένες καταγγελίες να διευκρινίσω κάτι. Μην θεωρείτε πως επειδή δεν βγάζουμε κάποια θέματα στα μπλογκ τα αποσιωπούμε. Άπειρες φορές βρέθηκα στα γραφεία προϊσταμένων, στην ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ ακόμη και στο Υπουργείο να κάνω καταγγελίες με αποδείξεις αν και είμαι απλη εκπαιδευτικός χωρίς συνδικαλιστική ιδιότητα. Επί της προηγούμενης κυβέρνησης σε επίπεδο τοπικό υπήρχε φασισμός με την έννοια πως όταν ξεμπρόστιαζες κάποιον που έκανε λαμογιές το πλήρωνες με άδειες που είχες δικαίωμα να πάρεις, αλλά δεν έπαιρνες, με "χώσιμο" σε άσχετες εργασίες και με μούτρα, επιπλήξεις κτλ. Μην ξεχνάτε πως είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι και έχουμε ανωτέρους, οι οποίοι είναι ως επί το πλείστον πιο αμόρφωτοι, πιο άπειροι, πιο στενοκέφαλοι από τους νεότερους εκπαιδευτικούς. Η δε ΟΛΜΕ σε αφασία, αν και δυο φορές έκανε κάποιες παρεμβάσεις και ρύθμισε θέμα τηλεφωνικώς. Το δε Υπουργείο μπορεί να βοηθούσε να ξεκολλήσει καμιά δουλειά που έπρεπε να γίνει και είχε κολλήσει από ανεγκέφαλο προϊστάμενο, αλλά ο ανεγκέφαλος στη θέση του.
    Επαναλαμβάνω πως είναι πολύ δύσκολο για έναν εκπαιδευτικό εν ενεργεία να καταγγείλλει κάτι, ειδικά ανωτέρους του, λόγω των έμμεσων επιπτώσεων που αυτό θα έχει στη δουλειά του και την ψυχική του ηρεμία, την οποία χρειάζεται για να κάνει ένα αξιοπρεπές μάθημα.
    Και το γελοίο είναι πως οι ανώτεροι, που είναι και τα μεγαλύτερα φαγανά ή οι πιο άσχετοι ή οι πιο ανεύθυνοι(όχι όλοι), ασκούν τις πειθαρχικές διώξεις. Αυτούς ποιός τους ακουμπάει και ποιός τους αξιολογεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτούς ποιός τους ακουμπάει και ποιός τους αξιολογεί;

    Μα κορίτσι μου, αυτοί είναι το μακρύ χέρι της ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.
    Δεν πήραν αυτές τις θέσεις επειδή ξέρουν αλλά επειδή ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ.
    Απλά όταν αλλάζει χρώμα η Κυβέρνηση, αλλάζουν κι αυτά τα γίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ας προσέξει ο κ. Παπανδρέου το θέμα Διαμαντοπούλου. Ξεκίνησε τόσο ωραία και έτσι να συνεχίσει.
    Όμως όταν ήταν ο ίδιος υπουργός παιδείας είχαμε εκπαιδευτική ειρήνη.
    Δεν μπορεί να μην ξέρει το ποιόν της κ. υπουργού.θα ακολουθήσουν κι άλλα παρατράγουδα με τις απόψεις που έχει εκφράσει κατά καιρούς η ίδια.
    Ή θέλει να την "κάψει" με το καλημέρα σας {δεν είναι και τόσο συμπαθής στον κόσμο}Ή θα την πατήσει άσχημα γιατί όλοι θυμόμαστε όλοι ότι η παιδεία ρίχνει κυβερνήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΜΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ … και όχι μόνο [γπμ]
    Η συζήτηση και οι δημόσιες αντιπαραθέσεις για την ποιότητα του έργου που ο καθένας παράγει και για το επίπεδο των προγραμμάτων στο επιστημονικό , εκπαιδευτικό και γιατί όχι ερευνητικό επίπεδο [αν υπάρχει ….] θέτει το πολύ σοβαρό θέμα της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ του εκπαιδευτικού έργου προκειμένου να υπάρξουν τα απαραίτητα στοιχεία που είναι αναγκαία για τον προγραμματισμό των υπηρεσιών παιδείας που μόνο κατά τη γνώμη μου το δημόσιο σχολείο μπορεί να προσφέρει με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο.
    …. Και όχι μόνο …θα πρέπει να αξιολογηθεί σε πρώτη φάση το παραγόμενο συνολικά έργο των σχολικών μονάδων γεγονός που θα αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης.
    Και αυτά…επειδή και εγώ έχω υλοποιήσει πολλά προγράμματα και μάλιστα με προτάσεις μου έχω προκαλέσει δημόσια για την ανάγκη της αξιολόγησής των γεγονός που θα επιτρέψει τον προγραμματισμό από το επίπεδο της σχολικής μονάδας έως το επίπεδο του ΠΙ και του ΥΠΕΠΘ.
    ….. Σε αυτές μου τις προτάσεις , οι οποίες δεν έχουν γίνει μέσα από την «ανώνυμη» ανάρτηση σε ένα blog αλλά επώνυμα και με έγγραφα τα οποία έχουν πρωτοκολληθεί, έχω λάβει ως απάντηση την σιωπή «των στελεχών της εκπαίδευσης». Και αυτό επειδή θεωρούν ότι μέσα από την «παράνομη» αυθαιρεσία που τους ¨επιτρέπει η άσκηση της «δοτής» εξουσίας, που έχει προέλθει με τις διαβλητές διαδικασίες επιλογής τους, θεωρούν ότι είναι ο μόνος τρόπος άμυνας και κάλυψης της άγνοιας και ανικανότητας. Είναι η ένοχη αυτή σιωπή που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδες καταστάσεις την παιδεία μας.
    Αυτά με αφορμή τον ανούσιο διάλογο για την προσφορά του καθενός μας, μιας προσφοράς που δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει την κοινωνία. Εκείνο που ενδιαφέρει την κοινωνία είναι η δημιουργία όρων και προϋποθέσεων για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει αν δεν ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ το παραγόμενο εκπαιδευτικό προϊόν. Στο άκουσμα της λέξης ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ υπάρχει η αντίδραση γιατί ίσως εμφανισθούν στοιχεία που θα πιστοποιούν την ανεπάρκεια όσων πωλούν εκ του ασφαλούς «φύκια για μεταξωτές κορδέλες». Επειδή αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα όσο λίγοι και από όλες τις διαστάσεις του[ ερευνητική, επαγγελματική , επιστημονική- παιδαγωγική] θα πρέπει να επιχειρηθεί επιτέλους η υλοποίηση ενός μοντέλου ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ του συνολικού παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου σε όλα τα διοικητικά επίπεδα λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
    ΓΙΑΤΊ τότε μόνο οι αντιδράσεις δεν θα μπορούν να θεμελιωθούν θεωρητικά – πολιτικά – συνδικαλιστικά αφού θα έχει εκλείψει το προσωπικό στοιχείο αναφορικά με την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ που είναι η πηγή της αντίδρασης, επειδή ίσως η μετριότητα είναι ο κανόνας στην εκπαιδευτική κοινότητα, που όμως δεν πρέπει να ενδιαφέρει. Είναι η προτεινόμενη μεθοδολογία αυτή που έχει εφαρμοσθεί διεθνώς και με επιτυχία.
    Αυτά ως μια προσέγγιση του χωρίς ουσία «διαλόγου» και αντιπαράθεσης για την προσφορά και επάρκεια του κάθε εκπαιδευτικού [όπως καταγράφεται στις αναρτήσεις]
    Ας συμφωνήσουμε στο αυτονόητο ότι δεν μπορεί κανείς να κριτικάρει το οτιδήποτε θετικά ή αρνητικά αν δεν βασίζεται σε στοιχεία ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ του υπό κρίση θέματος.
    Η ελπίδα, η οποία δεν πρέπει να χαθεί για μια ακόμα φορά, η προεκλογική με σαφήνεια και πολιτικό θάρρος τοποθέτηση του ΠΑΣΟΚ στο τελευταίο συνέδριο της ΟΛΜΕ[γπμ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το να ξεκινήσει κανονικά η ΠΔΣ και να γίνουν οι βελτιώσεις στην πορεία είναι προχειρότητα ενώ αυτό που έγινε τώρα δεν είναι καθόλου πρόχειρο!!!
    Είμαι από την επαρχία και ξέρω παιδιά από χωριά που δεν έχουν την δυνατότητα να πάνε σε φροντιστήρια σε κάποια πόλη και περίμεναν την ΠΔΣ πως και πως, και με όλη αυτήν την καθυστέρηση μάλλον χαμένα θα βγούν τα παιδιά αυτά. Αυτά τα παιδιά θα τα σκεφτεί κανείς ή τα πάντα σε αυτό το υπουργείο θα γίνονται με γνώμονα το συμφέρον των καθηγητών?? Ανοίξτε και λίγο το βλέμα σας να δείτε τι γίνεται στην επαρχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Προς απάντηση στην Νταίζη.
    Συμφωνώ εν μέρη με αυτά που γράφεις αλλά δεν γνωρίζω αν βρίσκεσαι στον πίνακα αναπληρωτών και τι προυπηρεσία έχεις.
    Μάθε λοιπόν οτι υπάρχουν συνάδελφοι οι οποοίοι περιμένουν απο 10 εως 15 χρόνια μαζεύοντας μόρια γυρίζοντας την ελλάδα αφήνοντας πίσω τους γυναίκα και παιδιά.
    Μάθε επίσης οτι οι περισσότεροι που έχουν οικογένεια και δουλεύουν μέρα νύχτα για να τα βγάλουν πέρα δεν εχουν την πολυτέλεια να ασχοληθούν με το καλοστυμένο παιχνίδι του ΑΣΕΠ.
    Οσο αναφορά τον αριθμό των τέκνων θα έπρεπε να ηταν από τα ισχυρότερα κριτήρια για διορισμό στο δημόσιο.Μάθε οτι υπάρχουνν και τρίτεκνοι εκπαιδευτικοί στον πίνακα και έχουν και αυτοί ανάγκη για εργασία και μάλλον περισσότερη από τον καθένα μας.
    Οσο υπάρχει πίνακας θα υπάρχουν και μόρια είτε θες είτε δεν θές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ως σχεδιαστής ΠΔΣ θα πω ότι η θέση της πολιτείας είναι πολύ δύσκολη. Δεσμεύει έναν καθηγητή για ένα 4 ώρες επειδή κάποιοι μαθητές επέλεξαν να παρακολουθήσουν κάποιο μάθημα. Στη πορεία κουράζονται ή βαριούνται και δεν παρουσιάζονται. Ο καθηγητής όμως έχει προσαρμόσει και προυπολογίσει στο πρόγραμμα του τις 4 αυτές ώρες. Τί γίνεται; Μετά από 2 μήνες του λέμε ότι παύει το τμήμα;
    Κατά την άποψη μου έπρεπε η σχέση να είναι σύμβαση έργου με συγκεκριμένες απολαβές για όλη την χρονιά ώστε να μην είναι ο καθηγητής όμηρος κανενός, ούτε της ΒΒάθμιας, ούτε των μαθητών. Αν το τμήμα ακυρωθεί με υπαιτιότητα των μαθητών ο καθηγητής πρέπει να πληρώνεται εξολοκλήρου την αμοιβή του. Αυτό ίσως γίνεται συνεπώς ανεπίσημα σε κάποια τμήματα, αλλά ηθικά νομίζω ότι δεν είναι σπατάλη χρημάτων αλλά υπεύθυνη στάση απέναντι στον εργαζόμενο που μετακομίζει, αναλαμβάνει υποχρεώσεις, αφήνει άλλες για μερικές ώρες ΠΔΣ. Το δε ποσό, άστο καλύτερα. Για κλάματα. Όλες οι αποφάσεις δεν μπορεί να είναι οικονομικές, υπάρχει πάντα και ο ανθρώπινος παράγοντας, κι αν ερχόσασταν σε επαφή με τους ανθρώπους αυτούς που πραγματικά καίγονται για την προυπηρεσία και τα λιγοστά αυτά χρήματα κάνοντας πραγματικέ θυσίες, νομίζω ότι θα αντιμετωπίζατε διαφορέτικά το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου